Misschien een beetje domme vragen maar vanaf wanneer kun je het beste de box en het ledikantje omlaag zetten? En wanneer plaats je een traphekje? De kleine kan nog maar net tijgeren, en blijft sinds enkele dagen ook stabiel zitten, maar valt nog steeds wel eens om. Zet ik nu al de box en het ledikantje omlaag? Of wacht ik totdat hij kan zitten? Ik heb natuurlijk geen flauw idee of dat al snel zal zijn, of dat dat nog lang kan duren. Met tijgeren legt hij nog niet hele grote afstanden af, na een paar meter stopt hij ermee of draait hij om. Hij is ook nog niet erg snel. Is het verstandig toch al vast een traphekje (op de 1e verdieping) te plaatsen?
sinds hij kon zitten en zich wou optrekken aan de box hebben we het omlaag gedaan ongeveer met 7 maanden. hij is namelijk ook ineens gaan staan dus toen was ik heel blij dat alles al omlaag was traphekjes hadden wij al al maar ik zou ze plaatsen als hij vooruitkomt en dus richting de trap zou kunnen gaan, je kunt het beter voor zijn
bedje stond gelijk op zn laagst, heeft maar 1 stand (eerst wieg gebruikt). Box ging naar beneden zodra ze de handjes op de rand konden leggen. Traphekje boven, tja dat hangt er vanaf of je hem daar op de grond laat of niet. Zo ja, dan zou ik het doen
Traphekje boven heb ik geplaatst toen ze vooruit kon komen en ik haar ook op de grond legde als ik bv de was aan het opbergen was. Bed en box naar beneden toen ze zichzelf op kon trekken tot staan, met een maand of 9 geloof ik.
nou, optrekken tot staan doet hij nog niet, hij kan nog maar net blijven zitten. Hij vind het wel leuk om te doen, want als hij op mijn schoot zit dan trekt hij zich wel op aan mij... Maar er zit op de box en het ledikantje ook een tussenstand, dus nog niet helemaal omlaag. Is dat wel al verstandig om te doen? Mijn man en ik hebben beide nogal eens last van onze rug en dan is het bedje en de box lager natuurlijk niet handig. Daarom wil ik niet te vroeg zijn, maar ook zeker niet te laat.
Op de tussenstand hebben wij gedaan zodra hij kon draaien. Een maand geleden zijn ze helemaal naar beneden gedaan omdat hij toen zelf ging zitten. Traphekje boven hebben we sinds Pinksteren. Wij spelen nog weleens met hem op zijn kamer en de overloop vind hij mega interessant. Nu kan hij weer vrij spelen. Beneden hebben we nog niet. Gangdeur is meestal dicht als hij op de grond bezig is.
Door de box omlaag te zetten maak je het gaan staan ook een stuk makkelijker en de kans dat hij dat kan en wil ontwikkelen groter. Hier zijn de box en bed met 7,5 maanden omlaag gegaan, enkele dagen later stond ze . Traphekjes zijn er sinds de 11 maanden. Ze kon al kruipen maar ik sloot steeds de deuren als we samen boven waren (had wat besteld wat niks was en liep dus vertraging op, had ze liever met 8 a 9 maanden gehangen gehad!). Nu kan ze lekker rond doen als ik de was ed doe, ideaal. Ik zou niet afwachten tot je kleine sneller gaat, een paar seconden niet opletten en het kan fout gaan, en als je het toch al van plan bent, kan het maar vast in orde zijn toch
Heel flauw; maar dat doe je voordat ze uit bed of box of van de trap vallen. Nu lijkt me een prima tijd. Zeker het traphekje! Dat is namelijk het gevaarlijkste punt en bovendien de 'grootste' klus. (Mocht je ziend dat hij zich optrekt, kun je binnen een paar minuten de bodem omlaag zetten. Een traphekje plaatsen is niet lastig, maar wel iets meer werk. Misschien moet je het nog kooen, gereeddschap pakken, accu van je boor opladen, weet ik veel. Maar het is in ieder geval zo'n klusje waarvan ik denk dat als je het laat liggen tot het laatste moment, dat je best kans loopt dat er dan nog net wat dagen overheen gaan waardoor je misschien te laat bent.
Wij gaan deze maand een traphekje plaatsen... (maar dan voor een van de honden die telkens naar boven loopt). Bedje heb ik al 1 stand naar beneden maar dat is voor het muskieten netje wat ik over zijn bedje span en op de hoogste stand kan hij m eraf pakken...
Haha, echt waar. Was ook de reden van mijn vraag, wil er optijd bij zijn, maar ook weer niet te vroeg omdat het voor ons wat lastiger wordt met in en uit de box/bed halen.. En hij gaat nogal langzaam in zijn ontwikkeling... @Loki09, zou het ze helpen in de ontwikkeling? Dat heb ik nog nooit gehoord. Alles is al in huis dus morgen ga ik dus aan de slag, we moeten nog een aantal zaken regelen om het huis kindproof (snoeren computer wegwerken, kastjes beveiligen etc.) te maken dus ik heb nog wat te doen! En dan maar hopen dat hij zich snel ontwikkeld!
Wij hebben het ledikantje en de box omlaag gedaan toen de kleine een maand of 6 was. Hij ging toen zelf zitten en kon zich optrekken. Traphekje hebben we iets laten geplaatst, maar in principe hadden we dat toen ook best al kunnen doen omdat meneer toen ook al kroop.
Hier heb ik het bedje en box naar beneden gedaan toen hij kon zitten en teigeren (6 a 7 maanden) Het traphekje had ik al halverwege de zwangerschap staan (maar dan voor de honden)
ik heb de traphekjes opgehangen toen hij begin met omrollen (5maanden) een maand later kroop hij ineens dus ik was blij dat ze toen al hingen. De box en zn ledikant heb ik naar benden gedaan toen hij pogingen ging ondernemen om te gaan zitten (rond 5,5maand) Ik zag elke keer het griezelige beeld voor me dat ik de deur opendeed als de bel ging en hij zou uit zn box kukelen brrrr xxx