wanneer gingen jullie kindjes los zitten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dorisn, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik ben benieuwd wanneer jullie kindjes los gingen zitten.

    daymian is nu bijna 8maanden en kan heel even los zitten (tot hij weer wat ziet), maar nog niet lang en als hij iets wil pakken valt ie om.
    alyssa was erg snel met los zitten, ze zat al met 7maanden helemaal los en kon toen ook al dingen pakken zonder om te vallen.

    ik weet dat ieder kindje zn eigen tempo heeft met ontwikkelen, maar ik ben benieuwd.

    daymian is een super bewegelijk mannetje en wil alles ontdekken en pakken dus dat werkt ook niet echt mee voor het blijven zitten.

    ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie iets hebben gedaan om het te stimuleren.

    liefs doris
     
  2. Storm

    Storm Niet meer actief

    Mijn zoontje was negen maanden toen hij zelf vanuit liggen kon gaan zitten zonder hulp.

    Hij kon wel al een tijdje blijven zitten als ik hem zittend in de box zette. Hij kon toen zelfs al gaan staan. Maar ja, als het mislukte was het net een schildpadje. :D
    Heb niets extra gestimuleerd. Hij probeerde wel steeds te gaan zitten, maar het lukte hem gewoon tot die tijd niet. En ineens was de tijd daar. Hij maakte zich even flink boos en hoppa, daar ging ie.
     
  3. tulip

    tulip Niet meer actief

    10 maanden als ze weggezet werd en 11 maanden, toen kon ze zelf gaan zitten.
     
  4. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Kick kon al vroeg zelf zitten, even meer dan 7 maanden.
    Pom was wat langzamer, die ging zelf zitten met net 9 maanden. Goed zitten kan ze al wat langer.
     
  5. Gijsje

    Gijsje Fanatiek lid

    29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ben benieuwd wat iedereen zegt.
    Mijn zoontje is 2dgn terug zelf gaan zitten maar dan wel steunend op een handje hihi.Daarna heeft ie t niet meer gedaan trouwens dus mischien was het een toevals treffer hihi
     
  6. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    mijn zoontje kan nog niet zelf gaan zitten (8,5 mnd), wel blijft hij goed stevig zitten als je hem neerzet... maar valt ook nog wel eens om.
    mijn dochter was sneller. (met alles)
     
  7. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia ging met 7 maanden ook zelf van liggen naar zitten, maar kon toen de eerste dagen nog niet echt blijven zitten. Ze viel steeds weer om. Pas na een dag of 5 kon ze een poosje blijven zitten en daarna ging het steeds beter. Dat was toen echt een supersprong, want een paar dagen hierna ging ze kruipen en 3 weken later ging ze staan! Hoppa! Mijn stilliggende rol-baby werd binnen een maand een staand meisje!
     
  8. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Irem kon met 6 maanden blijven zitten als je haar neerzette. Met 8 maanden ging ze kruipen en ik geloof de dag erna ging ze ook zelf zitten, vanuit kruipstand. Inmiddels kan ze ook zelf op haar knietjes gaan zitten zonder steun aan de muur oid.
     
  9. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Rond de 6 maand bleef hij 5 minuten zitten. Rond de 8 maand 20+ minuten. Alleen omdat hij liever op zijn buik lag, had hij geen zin om zelf te gaan zitten. Dus dat deed hij pas bij 13 maand.
     
  10. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ayla is nu ruim 10 maanden en kan nog niet echt goed zelf blijven zitten. Nou ja, eigenlijk kan ze het wel, maar ze gooit zich vaak een soort van achterover, waardoor ze met haar hoofd op de grond boinkt. Niet echt een succes dus ;).
     
    Xxllisa vindt dit leuk.
  11. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje was vlug met zitten. Hij was 6 maanden toen hij uit zichzelf ging zitten.
     
  12. diddi

    diddi Bekend lid

    1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje kon met zeven maanden los zitten en dingen pakken.
    Het is bij ieder kind weer anders. De een gaat snel zitten en kruipen en de anders weer snel praten.
    Volgens mij is het niet een bepaalde maand of leeftijd dat ze gaan zitten.
     
  13. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zo te lezen is mijn dochter erg "laat";):D. Sinds een paar dagen (ze is nu bijna een jaar) gaat ze zelf zitten.
    Met 6,5/7 maanden kon ze goed in haar kinderstoel zitten. Zetten ik haar neer op de grond, dan storte ze binnen een paar seconde in elkaar.
    Ook had ik niet de indruk dat ze het leuk vond. Ze lag veel liever op haar buik.

    Sinds een paar dagen heeft ze ontdekt dat je aan de spijlen vanuit de box op je billen kunt laten zakken.
    Vandaag deed ze het voor het eerst vanuit zijliggen, zich helemaal omhoog duwen tot ze zit.
     
  14. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ging ze met 7 maanden zelf zitten. Eerder wilde ze ook niet zitten, dan ging ze gelijk in tijger/kruipmodus.
     
  15. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone kan een paar seconden in balans blijven zitten als ze haar best doet, vaak kiept ze daarna naar voren want haar nieuwste speelgoed zijn haar voeten :) Ze gaat niet zelf zitten maar optrekken naar zit vindt ze een leuk spelletje, nouja, tegenwoordig is het optrekken naar staan want ze zet meteen af met haar beentjes!

    Ze kan sinds vandaag wel goed rollen van rug naar buik!
     
  16. Hansje123

    Hansje123 Bekend lid

    3 feb 2009
    921
    0
    16
    vanaf 6 maanden kon hij los zitten. Vanaf 7 maanden zonder om te vallen. Alleen kan hij nu nog niet zelf gaan zitten. Ik moet hem wel zelf neerzetten. Hij is nu 8 maanden.
     
  17. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Andy zit sinds een paar weken heel stevig in kinderstoel, op de bank enz.
    Hij gaat zelf rechtop zitten als hij half onderuit zit.
    Ook blijft hij zonder zijsteun rechtop tot hij iets gaat pakken, dan rolt hij om.
    Helemaal los zal nog wel even duren, maar veel steun heeft hij nu niet nodig.
     
  18. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik zou hem op deze leeftijd nog niet in de kinderstoel zetten, daar lijkt hij me echt nog erg jong voor om zijn rug nu al zo te belasten. Zeker in een kinderstoel kunnen ze ook niet omvallen als ze moe zijn, dus dan wordt het echt geforceerd. Hij eet toch nog niet, dus waarom zou je hem nu al in zijn stoel zetten?
     
  19. adi

    adi Niet meer actief

    Ik wilde niet zeurderig overkome, maar verbaasde me ook enorm toen ik las dat een baby van 3 maanden echt in de zithouding (en dan in de stoel) wordt gezet. Dat is echt niet verantwoord, hoe leuk het ook uitziet.
     
  20. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloé kan vanaf 10 mnd goed zitten en net na haar 1ste verjaardag ging ze zelf zitten:D
     

Deel Deze Pagina