Tot hoelang met hydrofiele doeken afdrogen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door misa, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

De titel zegt het al..! Hoelang hebben jullie voor het afdrogen de hydrofiele doeken gebruikt? Mijn zoontje is straks 1,5 als de tweede komt en ik vraag me dus af of we er meer nodig hebben of dat we hem dan al wel met een gewone handdoek afdrogen.

Hoe hebben jullie dan gedaan?

2. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Het echte afdrogen doe ik nog steeds met een hydrofielluier. (Mijn zoontje wordt in maart 2).
    Ik ga sowieso voor de baby allemaal nieuwe doeken kopen, want die van ons zijn zó vaak gebruikt dat ze heel grauwig zijn geworden, en beginnen te slijten. Ik vind het wel zo fris om met nieuwe doeken te beginnen straks.
    Ik gebruik die doeken voor van alles, dus teveel kan ik er eigenlijk niet van hebben!
    (spuugdoek, onderlegger op aankleedkussen, handdoek, doek om de douchekraan mee af te drogen ;), etc.)

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik gebruik ze denk ik sinds ze zelf goed kon staan/stappen niet meer, daardoor droog ik haar meteen uit bad/douche vandaan met een gewone handdoek. Dus toen ze een jaar en een paar maanden was.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    Ik droog J. nog steeds vaak met een hydrofielluier af. Vind ik veel fijner afdrogen dan een handdoek. Voor de baby heb ik een paar nieuwe gekocht, maar verder ga ik die van J. verven. Dit ivm de grauwe kleur die veel nu hebben, maar verder lijken ze me gewoon nog geschikt, je kunt ze op 90 graden wassen, dus hygiënisch zijn ze nog wel, lijkt me.

5. misa

misa Niet meer actief

Hmm, lastig. Heel verschillend dus!
    Ik ga zeker een paar nieuwen bijkopen, helemaal als het dit keer een meisje is. En wij hebben ze ook voor heel veel dingen gebruikt (wel voor de baby uiteraard). Maar ze zien er nog prima uit. Allemaal nieuwe vind ik niet nodig. :)

Ik ben benieuwd wat meer mensen doen!

6. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Die van ons zijn (natuurlijk) ook nog wel hygiënisch, maar die worden straks al twee jaar onafgebroken gebruikt, en zo duur zijn nieuwe niet, dus ik wil de beste 'oude' bewaren, en dan wat nieuwe sets erbij.
    Ik heb trouwens ook hydrofielluiers gebruikt om de nieuwe tegels in de badkamer mooi glanzend mee af te drogen, toen er net getegeld was. Die dingen zijn echt óveral handig voor, haha!

7. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Mark is nu 16 maand en ik gebruik ze nog steeds voor hem. Ik heb er trouwens echt ontzettend veel. Denk dat ik er een paar nieuwe bij ga kopen (blijf ze voor Mark ook nog wel gebruiken). Ik vind ze echt ontzettend makkelijk!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier tot 3 jaar ofzo. Vanaf 2 vaak lijf wel met handdoek omgeslagen. Maar hoofd/haren/ en tussen vingers en tenen wel met de hydrofiel. Dat droogt toch iets fijner..

9. fafje

fafje Niet meer actief

ik droog hem altijd met zn badcape af...en zn plooitjes enz met een hydro...maar hij gaat elke dag of soms om de 1 in bad...

maar ik kan zo'n doek heus wel 2 of 3x gebruiken..

maar sowieos koop ik straks voor de baby nieuwe hydro's...zijn weer allemaal lekker zacht :D

10. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben erg veel doeken en in het begin gingen ze door al het gespuug ook op! Nu hebben we er veel over zeg maar. Maar ja je weet niet wat de volgende baby doet!
    Maar ik lees het al: ik koop er wel wat bij en dan zien we wel!

Ik gebruik ze ook 2x trouwens!

11. fafje

fafje Niet meer actief

misa, ja ik had er ook zo belachelijk veel..gebruikte ze later ook als slabber om zn nek knopend...maar heb er ook veel weggegooid waar vlekken in zaten....

ze izjn sowieso handig ook met schoonmaken in huis :p:p dus nooit teveel hihih

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een stuk of 15-20 van mn SZ gekregen toen DL geboren werd. Die gingen in de babytijd ook allemaal op, spuugdoek, onderleggers, maar ik gebruikte ze ook echt als luiers. Nu gebruik ik er 1 voor het afdrogen, 1 of 2 keer en bij erge verkoudheid pakken we ze ook als de zakdoeken op zijn. Voor buikbaby heb ik niet veel nieuwe hydro's nodig want voor mn dochter gebruik ik er nu nog maar een paar ( 3-4 ) per week.

13. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Het is hier maar net wat voor handen is! Heb ik schone hydrofielluiers liggen dan neem ik die maar ik neem ook net zo goed een gewone handdoek. Hydrofiel neemt overigens wel sneller op, als ik daarmee afdroog zijn we veel eerder klaar!

14. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik ga ze denk ik nog heel lang gebruiken, ik vind geweldig! ik leg mijn zoon altijd op een badcape, en knuffel hem dan droog, en dan ga ik met hydrofiel langs zijn oortjes, nekje, okseltjes, enz. alle plooitjes goed droogmaken. mijn zoon heeft een hele gevoelige huid. 1 plekje niet goed droog, is volgende dag rood en geïrriteerd. dus hier blijven ze nog heel lang!

15. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb een paar maanden geleden zelfs nieuwe gekocht, extra grote. Nu past ie weer helemaal onder 1 hydrofiel :) Ik gebruik de grote nu dus voor afdrogen, en de normale voor alles en nog wat doeken. Meest gebruikt de laatste tijd: zakdoek.

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Rond 18 mnd ben ik m met gewone handdoeken gaan afdrogen. Toen ging ie hydrofielen ook gebruiken als knuffeldoekjes dus dat was wel logisch. Hij slaapt nu altijd met een hydrofiel in zn handen of onder zn hoofd.

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik doe het sinds kort niet meer, meestal is ze al droog als ik haar in een handdoek heb gerold en naar d'r kamer ben gelopen. Gaat zo snel.

Een paar extra kan nooit kwaad, maar ik koop zelf geen nieuwe meer bij.

18. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb ze tot een jaar of 4 gebruikt eigenlijk.
    Moet er wel bij zeggen dat we nooit veel handoeken hebben gehad en die hydrofieldoeken had ik bergen dus pakte ik die vaak voor de kleine.

Nu heb ik een hoop oude die vies waren of gewoon weg wat versleten geraakt waren weg gegooit en bij de hema een stel nieuwew bij gekocht,die leuke blauwe met en met printje (3 voor €5).
    Ik gebruik ze echt voor veel dingen; onderlegger,handdoek,voor op de verschoningsmat voor onderweg,in de kinderwagen e.d.

19. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier gebruik ik ze nog steeds (16 mnd) en denk dat ik ze voorlopig nog wel blijf gebruiken. Heb wat extra doeken gekocht dus komt helemaal goed.

20. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties!
    Ik ga ze dus ook gewoon nog blijven gebruiken!

Handdoeken lijkt me wel erg onhandig eigenlijk, zo dik! En dan is de wasmachine veel te snel weer vol. Heb nu al zoveel was..! ;)

Deel Deze Pagina