Tot hoelaat is jullie kindje beneden 's avonds?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tamtam78, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    De titel zegt het al.
    Tot hoelaat is jullie kindje beneden 's avonds.
    Danian kreeg eerst tussen 19.00 uur en 19.30 de 4e fles daarvoor gingen we met hem douchen of trokken we hem de pyjama aan.
    Daarna de fles(op zijn kamer) en in bed.
    Hij wil alleen dan niet slapen hij huilt dan om uiteindelijk tussen 20.30 uur en 21.00 uur in slaap te vallen.
    (tussen door gaan we wel naar hem toe)
    Gisteren viel hij wel even in slaap, maar werd na een half uur weer huilend wakker.
    Wil hem liever niet zo laat naar bed doen, maar een huilend kind is ook niet fijn.
    Hoe gaat het bij jullie?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 4 maanden was dat 20:00 en nu (15 maanden) is het 19:00 - 19:30
    Ons zoontje gaat altijd gewoon slapen. Hij is nog wel een tijdje wakker in zijn bedje maar gaat dan een beetje spelen e.d.

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Toen Dylano klein was, was het tot zo 20.00, soms half negen, waarop hij de hele nacht sliep.
    Dylarius overigens ook een lange periode, omdat ie anders echt niet sliep en nu liggen ze allebei rond de klok van 1900, maar Dylarius komt dan vaak nog rond 2200 of 2300 of om 0200
    Helemaal door slapen doet hij momenteel niet meer.

Misschien de fles beneden geven en hem nog ff laten spelen? alleen dan iets eerder allemaal zodat hij rond 1000 toch op bed is?

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Is hij wel echt moe als je hem naar bed doet?? Je kunt een kindje wel in bed leggen maar als hij niet moe gaat hij huilen. Onze dochter wisselt hierin dus ook heel erg. Hangt er vanaf hoe lang ze 's middags geslapen heeft en of ze moe is. De ene keer half acht en de andere keer negen uur.

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    's Avonds duurt het bij hem heel lang voordat hij laat zien dat hij moe is.
    Overdag leg ik hem meestal als hij 2 uur wakker is op bed en valt hij vrijwel meteen in slaap, maar zodra het donker is is het drama.
    Tussen 17.00 uur en 18.00 uur deed hij ook altijd nog een slaapje, omdat hij het anders tot de fles niet redde.
    Dan was het ook huilen en sliep hij maar een half uurtje.
    Gisteren had ik hem om 16.00 uur op bed gelegd en was het dus nog licht en sliep hij tot 17.15 uur.
    19.15 uur had hij zijn fles leeg en sliep ook in mijn armen.
    (Was dus 2 uur na de voeding, dus dacht die is wel moe)
    In bed gelegd en om 19.45 uur weer huilend wakker.
    Om 20.30 sliep hij weer.
    Aan het eind van de middag is hij soms wel 3 uur wakker en nog geen tekenen dat hij moe is, maar als ik hem op een gegeven moment niet naar bed doe dan is hij later misschien niet wakker genoeg voor de fles.

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, bij ons was t vanaf een maand of 4 ook wel beginnen emt vaste bedtijd om 19:00 uur. Dan deden we ook een ritueeltje van omkleden, bad, fles en dan in bed. In t begin was het vaak ook dan nog huilen, even slapen en weer wakker. We lieten haar liggen, gingen naar haar toe, speentje geven. Nu is haar bedtijd gewoon om 19:00 uur en meestal slaapt ze heel snel. Ik denk dat we dat hebben bereikt door wel gewoon de bedtijd vast te houden en haar er niet uit te halen. Sinds ze zelf haar speentje kan pakken in bed hoeven we er bijna nooit meer heen bij t inslapen.

Succes!

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    We haalden hem eerder nog wel is naar beneden, maar dat doen we nu ook niet meer.
    Soms halen we hem wel uit bed als hij erg overstuur is, maar dan ga ik boven in het donker lopen en vaak valt hij dan wel in slaap, maar wil natuurlijk liever dat hij in bed in slaap valt.
    Gisteren was mijn man bij hem gaan zitten.
    Na een half uur ben ik heen gelopen en ik aaide hem over zijn bol en praatte tegen hem en het leek net of hij toen ineens wakker werd.
    Hij keek mij heel strak aan en begon te lachen.
    Ben toen weggelopen en hij heeft nog even liggen mopperen en viel toen in slaap.
    Soms snap ik helemaal niks van hem haha.

