wat moet ik hiermee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Laat ik vooropstellen dat ik mijn ouders niet meer bij elkaar hoef of dat ze terug zou gaan naar haar oude vriend. Daar ligt het niet aan.

Mijn moeder heeft een nieuwe vriend. Na elf jaar een relatie te hebben gehad met een man is dat uitgegaan toen ik net zwanger was. nu heeft ze sinds april een relatie met een nieuwe man. Dat is na een tijdje uitgegaan (in augustus was dat) en nu is ze weer bij hem. In augustus toen mijn moeder het had uitgemaakt vertelde ze me waarom. Ik gaf ook aan wat voor gevoel ik bij hem had want dat vroeg ze. Ik vertelde dat ik het gevoel had dat hij vaak negatief naar haar was. Voorbeeld: mijn dochter lachtte naar mijn moeder heel fijn natuurlijk en dan zegt hij: lach je naar haar zou ik niet doen! tegen mijn dochter zegt hij dat. ik weet dat ze dat nu nogniet meekrijgt maar ik dus wel. Ook over het roken van mijn moeder heeft hij altijd wel wat te zeggen. En niet opbouwend, nee gewoon kritiek en negativiteit. Mijn moeder vertelde me dat ze dat niet zag maar dat mijn zus dat ook al had gezegd dat dat haar opviel. Ik heb het netjes ingepakt allemaal want ik wilde haar niet kwetsen maar wel duidelijk zijn. Later mistte ze hem heel erg en wilde het toch wel weer proberen. ik had gehoopt dat het nu beter zou zijn. Voor het in augustus uitging heeft hij emma 2 of 3x gezien en nu het weer aan is 1x. Mijn moeder komt vaak alleen doordeweeks naar het werk. Ze wonen apart en in het weekend zijn ze alleen bij elkaar dus niet doordeweeks. Ik vind het wel fijn dat ze alleen komt want mijn gevoel naar hem is niet veranderd. pas toen mijn moeder er een keer was vroeg ze (tussen neus en lippen door) of we haar vriend op wilden noemen. ik gaf al aan dat ik dat niet wilde omdat ik hem niet ken.Niet persoonlijk zei ik nog. Eigenlijk werd ik later pas kwaad om die vraag. Hij heeft haar maar een paar keer gezien en wil opa genoemd worden? Ik hoorde nu dat ze in het weekend niet langskwamen steeds omdat hij allergisch is voor onze katten, kan natuurlijk maar waarom word er niet gevraagd of we dan bij hen langskomen? Ik heb voor 2e kerstdag de opa's en oma's uitgenodigd. mijn moeder zei tegen me dat hij dan maar vaker even naar buiten moet lopen ivm de katten. Ben benieuwd of dat gaat gebeuren want toen ze de vorige keer dus langskwamen riep hij bij voorbaat al als ik last krijg moeten we weg hoor! (en dit was voor een half uurtje koffie drinken).

Ik wil mijn moder op een gegeven moment laten oppassen (ze kan zelf natuurlijk niet wachten) maar hoe moet ik dat aanpakken als hij er ook bij is? ik vertrouw hem niet bij mijn kind. Ik ken hem nauwelijks en heb een onprettig gevoel bij hem. En eigenlijk vertrouw ik mijn moeder er niet in dat ze iets ervan zou zeggen als hij iets doet als ze oppassen wat hij misschien grappig vind maar wat niet grappig is. dat hij negatief blijft doen. Want mijn moeder zegt er niks van als hij zo negatief doet tegen haar. Waarom zou ze dat wel doen als hij negatief zou doen bij mijn dochter?

ik zit heel erg in mijn maag hierover. Ik weet niet hoe ik het aan moet pakken.

2. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat lastig allemaal !ik heb niet zoveel tijd om uitgebreid te reageren,maar het is misschien qua oppassen een voordeel dat hij allergisch is?Dan laat je je moeder gewoon thuis bij jou oppassen?Aan dé andere kant met ze wel accepteren wat jij wel of niet wilt .

3. Ellen291982

niemand die me verder kan helpen?

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Het is een heel moeilijke kwestie. Je wilt je moeder haar kleindochter niet ontnemen, maar je wilt haar wel met een gerust gevoel achter kunnen laten. Probeer het met je moeder nog een keer te bespreken. Wij hebben, zonder hier al te diep op in te gaan, ook zoiets aan de hand. Wij hebben dit met oma besproken en er ook bij gezegd als we merken dat de kleine er niet goed op reageert dat we dan echt voor een andere oppasoplossing moeten gaan kijken. Vervelend voor alle partijen maar het welzijn van ons kind staat hoe dan ook altijd voorop.

5. Ellen291982

ja precies. emma staat ook voorop. Het is zo moelijk het aan te geven. ik wil haar niet kwetsen natuurlijk.

echt rot dat jij ook in zo'n situatie zit. Hoe reageerde de oma erop toen jullie het zeiden?

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Ik zou hem er zelf op aanspreken. Als je op een nette manier aangeeft dat je het niet leuk vind dat hij zich zo opstelt en dat het absoluut niet grappig is, misschien houdt ie er wel rekening mee dan..

7. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

moeilijk hoor
    heb helaas gen advies voor je

8. Ellen291982

zat ik ook wel aan te denken. op het moment dat hij hget doet misschien een nette opmerking maken of erop in gaan. hopelijk houdt hij er dan mee op. ik vind het gewoon naar dat mijn moedr naar beneden gehaald word want zo zie ik dat. en mijn moeder zegt er niks van maar ze is al niet asserief dus ik weet niet of ze het nou echt niet merkt of er niks van zegt. omdat ze dus de vorige keer aangaf dat ze het helemaal niet merkte

9. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nee is zeker niet leuk als n "vreemde" dat bij je moeder doet daarom zou ik gewoon eens een opmerking maken zullen we jou ook eens zo omlaag halen kijken hoe jij dat dan vindt want ik hou er niet van als iemand zo over mijn moeder praat klaar misschien schaamt ie zich dan wel en zal die het voortaan wel uit zn kop laten.. maar het kan ook zo zijn dat je moeder zich dan voor het hoofd gestoten voelt ik weet natuurlijk niet hoe jou moeder daarop zou reageren..

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier is het mijn schoonzus dus de dochter van oma die de boel verstiert en dat maakt het nogal gecompliceerd. Ze zei dat ze zich aan onze regels hield om het maar even kort door de bocht te pakken, maar wij merken aan onze dochter dat dat dus niet gebeurt. Ze zijn veeeeeel te druk met haar met als resultaat dat wij vorige week een huilend kind naar bed konden brengen. Ik denk dat oma hier het probleem niet zo ziet en ons maar lastig vindt. Terwijl dat reuze meevalt, we vragen alleen een beetje rust en that's it. Ons meisje pikt nou eenmaal ALLE prikkels op, ze hoort en ziet alles en ligt haar leeftijd vooruit.

11. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    misschien kan je aan je moeder laten weten dat je heel erg graag wil dat zij oppast tzt maar dat je het moeilijk vind dat haar nieuwe vriend er is, omdat hij in de toekomst je moeder nog wel is heeft gekwetst en jou dat ook verdriet heeft gedaan.

laat weten dat vertrouwen moet groeien, en dat het bij jou wat langer duurt omdat jij niet de verliefde gevoelens ervaart die zij waarschijnlijk ervaart bij/voor hem.

je moeder kan dan de volgende stap nemen om eerst een paar keer op te passen zonder hem erbij. wanneer jij dan ziet en ervaart dat de band tussen jou en haar nieuwe vriend beter wordt, kan je ze een keer met z'n tweeen op laten passen.
    wanneer het niet beter wordt dan zouik een gesprek aan gaan met je moeder over hoe je tegen haar relatie aankijkt.

tis maar een idee hoor! vind het een moeilijk situatie! succes

liefs Hellen

Deel Deze Pagina