Jawel..hier staat weleens iemand onverwacht...maar als het een bekende is doe ik de deur natuurlijk wel open. Lol
Nou daar verbaasde ik mij in eerdere topics over visite ook al over. Hoe moeilijk sommigen doen over onverwacht bezoek, bizar gewoon. Heerlijk als hier iemand ineens op de klep valt.
Daar zou ik doodongelukkig van worden, vind het heerlijk 's avonds niks meer aan mijn hoofd en al helemaal niet om half 10 haha! Het zusje van mijn man en haar vriend staan vaak onverwacht voor de deur en blijven dan eindeloos plakken, en dat soms wel 2x in de week... veeg mij maar op.
Wij hebben een groot raam en open brievenbus in de deur, dus ik hoef de deur helemaal niet open te doen om onbekenden af te wimpelen. Als ze er aardig uitzien doe ik wel open zolang het licht is (met een grommende hond in de hal en overal nieuwsgierige buren op de loer, is op zich wel veilig hier).
Er is hier vannacht iemand verkracht in het park tegenover ons huis. Gelukkig heeft iemand hier in de straat om 04.30 de deur open gedaan voor het slachtoffer wat aangebeld heeft.
Ik doe ook gewoon open. We hebben geen bel trouwens, maar ik zie mensen komen aanlopen random het huis. We gaan wel vroeg slapen, dus om 23 u doe ik niet open, maar dat is dan omdat ik al om 21.30 u in bed lig
Je man heeft gelijk dat de overvallen op particulieren toenemen. Maar even in perspectief plaatsen: ik kon als meest recente gegevens 2015 vinden. 1200 overvallen en 40% waren daarvan op particulieren. Dus 480 in een heel jaar. In 2015 had nederland zo rond de 7,5 miljoen huishoudens. Daarvan werden er dus 480 overvallen. Dus je hebt 0,0062% kans om overvallen te worden. En al die overvallen vonden ook niet plaats na 21:30.
Misschien was ze ook geholpen als er een telefoon door de brievenbus gegooid werd, zoals iemand hierboven suggereerde.....Of dat ze heel hard 'brand brand' had moeten roepen nadat ze verkracht was want dan schijnt men wel open te doen. Blij dat er iemand de deur voor haar open deed en wat een afschuwelijk bericht!
Hoe verklein je de kans op een overval, advies van de politie: (Zo gek is het dus helemaal niet wat een hoop mensen doen...) Onverwachte bezoeker? Doe niet zomaar de voordeur open. Controleer altijd wie er voor de deur staat. Kent u de persoon niet en vertrouwt u het niet? Vraag dan eerst wie hij/zij is en wat hij/zij komt doen. Vertrouwt u het nog niet? Bel dan 112. Spreek met uzelf af dat u ’s avonds na een bepaalde tijd de voordeur niet meer opent als er wordt aangebeld. Laat nooit onbekenden uw huis binnen, hoe betrouwbaar of onschuldig ze ook ogen. Om aan hun buit te komen maken sommige dieven gebruik van geweld. Als iemand (zegt dat hij) namens de gemeente, een bedrijf of een instelling komt, vraag dan om een legitimatiebewijs. Bel eventueel ter controle naar het bedrijf of instantie. Een overvaller kan zich voordoen als medewerker van bedrijf of instelling. Dieven en overvallers komen in alle vormen en maten voor. Ze dragen vaak keurige pakken of hebben schattig ogende kinderen bij zich. U kunt onverwachte bezoekers vragen later terug te komen, zorg dan dat u niet alleen thuis bent. Wilt u iets pakken, bijvoorbeeld uw telefoon of geld? Laat mensen dan buiten wachten en doe uw deur dicht. Neem nooit uw portemonnee mee naar de deur. Het is ook handig om een klein geldbedrag vlakbij de voordeur neer te leggen (in de meterkast bijvoorbeeld). Komen onbekenden aan de deur met de vraag of ze het alarmnummer mogen bellen? Laat ze dan niet binnen en bel zelf 112. Laat vreemden geen gebruikmaken van uw toilet, maar verwijs ze naar een openbaar toilet. Woningovervallen en babbeltrucs vinden niet alleen ‘s avonds plaats. Blijf ook overdag alert op mensen met verkeerde bedoelingen. Zorg dat u de deur op een kier kunt zetten, bijvoorbeeld met een deurketting of kierstandhouder (een stevigere variant van de deurketting). Of laat een kijkgaatje in uw deur maken. Zo kunt u zien wie er voor uw deur staat zonder uw deur open te doen, en kan iemand niet zonder meer de deur openen en u naar binnen duwen. Open de voordeur bij woongebouwen met een centrale toegang alleen voor uw eigen bezoek. Kijk door het raam, de deurspion of gebruik de intercom. Een videofoon is een handig hulpmiddel. U kunt zien wie er voor de deur staat en u kunt op een veilige wijze communiceren. Sommige videofoons kunnen ook (automatisch) een foto maken van de persoon die aanbelt.
