Uur of 10 a 11 Zolang hij maar ff belt waar hij is en wanneer ie naar huis komt :') Nee normaal gaat ie om 1900 douchen en ligt ie er om 1930 uur in. Dan komt ie nog 100.000 keer zn bed uit omdat ie: Dorst heeft Kusje wil Knuffel wil Moet plassen Kauwgom wil??! Omdat ie een vieze mondsmaak heeft zegt ie dan Moet kakken Monsters in zn kamer zijn Geluiden hoort Kat wilt knuffelen Snot in zn neus heeft Beenpijn heeft Armpijn heeft Rugpijn heeft Buikpijn heeft Hoofdpijn heeft Keelpijn heeft Voetpijn heeft En dat is pas de helft van al zn smoesjes hahaa in de vakantie slaapt ie uur latet
De jongste gaat rond 7 naar bed. De oudste mag met warm weer best tot 9 uur buiten spelen hoor. Die slaapt nooit vroeg, kan hij gewoon niet!
In de vakantie gaan ze beide rond 20:30 naar bed en de oudste soms nog wat later, uiterlijk 21:30. Ze mag dan van ons nog wel in de tuin spelen, maar niet teveel lawaai meer maken dan moet ze naar binnen. Als de school weer begint liggen ze beide om 19:30 in bed.
Hamme hier lag er iemand om half 8 op bed... En heb d'r net voor de 14e keer terug gestuurd naar bed.
Ligt er aan hoe warm het is, maar meestal zo tegen 21u a 21.30 voor het huis. Wij wonen in een flat op de 1e etage en zit dan zelf ook s'avonds buiten na het eten. Alle 3 roep ik ze tegelijkertijd naar binnen, en mag de oudste nog even opblijven en de andere 2 is gelijk douchen en naar bed. Ik ben wat dat betreft heel makkelijk met de vakanties.
Ze liggen er later in nu tijdens de vakantie, maar qua buitenspelen is het; na t avondeten alleen in de achtertuin en niet meer voor t huis.
Wij hebben daar eigenlijk nooit over nagedacht. In de tuin mag hij spelen tot hij naar bed gaat. Als hij naar school moet tussen 20.30 en 21.00 ongeveer. En nu in de vakantie hebben we niet echt een bedtijd. Op vakantie moest hij van mij 's middags slapen en mocht dan opblijven tot 23.00-0.00. Geweldig vond hij dat, nog hartstikke druk op straat en dan met z'n alle wandelen, uit eten, ijsje eten etc.
Dat doen wij ook wel eens als we ergens op vakantie zijn met een thema avond. Dan word er tot 22:00 a 23:00 nog gedanst en gezongen en dat mag ze dan meedoen tot ze vervelend word (en dus duidelijk moe is.) Thuis is het echt niet later dan 19:00 buiten in de vakantie.
Kids liggen meestal rond 18:30 allebei te slapen dus spelen max tot 18:00 uit. Uitzonderingen daar gelaten als er eens vrienden op bezoek zijn en ze dus langer opblijven
Hij speelt dan nog niet alleen op straat maar meestal staan wij dan met de buren te kletsen, en die hebben ook een jochie van zijn leeftijd. En tja, als het dan erg gezellig wordt kan het zomaar 22:00 zijn voordat we hem naar bed brengen. Maar dat zijn meer uitzonderingen tijdens zo een vakantie. In de vakantie ligt hij gemiddeld rond 20:30 op bed. Als het geen vakantie is rond 19:30/20:00 en speelt dan ook niet meer buiten na het eten.
In de vakantie ben ik soepeler, op de camping heb ik het losgelaten en lag hij er tussen half 9 en half 10 in met een uitschieter van half 11, (heel het veld vol met kids speelde toen gezamenlijk met ballen buiten, prachtig om te zien) maar nu we thuis zijn, en hij weer bijna naar de psz moet is het tot max 7 uur, half 8 wil ik hem in bed hebben, probleem is dat mijn man soms de tijd vergeet als hij in de speeltuin zit, daar zitten kids bij die eigenlijk bijna nooit voor 9 uur in bed liggen en ook lang buitenspelen, ik kan ze dus regelmatig ophalen, omdat deze strenge mams het ook echt tijd vind dan. ik vind veel slaap belangrijk, ik kan het dus tijdelijk naar omstandigheden best heel los laten, maar nu thuis gaan we weer in een strak ritme. in de winter ligt hij er trouwens eigenlijk altijd om 7 uur in.
Ze spelen niet alleen buiten maar zijn wel vaak nog in de speeltuin. Normaal gesproken gaat ze om half 8 naar bed, nu in de vakantie kan het wel 22.00 a 23.00 uur worden.
Onze kinderen zijn nog jong (4 en 2,5) maar die spelen eigenlijk praktisch nooit na 17.30 uur nog buiten. En nooit alleen nog.