hallo allemaal, ik vroeg me af of er veel meiden zijn die eerder zijn gestopt met werken omdat ze het niet meer volhielden en wat voor werk ze dan doen? ik merk dat het nu al zwaarder wordt, ik begeleid mensen met een verstandelijke handicap, en het is vooral mentaal zwaar. ik heb er totaal geen energie meer voor, heb rugklachten, veel harde buiken, elke dag hoofdpijn als ik heb gewerkt en ik slaap superslecht. ik ben absoluut geen type die zich zomaar ziekmeldt, maar ik denk niet dat ik het zo volhoudt tot het eind. ik heb ook niet echt het idee dat mijn collega's het begrijpen, eerder dat ze vinden dat ik me maar aanstel of zo, maar dat kon ook een gevoel van mij zijn. ben benieuwd naar de reacties....
Ik was verplicht met 34weken te stoppen omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet liep. En ik moet zeggen dat ik ook niet langer had vol kunnen houden!
Ik werk ook met mensen met een verst. bep. en met de oudste tot 6 weken blijven werken. met de 2e ben ik met 26 weken in de zw gegaan, en met de 3e met 19 weken. Beide omdat ik met de rug zat, harde buiken enz, herkenbaar wat jij allemaal opschrijft. Met deze ben ik nog steeds aan het werk, maar merk wel dat het zwaarder word. Wederom dezelfde klachten. Ik voel me nu al schuldig tegenover mijn collegaas als ik er aan denk om in de zw te gaan (vakantieperiode komt eraan), maar nou heb ik van de planner te horen gekregen dat er al vervanging is voor mij voor het geval dat ik eerder uit zou vallen. Misschien is dat een optie bij jullie (iemand met een 0-urencontract). Bij mijn andere zwangerschappen heb ik me daar overigens nooit druk om gemaakt, want de diensten worden altijd wel opgevuld. Als je het niet meer trekt, schijt aan je collegaas en gewoon de zw ingaan. Je hebt maar 1 lichaam, en zoals je je nu voelt kunnen ze je toch ook niet meer 100% inzetten, jij kan dat iig niet meer. Succes met je keuzes en geniet van je zwangerschap. Jikke
Ik werk ook in de zorg voor mensen met een verstandelijke handicap en ik heb beide keren tot 6 weken voor de ud door gewerkt. De vk raadde aan gezien de zwaarte van het werk om 6 weken voor de ud te stoppen en niet 4. En ik denk dat dat een goed advies was. Om me heen zie ik collega's ook met 6 weken stoppen (of eerder) ookal dachten ze in het begin pas met 4 weken met verllof te gaan.
Ik werk in het speciaal onderwijs en zal vervangen moeten worden. De periode vlak voor de kerst is vrij heftig en niet leuk voor een vervanger om 2 weken voor de kerst te moeten beginnen. Voor de kinderen en voor collega's vind ik dat ook vervelend. Als het lukt wil ik dus tot 4 weken voor de bevalling doorwerken. Tot de kerstvakantie dus.
ik deed zwaar magazijn werk en kreeg met 14 wk al last van hevige rugklachten en bandenpijn en moest op advies van de verloskundige passend werk gaan zoeken. dit kon miin werkgever mijn niet bieden waardoor ik vanaf week 18 thuis zit en het is al een stuk minder geworden gelukkig
Ik zit in de zelfde situatie als jij. Doe ook zwaar werk (tillen/bukken) en mijn baas heeft ook geen vervangend werk voor me. Hij heeft me afgelopen week de ziektewet ingestuurd. Helaas zijn mijn klachten op dit moment alleen maar erger geworden.
IK werk in de kinderopvang en ben met 32 weken met verlof gegaan. Eerst 2 weken vakantie en daarna zwangerschapsverlof. Ryan is 4 weken te vroeg geboren, dus ben heel blij dat ik al 4 weken thuis zat i.p.v. 2 weken. Nu ga ik weer 6 weken van te voren met verlof.
ik zit in de beveiliging en heb eigenlijk vrij rustig werk heb er daarom voor gekozen om wat langer door te werken. en tot nu toe gaat dat nog best aardig moet ik zeggen
Verlof had ik genomen voor 6 weken vd uitgerekende datum, echter nu wegens rug en ben klachten werk ik sinds afgelopen dagen 4 dagen a 5 uur..En dat bevalt heerlijk!
tijdens de zwangerschap van mijn eerste heb ik tot week 36 doorgewerkt en nu tijdens deze zwangerschap tot week 34. Dit omdat ik toch verlof heb ik mijn vakantie en na mijn verlof nog een maand extra vakantie opneem en vond het deze keer toch iets zwaarder met een peuter erbij
ik doe staand werk en het pand bevind zich op twee verdiepingen zonder lift. lichamelijk erg intensief en ik stop dan ook graag al in week 34, áls ik dat al volhoud. ik heb nu al veel vakantiedagen opgenomen omdat ik 't niet trek en ga regelmatig even zitten. we zien wel waar het schip strand
Ik werk nu 75% ipv 100% dus ik moet sowieso 6 week vantevoren stoppen, maar dat was ik ook al van plan. Lijkt me heerlijk, even lekker genieten. Nog 3 weekjes en dan is het zover!
Vol goede moed altijd rond geroepen het wel vol te kunnen houden tot 4 wk van te voren...Echter zit nu geeeltelijk in de ziektewet en meot dus verplciht met 6 weken stopppen...Ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt na aan het uitkijken ben...Ik ben echt compleet op..
ik zit al (jammer genoeg) 4 weken thuis Ik had al rug klachten enben er 4 weken geleden door mn rug gegaan Het wil niet over gegaan en ben vandaag officieel arbeidsongeschikt verklaard Ik werk op een activiteiten centrum voor meervoudig gehandicapten met ook gedrags problemen
ik stop 6 weken van tevoren, ook al werk ik gewoon op kantoor (zittend werk). Maar aangezien ik werkweken van een dikke 40 uur maak, vind ik het met 34 weken zwangerschap wel welletjes en hou ik het voor gezien!
eerder, kwam met 26 weken in t zkhs te liggen met weeen en ontsluiting, dus weeenremmers, en rust.. volledige bedrust. Ben niet meer ana het werk gekomen tot na de zwangerschapsverlof