In Friso Extra zit geen rijstbloem, maar rijstzetmeel. Dat is iets anders En Flappie, ik heb dat ook weleens willen proberen, Evi niet wakker maken, maar als ik haar wakker maak drinkt ze wel 200 cc helemaal op...Dus ik ben bang dat dat niet veel uithaalt... Wat denk jij? Trouwens, Evi heeft de afgelopen 2 nachten heel erg onrustig geslapen, meer huilen en zelfs na haar flesje snel weer wakker...Dat heeft ze al een tijdje niet meer gehad. Nu was ik maandag op het CB en vertelde dat ze al een paar weken ENORM kwijlt en haar handjes bijna opeet. Dus toen ging die arts kijken naar evt. doorkomende tandjes, en ze had het idee dat er wel licht wat aan leek te komen Dus zouden die afgelopen nachten daar misschien mee te maken hebben...? Het is wel vroeg maar ja, zeg nooit nooit toch? VEr is duidelijk iets met haar aan de hand, want ze is ('s-nachts) anders dan anders....
Misschien idd tandjes en ja dan worden ze sowieso wel wakker Misschien kun je het met Evi wel gaan proberen als deze onrustige periode voor haar achter de rug is. Ik heb het gevoel dat ik Stijn uit zijn ritme haal om 23 uur, omdat hij daarna precies om 3.00 en om 7.00 wakker wordt......Misschien heeft Evi dat ook en heeft ze die uren achter elkaar gewoon nodig, ook al komt het voor ons dan niet zo lekker uit vannacht deed ie het van 19.00 tot 3.30.... maar ik vind het wel lekker zo, één keer in de nacht eruit trek ik wel en zo hoef je er straks geen voedingen uit te laten. Hij zal over een paar maandjes vanzelf eens doorslapen tot 7.00. Succes! xxx
Moeilijk allemaal he?.....Pfff Evi krijgt haar laatste fles om 18.30 uur dus ik ben bang als ik haar niet wakker maak 's-avonds (wat ik wel altijd erg zonde vind!) en ze wordt dan midden in de nacht wakker, dat dat dan haar ritme wordt en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling...
5 voedingen per dag! Ik ben vandaag naar het CB geweest en mag de voeding gaan ophogen tot max 1 ltr per dag. Rond de 3 maanden moeten ze dat nl drinken zei mij CB.
Ik heb Evi gisterenavond om 19.00 uur een fles Friso Extra van 200 cc. gegeven en dacht toen, ik laat haar gewoon slapen, ik zie het wel. Inderdaad ook met het idee van ik haal haar uit haar ritme als ik haar wakker maak, want ze ligt dan zoooo lekker te slapen altijd.... Nou, ze werd toen om kwart voor 2 wakker, heb haar toen 150/5 gegeven en toen kwam ze weer om half 6. Toen gewoon 180/6 en toen heeft ze tot 7 uur geslapen (en meestal slaapt ze dan weer van half 9 tot half 11). Ik moet zeggen dat ik het zo veel fijner vond! Nu slaap ik zelf ook een paar uur, dan 1 keer eruit, en dan weer een paar uur. Terwijl het anders vaak paar uur, half uurtje, kwartiertje...enz., en pas na de fles weer paar uurtjes. Dus dit is veel minder gebroken en ik neem aan dat die tijd 's-nachts vanzelf wel langer wordt, zeker als ze straks overdag meer krijgt met fruit en groente enzo.
Mijn cb zei afgelopen maandag dat ze best 4 x 200cc mag hebben, ik gaf er namelijk 5 en dan gaf ik de laatste om een uur of 10/half 11. Dus ben ermee begonnen om haar 4 te geven en ze had de dinsdag dus de laatste om een uur of half 8 gehad en heb ze niet meer gegeven daarna. Nou ze kwam dus om 4.00uur al, heb tot half 6 ieder half uur een speen erin gedaan en heb ze uiteindelijk om half 6 een fles gegeven. Heb haar de woensdag maar weer gewoon 5 keer de fles gegeven hoor. Gister heeft ze wel haar laatste om 20.00uur gehad en ze heeft nu wel lekker tot kwart over 7 geslapen, maar wel 5x 200cc gehad, dus ze heeft die 5x dus echt wel nodig!
Ja, dat merk je zelf het beste toch? En als het beter gaat met 5 flessen zou ik dat ook zeker doen hoor! Maar Evi heeft nu veeeel rustiger geslapen dan wanneer ik haar wakker maak voor de laatste fles. Ik ga het voorlopig even zo doen en dan zien we wel. Zou het ook een optie zijn misschien om bv. 4 keer 210/7 (dus ongeveer 230 voeding in totaal) te geven? Dan komt ze wel aan dezelfde hoeveelheid, alleen dan met 4 i.p.v. 5 flessen...?
Weet niet of ik er zoveel in krijg, want er blijft soms wel es een klein beetje over (20/30cc). Ze zit nog niet zo heel lang aan de 200cc, heb heel lang 165cc gegeven. Mischien over een aantal weken. Ik laat ze ook gewoon zelf komen, mocht ze niet toekomen aan de 5 dan wordt het automatisch 4. Maar meestal komt ze gewoon om de 4 uur!
O, maar bij Evi gaat dat wel op hoor! Als ik er 300 per fles in zou doen gaat het ook op volgens mij, haha Ze woog de laatste keer 6980 gram!
Dit dus.. zo ben ik vorige week ook van 5 naar 4 gegaan.. ( er hebben dagen tussen gezeten dat hij het niet redt, dan krijgt hij tussendoor soms nog eens 60) en dan bied ik gewoon op zijn vaste tijd weer de fles aan.. vaak laat hij dan iets staan maar redt het wel weer tot de volgende fles.
Ik heb net het cb gebeld en ze zei dat ik beter nog niet naar 4 flessen van boven de 200 ga, maar ik mag wel haar gewoon laten slapen en dan 's-nachts 150/5 (dus 165 voeding ongeveer) geven als ze wakker wordt en ze zei dat het niet waarschijnlijk is dat dat dan haar ritme wordt (waar ik een beetje bang voor was). En ik dacht ook al wel dat als ze straks steeds meer/langer wakker is en fruit en groente gaat krijgen, dat de tijd 's-nachts dan vanzelf wel steeds langer zal worden. En als ik 6 nov. weer naar het cb moet zei ze al dat ik het aan kon kaarten en dat het dan best zo kan zijn dat ik naar 4 voedingen mag. Normaal is dat pas met een maand of 5, maar omdat Evi zo goed op gewicht zit mag het waarschijnlijk al eerder.