Valt me ook op dat veel mensen erg achterdochtig lijken. Moet zeggen dat we nog geen kinderen hebben, ik denk wel dat zodra dat het geval is veel mensen dan wel anders tegen aan gaan kijken. Zelf ben ik pas 25 en ga ik ook nog wel eens naar een festival ofzo, dan komen we ook midden in de nacht pas thuis. Ook hebben we een hond die soms pas rond middernacht of 1 uur wordt uitgelaten, vind ik geen probleem om alleen te doen. Helpt denk ik wel dat ik al een aantal jaar een vechtsport doe en vaak alleen verre reizen maak, dan loop je wel met een andere instelling op straat. En ik geloof wel dat ongure types op een of andere manier kunnen aanvoelen als iemand zelfverzekerd over straat loopt of kwetsbaar is. EDIT: Als ik achteraf zou wonen zou ik wel voorzichtiger zijn. Als ik alleen in het donker buiten ben vind ik het wel belangrijk dat dit in een woonwijk/bewoonde wereld is mocht het nodig zijn om alarm te slaan.
Ow dat vind ik ook altijd zo zwaar irritant. Gelukkig weten de meeste mensen om mij heen dat ik echt een schurft hekel heb aan onverwachts bezoek. Wat is er mis met even een belletje plegen en vragen of het uit komt? Zeker in de avond uren zit ik graag in me huiskloffie te chillen, geen zin in dan onverwachts bezoek. En nee dat heeft niets te maken met dat alles van te voren gepland moet zijn, als een vriendin van mij zou appen om 21.30 of ik zin heb in een bakkie dan kan dat gewoon en is ze ( bij wijze van spreken ) binnen 10 min hier, trek ik alleen even wat anders aan, geen probleem. Maar ik hoef niet al weken van te voren alles gepland hebben staan. Antwoord OT: Ik doe de deur open zolang het licht is. Zodra het gaat schemeren en ik kan nog zien wie het is doe ik open maar anders blijft de deur gewoon dicht.
Gaat dit om het zedenmisdrijf in Breda? Het is toch niet bekend gemaakt of het om aanranding of verkrachting ging? Dat wil de politie niet bekend maken voor zover ik weet uit respect naar het slachtoffer toe, dus als jij meer weet zou ik dat niet op een forum zetten... Als hier iemand in paniek 's nachts aan zou kloppen (hebben een klopper, geen bel ) zou ik ook open doen.
Ik doe eigenlijk heel sporadisch alleen de deur open. Soms doe ik de deur niet eens open voor pakket bezorgers wanneer ik niks verwacht gezien mijn wederhelft echt vreselijk veel online besteld.. Ik doe wel altijd de deur open voor de postbode mevrouw, is eigenlijk standaard dezelfde mevrouw en die roept ook rustig dat zei het is omdat ze weet hoe graag ik niet de deur open doe. En als ik weet dat het de moeder van mij wederhelft is, zijn zoon of zijn broertje.. Verder eigenlijk niet. Je krijgt hier echt vanalles op je stoep, verkopers, loesje verkopers, collectanten, tv licence, deurwaarders en politie is ook niet ongewoon door gebrek aan GBA.. Mijn wederhelft daarin tegen die opent de deur voor iedereen en smijt hem ook net zo hard weer dicht.. Zijn zoon die doet niet eens alsof hij het niet hoort, die trekt zich gewoon echt geen fluit aan als er aangeklopt wordt.
Nooit over nagedacht eigenlijk. Is ook nog nooit gebeurt dat er een vreemde heel laat nog aanbelt. Zie door de deur altijd al wie er voor de deur staat en heb nog nooit 'ongure' types aan de deur gehad, haha. Maar als de bel heel laat 's avonds gaat en er staat een vreemde voor de deur terwijl ik alleen thuis ben, doe ik denk ik niet open.