kleuter laten overblijven op school?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MamavanJenY, Mar 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

Mar 10, 2015
    236
    0
    0
    Ik zit een beetje in tweestrijd....
    Mijn oudste gaat zit nu een maandje op de basisschool, niet in onze buurt en moet 5/10 minuutjes fietsen.
    Geen continu rooster helaas, maar we zijn erg tevreden.
    Ik ben huismoeder dus heb tijd om 4 x op een dag heen en weer te fietsen.
    Maar als het tegenzit moet ik mijn jongste 3 x op een dag wakker maken.
    Ik wil hem graag 1 dag innde week naar de overblijf sturen dat brengt toch een stuk rust voor de jongste.
    Maar aan de andere kant, ik ben gewoon thuis voor de kinderen....
    Vinden jullie het raar als ik hem 1x per week naar de overblijf stuur terwijl ik huismoeder ben?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Nee hoor, ik vind dat helemaal niet raar. Zou het gewoon doen :)

3. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    ja hoor, gewoon doen.
    tis hartstikke leuk, na het eten lekker spelen.
    en geen geheenenweer. dus veel rustiger

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ehm, ja eerlijk gezegd wel.
    Ook ik ben thuismama maar dit zou niet bij me opkomen.
    Ook mijn jongste slaapt vaak als ik de oudste moet halen (15 min lopen)
    Hup in de wagen en meenemen.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee, dat vind ik helemaal niet vreemd. Als dat voor jou en je andere kind beter uit komt (en je hebt er het geld voor; want ze doen het vast niet gratis) zou ik dat gewoon doen. Het zal je een zorg moeten zijn wat een ander daarvan vind. Jouw kind vind het ongetwijfeld hartstikke leuk.

Ik weet nog dat ik boos was op mijn ouders dat ik niet over mocht blijven vroeger. Ik moest naar huis fietsen (2 minuten) en thuis een broodje eten voor de televisie met een beker melk en dan weer naar school fietsen; terwijl de kinderen bij de overblijf gewoon lekker gezellig met zijn allen aan tafel aten, leuke dingen bespraken en daarna op het schoolplein mochten spelen. Ik was stikjaloers :D

Probeer het anders gewoon een keer uit :)

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Nee hoor, vind ik absoluut niet raar. Ik ben ook thuisblijfmoeder en mijn kinderen blijven alle dagen over.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,822
    113
    Ik vind het ook niet raar. Ik ben dan wel geen thuisblijfmoeder, maar vind het wel vervelend om mijn kindje wakker te moeten maken of wakker te moeten houden, dus ik zou het gewoon doen. Vindt ze het niet leuk, kun je altijd nog weer stoppen.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nee waarom zou dat raar zijn. hier blijven ze vanaf dag 1 over en dat heeft ook met de afstand te maken ( 6 km heen en 6 km terug ) . maar ook als we dichterbij zouden wonen zouden ze allebei altijd overblijven. voor hun veel duidelijker en ze vinden het veelste leuk.

9. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik vond vroeger overblijven geweldig :)
    en idd het is rustiger voor het kind ook.
    niets geks aan

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik had vroeger continu rooster en ik baal zo dat mijn kind dat straks niet krijgt! Ik vind het dan ook echt niet gek hoor! Mijn peuter gaat over een jaar naar school. Ik ben ook thuis en ze gaat 2 dagen per week overblijven. Ik vind het absoluut ook heel veel onrust geven en ik vond het overblijven vroeger heel gezellig.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Nee hoor, vind ik niet raar. Ik ken moeders die hun kinderen altijd laten overblijven, of ze nu thuis zijn of niet. Dat is dan weer niet mijn ding maar 1 keertje zie ik echt geen probleem in!

12. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Helemaal prima!
    Mijn zoon vind het ook super om over te blijven! hebben we tijdens mijn zwangerschapsverlof ook gewoon zo gelaten, hoefde ik niet heen en weer met mijn dikke buik of kleine baby, en wat een ander ook zei, snel eten en lekker spelen met de andere kinderen! is niet iets vervelends hoor ;) het is alleen maar net wat je gewend bent :)

13. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik heb dat ook in het begin zo gedaan.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn oudste, ook een kleuter in groep 1, blijft elke dag over terwijl ik thuis ben :) . Ze wilde het zelf heel graag, bijna alle kinderen blijven over. En het is gewoon veel fijner, geen gehaast tussen de middag (hier ook 10 min fietsen), jongste moet overal mee naartoe, gedoe gedoe. Zo hebben we allemaal veel meer rust. Dus ja, gewoon doen.

15. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Toen onze meid in groep 1 zat, moesten we haar noodgedwongen drie keer in de week tussen de middag laten overblijven. Ik moest dagelijks tussen de middag naar het ziekenhuis voor bestraling. Onze school had toen nog geen continue-rooster, dus drie lange dagen, en op woensdagmiddag en vrijdag had ze de hele dag vrij. Op maandag, dinsdag en donderdag bleef ze tussen de middag over.

Onze dochter vond dat echter zo leuk, dat we het daarna zo gehouden hebben. Ik was wel gewoon thuis op die dagen, maar het was voor mij beter te doen omdat ik met de nodige gevolgen van de behandelingen zat. Het steeds heen en weer fietsen leverde voor mij nogal wat problemen op. En onze meid bleef liever op school, minder gedoe en ze kon daar lekker spelen. Dus waarom zul je het dan niet doen? Hier dus alleen maar goede ervaringen! Inmiddels is onze school overgestapt op het continue-rooster, dus dan blijft iedereen over tussen de middag.

16. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Ik vind de overblijf juist voor de jongsten heel onrustig. En merk dat de kinderen dan minder rust hebben gehad. Ook niet alle kinderen vinden het leuk..
    Maar er blijven zoveel kinderen over dus voor 1 dag in de week, mits je kind het leuk vind zou ik dan geen probleem vinden.

17. adi

adi Niet meer actief

Onze kinderen blijven 2x per week over en dan is het inderdaad een groot feest.
    Het is een stuk rustiger voor het kind EN meestal gezelliger.

Hier hebben ze ook allerlei projecten en spellen op TSO, krijgen als kleuters beginlessen volleybal, badminton ed. Of gaan een half uur extra buiten spelen met an allen.

Onze kinderen vinden donderdag juist niks aan, want dan moeten ze 4X op een dag heen en weer lopen/fietsen.

18. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ben ook tbm en van plan zoontje straks twee keer per week te laten overblijven, rustiger voor ons allebei en gezelliger voor hem denk ik...

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben tbm en m'n kinderen blijven 4 dagen over. Is rustiger en duidelijker want het is altijd hetzelfde, geen gehaast met eten of kinderen achter hun vodden moeten zitten . Ik zie ze genoeg want ik ben overblijfjuf, dus een paar keer per week zie ik ze ook tussen de middag. De oudste mag zelf kiezen, die kan prima alleen naar huis maar die wil ook overblijven.

20. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Ik zou het ook doen hoor.

Share This Page