Nog even vraag voor degene die een maxi cosi hebben. Wat is de ongeveer de lengte van de stoel en dan het rug gedeelte tot waar de hoek kont/benen zeg maar zit. Dank je
Dit klopt niet nee. Iets zit er in die maxi cosi niet goed. Je hebt wel oude modellen, maar geen model is zo klein dat een kindje van 73 cm er zover bovenuit komt. Welk model maxi cosi heb je? In het model van 8 jaar geleden heeft mijn (weliswaar kleine peuter) er 2 jaar in gepast. In datzelfde model pastte mijn jongste (redelijk gemiddeld van postuur) er 16 maanden in.
Waarom koop je dan niet gewoon nog een normale maxi cosi...? En maak je gewoon vast met de gordel. In de maxi cosi die je nu hebt zit hij echt heeeeel raar
@tuc ik heb zelf niet het merk maxi cosi. Maar een autostoel die bij de kinderwagen zelf zat. Ja ik zit er ook aan te denken om anders een maxi cosi te kopen, daarom wou ik graag weten hoelang het ruggedeelte is van de maxi cosi. Als het idd zo veel groter is. Op de site van maxi-cosi kon ik het niet vinden en de aanbevolen lengte ook niet. Alleen de maxicosi met isize was maximale lengte 74 cm. Maar ja dan kan een maxi cosi cabriofix wel weer anders zijn.
ja dit is inderdaad over de top. gelukkig zijn er ook vervolgstoeltjes vanaf 0+. die gaan wij ook sowieso aanschaffen, omdat onze zoon nog geen 9 kilo is.
Ik vind het zo lastig dit, maar 1 ding is nu duidelijk, hij moet een andere stoel. Of hij in de isafety (ook 0+ stoel) en mijn dochter iets eerder dan gepland een andere stoel of hij een andere maxi cosi/0+ stoel. Morgen maar is weer kijken welke stoeltjes geschikt zijn.
In wat voor stoel wil je je dochter gaan doen dan? Naar een groep 2? Ik zie dat ze nog niet eens 3 is... dat is echt te jong om over te gaan naar een groep 2 stoel....ook moet je voor die stoel minimaal 15 kg anders blokkeert de gordel niet
Wij hebben ook 2 auto's maar mijn man zet op 'zijn' dagen de base gewoon over in zijn auto zodat hij daar de maxicosi snel op kan klikken. En anders inderdaad met de maxicosi in de gordel vastzetten? Er zijn héél veel mensen die geen base hebben en die het doen, gewoon even handigheid erin krijgen.
Dat is een goeie inderdaad, had daar helemaal overheen gelezen. Wij hadden ook altijd maar 1 maxicosi, zonder base, en ik bracht mijn dochters naar het kdv en mijn man haalde ze op. Hadden wel 2 groep 1 stoelen maar maar 1 groep 0 stoel (maxicosi).
@biny tuurlijk gaat mijn dochter niet over naar een groep 2 stoel. Dit heb ik ook niet gezegd. Ik zat te denken aan deze stoel @Dizzy we hebben helaas geen isofix in de 2e auto, dus dat wordt hem ook niet. En het stoeltje is alleen te gebruiken i.c.m. de base en niet met de autogordel. Nog even een foto zonder wasbare luier, maar zoals je ziet is komt hij dan ook iets boven de rand. De regels zijn zo verwarrend, op de ene site staat dat de oren er niet boven uit mogen komen en dat een klein stukje niet erg is. En andere site staat weer dat niks er bovenuit mag komen
Oké Ik heb het idee dat die zithoek zo ver naar boven zit ofzo... Het is dat Mn maxi cosi helemaal ingepakt op zolder staat anders had ik even voor je gekeken...
Een autostoel 0 die niet met een gordel te gebruiken is? Het wordt steeds raarder... Ik ben echt benieuwd waar je die gekocht hebt. Zo anders dan de standaard stoelen...
@shakes, ik denk dat je niet op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen, wees voorbereid, want dit gaat de straks de nieuwe norm worden voor autostoetjes. Er zijn heel veel autostoetjes die zonder gordel werken. https://www.consumentenbond.nl/autostoeltje/i-size Ik heb trouwens de titanium baby ifix
De titanium baby ifix is voor zover ik kan zien een groep 0+1 stoel tot 15 kg. Vandaar dat hij dus niet zonder gordel kan, groep 0 stoelen kunnen daar wel. Maar dan kan het toch al helemaal niet dat je baby er niet meer in past?
@shakes ik denk dat je niet hele stuk gelezen/begrepen hebt. Mijn zoontje past prima in de titanium baby ifix, maar deze zit in de "gezinsauto" met isofix. Mijn zoontje past niet meer in de "maxi cosi" van de 2e auto met autogordel. Ze moeten 1x in de week in deze auto naar KDV. Zie ook de foto's van mijn zoontje in de "maxi cosi". Misschien past hij nog wel in een echte maxi cosi, daarom wou ik graag de afmetingen weten
Mijn zoontje is 9 maanden en 72 cm en bijna 9 kilo en komt bij de cabriofix nog lang niet bovenin. Denk dat hij er zeker tot zon 13 maanden in past alleen ivm de nieuwe aanwinst zetten we hem dan over in een axxis fix.
Dank je voor je bericht. Ik heb gisteren de isafety thuis getest, maar daar zit hij toch nog niet goed in. Teveel druk op zijn onderrug/kont naar mijn mening. (wel ligstand en achterwaarts) Vandaag maar is op pad en op zoek naar een cabriofix of andere grote "maxi cosi"