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi Tamtam, ik denk dat jullie de juiste aanpak hebben hoor! Hij ligt in zijn bedje, jullie zijn af en toe bij hem dus hij ligt er niet helemaal verlaten, en als hij erg overstuur is dan is t prima hem te kalmeren. Ik denk dat als je dit volhoudt dat het dan goedkomt, ik herken het namelijk van onze dochter. We hebebn doorgezet en haar dus wel getroost, en geholpen met in slaap komen: speentje geven,, aai over het bolletje, maar ook alleen gelaten om te voorkomen dat ze door onze aandacht juist wakker zou blijven. Denk dat we best beetje 'streng'waren, ik hoor geregeld dat mensen hun baby dan maar weer eruit halen, meenemen naar de kamer of eindeloos gaan rondlopen. Dat deden wij niet, maar we lieten haar ook niet moederziel alleen liggen.

Succes!

9. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Sinds een maandje gaat ze om half 8 naar boven. dan pyjama aan, flesje drinken in bedje en in bedje tandjes poetsen. Als ze in bad moet gaan we een half uurtje eerder naar boven, en om half 8 ligt ze er dan bijna in.

Eerder was dat rond half 7, maar ik merkte dat ze 's morgens te vroeg wakker werd (half 6;)) en nu slaapt ze lekker tot kwart voor 8 of langer! 's middags gaat ze naar bed als ze moe is, meestal 1 of 2 keer en slaapt dan ruim een uur.

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Julian is vaak tot zijn laatste fles van 9 uur gewoon wakker en beneden. Tenzij ik merk dat hij moe is, dan leg ik hem op bed en meestal wordt hij dan rond half 9 weer wakker.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.414
    36.276
    113
    Jesper ligt er rond 19.00 uur in en Elise is eigenlijk tot een uur of 22.00-23.00 uur wel beneden. Wordt vanzelf wel eerder.

12. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Wij hebben vanalles geprobeerd, maar onze Noah gaat toch echt pas rond 20.30u naar bed. Hij slaapt daarvoor gewoon echt niet. Overdag minder slapen lukt niet, dan is hij echt niet te genieten. En ik ben niet van lang laten huilen. Het is ook wel prima zo, als hij ouder wordt zal het wel eerder worden.

13. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Hier verschilt het nogal. Wij hebben niet echt een schema, ik geef bv op verzoek en ook het slapen gaat op verzoek. Merk ik dat hij (overdag dan) moe is, dan leg ik hem in bed. 's Avonds slaapt hij meestal tussen 19.30 en 20.30. Maar soms is het ook wel eens later. Ik maak daar niet zo'n probleem van. Ik heb de klok een beetje losgelaten. In bed leggen als hij totaal niet moe is werkt hier toch niet.

14. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier tot een maandje terug altijd tot 22:00 of zelfs 23:00 beneden, spelen, actief etc.
    Nu is ze van 2 naar 1 dutje gegaan overdag, en is daarom savonds wat eerder moe: ze ligt er nu vaak voor 21:00 op. Joepie!!! Ik heb de afgelopen week lekker op de bank mn eerste film gekeken (sinds de bevalling).

15. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

noa sliep vanaf 2 en halve maand van 7 tot 7 omdat ze overdag niet kon slapen
    ook hoefde ik toen geen nachtfles meer te geven

wij vinden hier dat de avonden voor papa en mama zijn en kleine kindjes horen dan op bed te liggen
    toen ze net een paar weken oud was was ze wel tot 22.00 beneden maar dat is gauw veranderd in 19.00 op bed en niet meer naar beneden tot de volgende morgen met goed resultaat
    zo gaan we het ook echt doen met de volgende

16. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs gaat tussen 19.30 en 20.30 slapen. Vaak ligt hij nog even in zijn bed te spelen en te gillen. Rond 20.45 slaapt hij echt.

17. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ons meisje (14 mnd) gaat tussen 19.00 uur en 20.00 uur naar bed toe. Ene keer ligt ze er om 19.00 uur al in en andere keer pas om 19.45 uur. Scheelt per dag en ligt ook aan haar middagslaapje, hoelaat we eten etc.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan (bijna 16 maanden) gaat tussen 19:30u en 20:00u naar bed.

Tot een maand of 5 was hij beneden totdat wij naar bed gingen, hij lag dan te slapen op de hocker of bij mij op schoot.

19. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

die van mij ligt uiterlijk 18.30 uur op bed maar meestal 18.00 uur omdat ze het niet langer volhoudt, dan slaapt ze meestal zonder een kick te geven tot de volgende ochtend 7.30 uur, die heeft dat dus echt nodig, we genieten er nog maar even van :D

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Danian ligt vanaf 15.30 uur te slapen.
    Als hij wakker is kijken we gewoon wanneer hij moe werd en leggen hem dan op bed.
    Hopelijk gaat dat beter.

Deel Deze Pagina