Tot hoeveel kilo max. een liter voeding?

Discussion in 'Voeding' started by Daan0201, Oct 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Hoi!

Nou, ik heb haar gisterenavond om half 11 180 cc gegeven met 3 schepjes friso normaal, en 3 schepjes friso extra en tadaaaa, ze werd om 4.20 uur wakker! :D Ze heeft ook veel rustiger gedronken.
    Toen heb ik haar weer flesje gegeven (met 4 om 2) en toen heeft ze vanochtend tot 8 uur geslapen.
    Dus dat gaat de goede kant op volgens mij... :)

2. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Wauw,Daan! Fijn dat het de goede kant omgaat! Ik heb je topic even goed gevolgd, want Stijn heeft hetzelfde. Alleen dan om 19.30 laatste fles en dan wordt ie wakker om 2.00, 5.00, 8.00 heb al geprobeerd om hem om 22.30 wakker te maken, maar dan komt ie evengoed om een uur of 3. Ga vanavond om 8 uur een fles maken met drie schepjes Forte en twee en halve schep Omneo. Ben benieuwd.
    xxx

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Hoi Flappie!

Ik wilde dat eigenlijk ook proberen, maar Evi krijgt om half 7 nog een flesje, en als ik haar dan niet wakker maak 's-avonds kmt ze natuurlijk rond een uur of 1/2 zeker...
    Ik geef haar nu nog tussen half 11 en half 12 en gisteen ging het dus hartstikke goed! Ben benieuwd hoe het vanavond gaat... ;)
    Jij ook succes vanncht en we houden elkaar op de hoogte!

Groetjes,
    Daan

4. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Goeiemorgen Daan en alle andere mama's,

Hoe is het gegaan met Evi,Daan?
    Nou,ik heb een fles gewoon met omneo gegeven om 17.00 en om 19.00 is Stijn op bed gegaan. Hij meldde zich pas om 23.00 en heb toen de fles met drie scheppen forte en 2 scheppen omneo gegeven. Hij werd pas wakker om 6.34 uur! ( ja ik keek eens goed op de wekker :confused: ) Nu zijn mijn vragen:
    * Vanavond de fles om 19.00 met forte geven en dan waarschijnlijk om een uur of 3 in de nacht weer ( want die voeding moet er toch een keer uit)

* Hem een voeding geven rond 19.00 en wakker maken om 23.00 voor de fortefles?(want hij meldt zichzelf namelijk niet meer als ie om 19.00 een fles krijgt....) En dan die voeding van 23.00 er op een gegeven moment uitlaten?

Alvast bedankt!

5. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik typ maar gewoon even verder :) Vannacht laatste fles om 23.15, helaas werd ie om 4.00 al weer wakker...... weet nu niet wat ik moet doen. Wel of niet wakker maken voor die fles? En hij heeft ;s nachts echt honger......

xxx

6. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Heel herkenbaar. Joey is ook een 'veeldrinker' zal ik maar zeggen. Hij drinkt 200cc per fles. Ik raad je aan een beetje uit te proberen, heb ik ook gedaan. Nu geef ik hem overdag de hele dag 165cc en hij krijgt voor de nacht zijn laatste voeding 200cc. Als blijkt dat het niet werkt, dan ga ik langzaam weer wat kleine aanpassingen doen, maar wel pas na een week minimaal. Je moet je kleintje ook de kans geven eraan te wennen en jezelf de kans geven te bekijken of het werkt.

Joey slaapt op 200cc van 23:00 tot 05:00 gemiddeld, maar ook wel eens maar tot 03:30 zoals gisteren, daarentegen vandaag weer tot 06:30, dus best uiteenlopend.

Rijstebloem zou ik een kind van 3 maanden nog niet geven, het is niet voor niets aanbevolen voor kindjes VANAF 4 maanden. Ik vroeg er op het CB over van de week en ze zei dat dat echt heel slecht is voor zulke jonge kindjes al. Dan zou ik eerder op een zwaardere voeding overstappen, zoals Forte of Extra. Dat blijft langer in het maagje van de baby waardoor ze langer vol zitten meen ik.

Joey komt ook elke 3-4 uur overdag, langer doet hij er echt niet mee. 's nachts alleen gelukkigg, maar hij krijgt dan ook een grotere fles. Ik denk dat daarin verschil laten zitten misschien wel helpt voor je. Je kan ook de hele dag gewone voeding geven en voor de nacht een flesje Forte bijvoorbeeld, dat zou ik zelf eerder doen dan al naar dingen grijpen die eigenlijk voor oudere kindjes zijn, zoals rijstebloem.

Ik doe zelf zoals idd al gezegd is wat meer water in de fles. NOOIT meer scheppen doen, maar meer water werkt voor Joey goed. Door dat soort trukjes hoef ik nog niet aan de Forte iig ;)

7. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Ik ben vanochtend bij het CB geweest, en Evi mag 5 x 200 cc als ze wil! Dus dat dit 'absurd veel' zou zijn voor een kindje van 3 maanden is volgens hun dus helemaal niet zo...Want ik zei dat ik dan evt. niks over heb voor als ze 's-nachts komt en toen zei die arts zefls "het is echt geen ramp als ze een keertje een beetje boven die liter uitkomt hoor"

8. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ok.... gisteravond Stijn wakker gemaakt om 23 uur, voor een fles forte ( had ie maar 100 cc van op, meer hoefde hij echt niet, hij begon zelfs te kokhalzen :confused: :( ) Werd ie al weer wakker om 2.30..... dus ja aan die forte ligt het dus ook niet, en ik geef hem overdag gewoon om de 3,5-4 uur zo'n 160 cc Omneo en dan voor de nacht Forte, maar ga het nu inderdaad de hele week volhouden. Als dat niet lukt, ga ik gewoon eens kijken hoe lang ie het doet op forte als ik hem om 19.00 de laatste fles geef en hem niet wakker maak. Ik moet zeggen dat hij het dus langer volhoudt als ik hem niet wakker maak, want hield ik het vol van 19.00 tot een uur of 3, maar ja dat ritme wilde ik juist wat verplaatsen..... ;) Kan het zijn dat ik hem uit zijn diepe slaap haal om 23 uur en dat hij dan dus weer het 'dagritme'krijgt?

xxx

9. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    wij zaten met het zelfde probleem maar wij hebbennu de oplossing
    )we hebben ook extra geprobeert maar daar kon anne niet tegen het enige wat het verschilt met normaal is dat er rijstebloem bij in zit'
    wij geven anne nu 4 flessen van 180 en in de middag fles twee theelepeltjes rijstebloem savonds krijgt ze 210 plus 3 theelepels rijstebloem dit gaat prima nu ook beginnen we met speen 1 of 2 en als ze moe wordt zetten we er speen 3 op zo drinkt ze wel een kwartier.
    groetjes gerdien

10. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Tja en die rijstebloem mag gewoon nog niet.... en ik wil me daar echt aan houden aangezien hij Omneo krijgt ( voor die krampen en zeer moeizame ontlasting :( ) En anders is het nog een maandje doorbijten, dan is ie 4 maanden en dan kunnen we de rijstebloem of nutrix wel proberen in de laatste fles!

xxx

11. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka was ook zo'n gulzige eter op die leeftijd. Ik geloof dat ze dan ook al flesjes van 210cc met 7 schepjes dronk. Nu drinkt ze nog steeds flesjes van die hoeveelheid en ondertussen is ze al 6 maand gepasseerd.
    Het zal zijn omdat je kindje de behoefte heeft aan zoveel, anders zou het er niet om vragen. Dat is mijn mening.

12. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Misschien wel, ik moet Joey ook wakker maken om 23:00 voor zijn fles, maar dat doe ik net als jij graag wil omdat hij anders om een uur of 02:00 a 03:00 wakker word en dat heb ik eigenlijk liever niet :rolleyes:
    Ik maak hem niet echt wakker, ik pak hem uit bed, verschoon zijn luiertje (hij is dan aan het rekken en strekken) en dan geef ik hem de fles in mijn slaapkamer op bed. Ik heb dan een heel klein gedimd lichtje aan en geen TV, om te voorkomen dat hij te wakker word. Hij drinkt zijn 200cc leeg en slaapt gewoon verder, ik krijg hem niet eens meer aan een boertje, hij slaapt meteen weer. Ik kan hem zo terug in bed leggen en dan slaapt hij dus gemiddeld tot 05:00 (vanmorgen 05:30).

Ik zou het een paar dagen volhouden zodat hij eraan kan wennen, misschien lukt het over een paar dagen beter!

13. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Nou, ik kon het gister niet voor elkaar krijgen, hij is dan zo ver weg....heb 'm lekker laten liggen en hij sliep dus van 19.00 tot 3.00 en toen weer tot 8.00! Hij drinkt dan ook maar 100cc 's nachts. Die andere nachten, kreeg hij dus om 23 uur en toen om 2.00, 5.00 en 8.00 uur. En ja mijn gevoel zegt me dan toch dat ik hem moet laten liggen. Ik hoop gewoon dat die tijd van 3.00 langzaam verplaatst naar 4.00, etc. En één keer in de nacht eruit, is prima te doen! In tegenstelling tot 2 of 3 keer :confused: :cry:

xxx

14. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    En als je dan zijn flesje van 19:00 gewoon zijn laatste laat zijn, kan je daar dan niet wat meer indoen? Die wat zwaarder laten zijn misschien? Joey krijgt ook om 19:00, maar die wil wel om 23:00 hoor, al moet ik hem er wel voor wakker maken ;)

15. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ja, ik ga vanavond een fles forte geven en dan zien we het wel. Een paar dagen geleden moest ik 'm dus wakker maken om 23 uur en toen dronk ie met veel moeite en aandringen 100cc ( dat doet ie 's nachts ook). Gewoon 19.00-19.30 laatste fles! Zo dat geeft rust, ook voor mezelf ;)
    Bedankt voor de tips.
    xxx

16. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    hebben jullie wel eens gekeken wat er voor exta s in de forte en frisio exrta zit gewoon rijstebloem. meer niet
    groetjes gerdien

17. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoe kan het dan dat je 'gewone' rijstebloem pas vanaf 4 maanden mag geven? :confused: :(

xxx

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tim drinkt al een week of 3/4 , 150 cc water met 5 schepjes voeding.(=165 cc totale voeding) . hier doet hij het goed op. Hij heeft hier nog genoeg aan Ik moet a.s donderdag naar het CB toe.. eens kijken wat ze van de hoeveelheid voeding zeggen!

19. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Hoeveel voedingen per dag susanne?

20. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Joepie! laatste fles Forte om 19.15 en toen werd ik pas wakker van wat kreetjes om......5.15! IK ben zo blij! Hopelijk wordt dit een ritueel ;) Heb om 5.15 100 cc gegeven en meneer sliep weer tot 8.45!Moest het even kwijt,hoor! Hij krijgt nu dus 4X 170/180cc en 1x 100-120cc. Dus totaal ongeveer 800 cc.
    xxx

Share This Page