Zij is nu 7 maanden en ik voel een klein kartelrandje bij haar ondertandjes. Hoelang duurt het voordat het echt een tand is gemiddeld
Niet naar kijken dan komt ie sneller Hier pas met 11 maanden de eerste 2 gehas en daarna met anderhalf ook bijna gebit compleet gehad. Arm kind.
Mijn zoontje kreeg met 6 maanden koorts, veel huilen, slecht drinken. Na een paar dagen zag ik licht onder zijn tandvlees twee witte streepjes. Ik voelde nog niks. Ongeveer een week later was de eerste door en het ergste drama over. Weer een week later zie ik dat de tweede onder ook door is. Het zijn trouwens nog lang geen echte tanden hoor. Wel goed door (even wennen met borstvoeding en bijten, a auw! ), maar nog geen hele tanden die je goed vol in het zicht ziet.
Hier ook pas twee tandjes onderin met ruim 10 maanden... Nadeel van laat is wel dat er vaak veel tegelijk of achter elkaar doorkomen. Is wel pijnlijk.
Bij mijn dochter komt nu de tweede tand door. De eerste kwam ruim een maand geleden en is nu ongeveer halverwege
Hier kwam de eerste tand ook ca. 4 weken geleden, maar het is nu nog steeds geen grote tand. Inmiddels zijn er wel 5 (!) tanden tegelijk aan het doorkomen. Hij heeft er gelukkig geen last van.
Hier duurt het bij een tand ongeveer ander halve week. Nu bij kiezen duurt het wat langer. We wachten al bijna drie weken, maar hij wil maar niet door komen.
Eerste 2 kwamen met 5 maanden door. Daar had hij geen last van. Ik zag ze en 3 dagen later waren ze beide door. Ni heeft hij in 3 dagen tijd 3 tanden gekregen.. Daar heeft hij weken last van gehad voordat ze doorkwamen.
oke dus bij de ene komen ze sneller door dan bij de ander? Ik wacht nu ook ongeveer een week maar blijft hetzelfde..