Tot hoelang oefenen op buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olifantje1991, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Onze dochter (4,5maand) slaapt sinds 2 weken weer alle slaapjes op haar rug. Vanaf 2 weken tot die tijd sliep ze grotendeels op haar buik, dit leek ze prettiger te vinden. Langzaam aan werd slapen op de dag een gedoe en inmiddels slaapt ze dus weer heerlijk op haar rug.
    Nu bedacht ik me opeens, normaal gesproken hoor je met je baby te oefenen met buikligging om het nekje sterk te maken. Ik heb dat bij zoontje en dochter tot nu toe nooit heel veel gedaan omdat ze op de buik sliepen en voor ze in slaap viel of als ze wakker werd lag ze altijd wel een poosje rond te kijken met hoofdje goed omhoog. Ze kon met 5 weken al rustig een paar minuten rond kijken op d'r buik.
    Ik vroeg me af, moet ik nu nog met haar oefenen of mag ik aannemen dat haar nekje nu wel sterk genoeg is. Ze vind het niet erg om op haar buik te liggen, maar omdat ze steeds drukker wordt spuugt ze wel makkelijker. Op haar rug oefent ze nu hard om zich om te kunnen rollen, maar bakt er nog weinig van, maar dit lijkt in mijn ogen zinvoller om te oefenen.
    Dus mijn vraag eigenlijk, is het noodzakelijk om nog elke dag het nekje te trainen of komt dat niet zo nauw meer?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Nee je moet wel blijven oefenen.
    Het is erg goed voor de spiertjes om iedere keer weer sterker te worden.
    Als ze straks kan draaien en zelf op haar buik draait hoeft het niet meer natuurlijk, maar tot die tijd wel.
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    De kracht in een babylichaam bouwt op van boven naar beneden. Dus oefenen op de buik is belangrijk voor kracht in nek en rug. Juist ook voor het rollen. Tot ze zelf op haar buik gaat liggen en dat even volhoudt dus blijven oefenen.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Gewoon laten oefenen, voor hun is t nog steeds allemaal training en binnen is binnen.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Oké dan gaan we dat gewoon weer goed oppakken!
    Als ik haar op d'r buik leg en laat ondersteunen op d'r onderarmen dan doet ze die zelf gelijk naar de zijkant, maakt dat uit? We noemen haar altijd een zeehondje op het droge. Ze spartelt met d'r armen en benen en ligt als 't ware alleen op d'r buik.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Nee dat kan heel goed zijn.
    Dat is om kracht te kweken en voor de stabiliteit. Mijn zoontje heeft dat ook een tijdje gedaan.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  7. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ja, dat gebeurde hier ook een tijdje.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina