Tot hoelang haaruitval?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Blemma, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Onze dochter is nu bijna 9 maanden en nog steeds heb ik mega ast van haaruitval. Ik heb al beste kale inhammen en hele plukken nieuw haar wat als een hanenkam recht op staat.
    Met andere woorden ik heb een al bosje haar nu wat ik alleen kan temmen met flink veel haarlak( is ook niet goed voor het haar, maar met toch wat)
    Als in mijn haren los heb, dan is het de sport van onze dochter om er zoveel mogelijk haar er uit te trekken...

Zijn er meer dames die zolang last van haaruitval hebben?
    Hoort dit? En hebben jullie tips om het tegen te gaan?

2. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar, mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en heb ook mega veel haaruitval....

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Bij mij heeft het ongeveer een half jaar geduurd.

Ook met dunne en bijna kale plekken.

De dokter heeft mij vitamine complex b-forte geadviseerd.
    Nu heb ik geen last meer van haaruitval en is mijn uitgevallen haar teruggegroeid.

Het is het proberen waard.

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Dankje ik zal het proberen.

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog een die er heel veel last van heeft.....dus ik lees ook nog even mee voor nieuwe tips

6. plastictrees

9 sep 2013
    17
    0
    0
    het Noorden
    Oei, ik ben meer dan een jaar geleden bevallen en heb het gewoon nog steeds. Ik kam mijn haar zelfs buiten :( En dat terwijl ik niet het idee had dat ik een voller bos had tijdens de zwangerschap.

7. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Bij mijn viel mijn haar al tijdens de zwangerschap uit, dus ik had gehoopt dat het na de bevalling voorbij zou zijn. Niet dus. Ik ben bang dat ik niks overhoud. Vitamine B zal bij mij niet de oplossing zijn, want dat slik ik altijd bij omdat ik vegetarisch eet. Ik heb de vitamines vorig jaar een keer laten prikken en toen waren ze bijna 3x zo hoog als de normaalwaarde. Hihi. Hoop op meer tips, want dit is inderdaad een vervelend probleem.
    Ik heb bij de kapper trouwens laagjes in mijn haar laten knippen, dan valt het wat minder op. ;)

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Heb een dochter die gek is op haren trekken. Haren in laagjes laten knippen is nog meer uitdaging voor haar haha.

Zijn er meer mensen met tips tegen haar uitval?

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik lees ook mee. Hier ook heel veel haaritval. Als ik het borstel, dan haal ik er hele plukken uit en overal vind ik mijn haar. Inderdaad ook van die lelijke minihaartjes die weer teruggroeien. Verschrikkelijk. Mag die vitamine ook met borstvoeding?

10. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik ben zelf kapster en zolang je lichaam onder de invloed van deze hormonen is en lichamelijke veranderingen bezig zijn, houden veranderingen aan, het ene lichaam reageert wat heftiger dan andere maar je moet rekening houden met de eerste 9 maanden dus zolang het ontzwangeren ook duurt. beginnend na ongeveer 2 maanden na de bevalling. Bij andere dames houd haaruitval aan net zolang je bv geeft.

11. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Een tip: slik vitamine B .. Dit zijn medicijnen die voor gezond haar en nagels zorgen.

Ook moet je even je man lief aankijken om je hoofsheid goed te masseren, hierdoor versterk je de haarwortels en houd je hoofdhuid de hartzakjes steviger vast. Wil je man dat niet: ga lekker naar de kapper en laat het goed wassen met een hoofdhuidmassage

Deel Deze Pagina