Kan dit de 5e ziekte zijn?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shampoo, Nov 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Onze meid zit sinds vrijdagochtend helemaal onder de rode vlekjes op haar buik, rug en onderkant gezicht. Ze heeft geen koorts. Wel rode wangen, maar die heeft ze de laatste paar weken steeds... (als ze moe is en misschien door tandjes?) Ik lees dat de 5e ziekte voorkomt in het voorjaar/ zomer en vaak vanaf 4 jaar. Zou het iets anders zijn? Ik ga er niet mee naar de HA post, ze heeft er tot nu toe nog geen last van. Misschien maandag even langs onze eigen huisarts.
    Iemand een idee?

Groetjes shampoo

2. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    zou goed kunnen, maar volgens mij krijgen ze eerst koorts en daarna uitslag. Dat had ons meisje pas en toe zei ass. vd huisarts dat t waarschijnlijk de 5e ziekte was.
    Weet niet of ze koorts heeft gehad?

iig suc6 ermee

3. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Nee, daarom kwam ik uit op de 5e ziekte. Daar hoeft namelijk geen koorts aan te pas te komen. Bij de 6e ziekte wel.
    Misschien nog een andere vlekjesziekte????

4. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    pfff weet dat ik toen heb gegoogeld op rode vlekjes enzo.

Heeft ze er ook last van?

Later las ik ook weer iets waardoor ik dacht dat t toch de 6e ziekte was :S
    Achja, t zijn geloof ik allemaal onschuldige kinderziektes.

5. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Mijn zoontje (15 maanden) heeft 2 weken geleden de 5de ziekte gehad. Hij heeft alleen wat lichte verhoging gehad, maar was verder niet ziek.
    Het begon op zijn buikje en al snel zaten zijn rug, armen, benen en gezichtje (wangen) helemaal vol. Na een paar dagen was het al veel minder. Bij opwinding zie je de vlekjes weer.
    Ik ben er wel mee naar de huisarts geweest (eerst alleen gebeld, maar hij wilde Lenn zien), omdat ze dat vroegen van het KDV. Zij wilden het graag zeker weten om het daar kenbaar te maken. Maar ook voor mijn eigen gemoedsrust. De huisarts zei meteen dat het onschuldig is.

Sterkte ermee!

6. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Nee, ze heeft er geen last van. Het zit alleen maar op haar buik, rug en onderkant gezicht (tot en met aan de wangen)
    Ach, anders kan ik maandag altijd even langs de huisarts...

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Maar bij de 6e ziekte is de koorts voorafgaand aan de rode vlekken he.
    Dus als ze nu uitslag heeft, dan heeft ze de koorts al gehad.
    Wat jij zegt dat het voornamelijk op de romp zit herken ik wel van toen mn zoontje het dit voorjaar had.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

Dat is lang niet altijd waar...Wanneer een kindje de 5e ziekte heeft, moet je koste wat kost bij zwangeren en pasgeboren baby's uit de buurt blijven want daar is het heel gevaarlijk voor.

9. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Maar ze had de dagen ervoor geen koorts.... :(

10. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Temperatuur je haar dagelijks dan??

11. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Nee, maar ze was heel vrolijk, geen rood gezicht, at en dronk goed of andere kenmerken van dat ze zich niet lekker voelde.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Maar bij een baby kan hoeft koorts helemaal niet te betekenen dat ze zich niet lekker voelen.
    Tygho had ineens 40graden koorts maar gedroeg zich niks anders.Gewoon eten en drinken, lekker spelen.
    Niks aan te merken...maar wel 40graden koorts

13. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Oké.... hoe kom je daar dan achter? Heb je gewoon even tussendoor getemperatuurd?
    De vlekjes zaten vanmorgen ook op benen en armen. Nu net, waren ze al een stuk minder en bijna weg. Morgen toch even de dokter bellen want mag ze nu wel of niet de mex. griep prik. Ze heeft immers wel wat onder de leden...:(

14. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Het was toevallig heel warm die dag en hij zat in het badje buiten, maar voelde ontzettend warm toen ik hem eruit haalde.
    Dus bij het afdrogen getemperatuurd.
    Anders had ik het waarschijnlijk ook niet gemerkt.

Share This Page