tot hoelaat spelen jou kids buiten?

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Volgens mij woont Nynke niet in NL.;)

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    In de vakantie kijken we niet zo nauw :) Dus dan kan het weleens gebeuren dat ze om 21.30 uur in de tuin aan het spelen zijn. Op straat komen ze nog niet, vinden we ze nu nog te jong voor. Tijdens school liggen ze er tussen 19.30 en 20.30 uur in. Ze zijn bijna 2 en 4 jaar.

3. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is bijna 2 en mag na het eten zeker nog naar buiten. Wij eten altijd rond 17.15 en gaan heel vaak daarna nog een rondje lopen, naar de speeltuin en weer naar huis. Dan toetje, douchen en naar bed. Het ligt eraan hoe laat dit is, want als hij in de middag lang slaapt, zoals vandaag tot 15.15 uur, dan gaat hij later naar bed. Vandaag lag hij er om 20.00 uur in. Dat is laat voor hem. Normaal 19.00 uur. Ik vind het ook niet nodig dat kinderen zo jong tot 22.00 uur buiten zijn o.i.d. en is dus ook niet onze opvoedstijl

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    nu tot ongeveer 20:00.. gewoon in de tuin dan he... op schooldagen liggen ze er tussen 19:00 en 19:30 in.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik woon niet in Nederland;)

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier nog te jonge kinderen om buiten te spelen.
    Wel hou ik strikt het ritme van de de schooltijden aan hoor. Ook als we op vakantie zijn. Punt is dat ze smorgens net zo vroeg op zijn als anders en dat varieert zo tusssen 500/630. Mijn oudste kan ik om 1900 opvegen en de jongste ligt echt om 1830. Ze zijn dan moe, als ik ze langer op houdt, is het echt niet gezellig. En als ze nou langer zouden slapen haha..maar dat maakt niets uit ;)

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wil net zeggen brrr

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier vaak tot aan het eten en als het echt lekkere weer is mogen ze daarna nog even in de achtertuin

9. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.611
    1.065
    113
    Hier
    bij ons tot 19.00 uur. maar meestal speelt ze in de tuin.
    toevallig zondag heeft ze tot 21.00 uur buiten gespeelt met de dochter van de vistite. zij is al 9 jaar. het was heel gezellig en warm en dus een keertje een uitzondering.

maar hier zie ik ook kinderen van 6 a 7 jaar die standaard om die tijd nog buiten zijn. nu vind ik dat belachelijk, maar ja ik weet niet hoe ik erover denk als onze dochter zo oud is.

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn zoon van 11 mag in de vakantie best tot 21 uur buiten spelen.
    Zoon van 2 slaapt 's middags nog best veel, en ligt daarom normaal gesproken ook pas om 21 uur op bed.
    Met die hitte van de afgelopen weken sliep hij (gelukkig) van 13 uur tot 16,30...tja dan blijft hij gewoon op tot 21.30-22.00.
    Dan zijn we wel in de tuin, of gaan we 's avonds nog ff fietsen of naar het speeltuintje op de hoek.
    Dan kwam hij pas weer tot leven zeg maar...

11. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Hier proberen we de kinderen altijd tussen 18:30 en 19:00 op bed te leggen.
    Kleine meid (15 maanden) ligt altijd vakantie of niet op bed rond die tijd.
    Mijn jongen van 4 jaar mag in de vakantie wat langer opblijven en buiten spelen namelijk tot 19:30.

Hier gebeurt het regelmatig dat buurt kinderen in de leeftijd van 3 tot 6 rustig om 22:30 nog op straat spelen. En soms zelfs nog later .........

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.170
    3.052
    113
    Nederland
    Wow toen ik 16 was moest ik half tien al thuis zijn hahah:p
    Denk dat als estelle groter is, jaar of 5... Ze tot max half 8 naar buiten mag maar goed, dat duurt nog een aantal jaar:)

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

om 17 uur wij mogen ze nog even buiten spelen half 7 naar binnen
    daarna gaan ze in bad en om half 8 slapen ze

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Meestal spelen ze tot 18.30 in de tuin. Dan ga ik koken en gaan we eten. Jongste ligt er tussen 19.45 en 20.15 in, de oudste tussen 20.15 en 20.45. In de winter vroeger. Dan zijn ze ook slaperiger omdat het gewoon vroeger donker wordt.

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Normaal gezien zijn onze kids tot max 1900/1930 buiten als ze thuis zijn. In de vakantie op de camping lagen ze gee avond voor 2100 op bed en een keer zelfs pas rond 2300 uur bij een feestvond op de camping. Echter als wij in het weekend vrienden te eten hebben of wij eten ergens, momenteel vaak bbq dan blijven we vaak ook nog wel hangen en dan kan het rustig 2200/2230 worden voor wij of zij naar huis gaan. Bij onze vrienden in de buurt is vlak naasthun achtertuin een speeltuintje en de kids zijn daar dan tot laát te vinden. Onze kids zijn overigens vijf en zes inmiddels. Zolang ze dan lekker spelen en niet vervelnd zijn lopen ze gewoon buiten rond.

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Mijn buurkinderen (3, 5 en 6) spelen elke avond nog buiten als ik naar bed ga (middernacht meestal) Die hebben een heel ander ritme dan wij. Wij moeten er 's morgens weer vroeg uit om te gaan werken, maar aangezien er daar niemand werkt liggen ze elke dag tot 12 uur in bed. Rond 13 uur hoor ik altijd pas geluid ;)

Ook als het slecht weer is zijn die kinderen nog om middernacht op. Met tot gevolg dat ze strontvervelend zijn omdat ze moe zijn, maarja....de volwassenen in dat huis willen nog een film kijken met het geluid hard of drummen, gitaar spelen e.d. :x

Bovenstaande is trouwens altijd en niet alleen in vakantie.

De overige kinderen hier in de straat/wijk schat ik een jaar of 6/7 aangezien die met de kindjes van 5 en 6 van hiernaast omgaan. Meestal wordt er hier voor de deur dus genoeg gegild tot een uur of 22 uur met veel kindjes, want dan moeten zij naar binnen denk ik. Daarna gaat het dus gerust door tot de buurkindjes naar binnen gaan.

Mijn zoontje is nu 2,5 en ligt om 19.30 uiterlijk op bed. Als het een warme dag is eten we wat later en ligt hij er uiterlijk 20 uur wel in.

Ik ben ook niet van plan hem tot 22 uur of later buiten te laten spelen als hij 6/7 is.

17. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hier soms wel eens tot 20.00, uiterlijk 20.30 uur maar dan meestal als we bij vrienden aan het bbqen zijn ofzo.
    Vanavond hebben we bijvoorbeeld met zn drietjes tot 20 uur in de tuin gewerkt.
    Ze mag als het mooi weer is na het eten ook best een rondje door het paadje fietsen (als we zelf ook buiten zijn, ze is 3 jaar en 9 maanden). Normale bedtijd is 19.30 uur. Wij hebben een speeltuintje voor het huis en daar spelen in de vakantie n regelmatig kindjes in de leeftijd van 4 tot 9 tot 22/22.30 buiten. Dat zou niet mijn ding zijn, kinderen zijn dan ook door het dolle heen.

18. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Op schooldagen mag mijn zoon (8 jaar) tot half 8, maximaal 8 uur. in de vakantie heb ik geen vaste tijden. Ligt er aan hoeveel andere kids er nog buiten zijn en of we de volgende dag veel te doen hebben. Maar tot 9 uur/half 10 vindt ik geen probleem. Hij speelt dan buiten op straat met vriendjes.

De jongste (3) mag uiteraard nog niet alleen buiten spelen en gaat uiterlijk 8 uur naar bed.

19. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Op schooldagen niet meer na het eten, nu in de vakantie gaan we na het eten nog even naar de speeltuin en spelen daar tot 20.00 ongeveer komt niet op 15 minuten. Om 21.00 liggen ze dan fris gewassen in bed ;)

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb geen vaste tijden waarop ze 's avonds binnen moeten zijn.
    In ieder geval wil ik wel dat ze op de tijd thuis zijn die afgesproken is...
    Mijn oudste van 13 lapt die regel de laatste tijd wel eens aan zijn laars en zegt dan zelf: ach, ik ben maar een half uur te laat... pfff ik scheet vroeger 7 kleuren als ik maar 1 minuut te laat was :p Mijn dochter van 12 is wel altijd netjes op tijd.

Meestal moeten ze om half 6 thuis zijn en na het eten is dat afhankelijk van het jaargetijde, vakantie enz. Moeten ze naar school dan is dat 20.00 en dan dochter half 9 naar bed en zoon 9 uur.

De jongsten hebben ook geen vaste tijden, die mogen spelen totdat we gaan eten. Die van 5 mag nu zelf buiten spelen, die van 3 en 1 spelen in de tuin. Meestal gaan de drie jongsten om 19u naar bed. Maar toen we op vakantie waren was het om 19u nog veel te warm en speelden ze nog lekker tot half 9.

Deel Deze Pagina