Daar begint de onzekerheid weer :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KanjerB, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi Hoi allemaal. Ik heb 15 juli mijn tweede echo ben dan als alles goed is 9 weken en 5 dagen. Maar heb al sinds 2 dagen alleen omdat mijn misselijkheid in de ochtend behoorlijk is verminderd dat er iets aa de hand is. Steeds denk ik leeft mijn kleine nog. Gaat alles nog goed klopt het hartje nog groeit het goed. Gaat alles wel goed :( IK word er zo onzeker van het is zo een rot gevoel. Het steeds denken dat het niet goed is. Ik ben zo bang dat het hartje niet meer klopt als we de 15de voor de echo gaan. Dit is zo een rot gevoel. Wilde ik even met jullie delen.

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    pff meid ken je gevoel ik meot dan ook 15 juli weer naar de VK en ben ook zo bang
    nou heb ik mischien het geluk dat ik al iets veder ben dus ik lag vanmiddag ook ff op bed te kijken naar me buik eerst erge verdikking rechts daar lag het kindje dus.
    dus 2 uur later nog een op bed liggen lag die lekker in het midden
    mischienheb ik dat geluk dat ik het nog zo kan zien dat de uk er nog is.
    maar ook ik ga niet met een blij gevoel naar de VK bang dat ze zegt het is niet goed ofzo terwijl ik thuis het hartje gister gehoord heb.
    nou denk dat vele meiden er last van hebben.
    ik ging trouwens altijd heen met gedachte vna zit niet goed het zit niet goed dan viel het altijd mee (gelukkig)
    nou wens je veel sterkte de tijd gaat voor mijn gevoel ook te langzaam

3. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Is begrijpeleijk hoor ik herken dat wel, heb ik ook gehad. eigenlijk best lang, totdat ik mijn baby dagelijks ging voelen...

misselijkheid kan komen en gaan, dat het minder wordt hoeft niet te betekenen dat er iets mis is. je lichaam raakt waarschijnlijk langzaam gewend aan de zwangerschapshormonen.

Vertrouw op je lichaam! Veel succes!

4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Bedankt meiden. Wat een rot gevoel he. Was ik maar zo ver dat ik de kleine voelde bewegen.

@Bengeltje meid als je gisteren het hartje nog hebt gehoord thuis zelfs :) zal het echt wel goed zijn maak je niet druk :) HIhi (lees wie het zegt :p ) maar gelukkig ben je al lekker 'ver' ieder geval al over de 13 de weken. Ik hoop echt dat alles goed gaat met de kleine. Laat je weten hoe het de 15de is gegaan?

@bubbles ja ik denk ook echt dat stel ik nu de 12 a 13 weken voorbij zou zijn dan weer de stress zou beginnen voor de 20 weken of de kleine gezond is. En dan voor de bevalling of alles wel goed gaat. Maar wat super jij hebt je kleine al lekker in je armen :) Geniet er van meid super!

5. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Ook ik herken het, wordt er ook niet beter op na 2 MA's. Heb tot de eerste echo vorige week zoveel mogelijk proberen te doen alsof er niks aan de hand is, kan het ook niet zo tegenvallen (in theorie dan he?). De eerste echo was overigens prima, maar ik kan het ook nog alleen als een leuk begin zien, maar niet dat ik echt zwanger ben en tzt een kind krijg. Eerst zien dan geloven dus

Nou ja, hier heb je dus ook niks aan! :rolleyes:
    Probeer je er niet te druk om te maken (goeie dooddoener he?), maar het is wel waar, minder symptomen betekent niet dat er iets mis is, net zoals wel symptomen geen garantie is dat het goed gaat. Zolang je geen chromosoomafwijkingen o.i.d. of buikpijn en serieus bloedverlies hebt is er geen reden om aan te nemen dat het mis zou gaan, en is de kans dat het (nu) wel goed gaat vele malen groter dan de kans dat het mis gaat. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, maar wel erg waar....

Succes!

P.S. Ook ik "moet" de 15e weer naar de gyn voor een 2e echo...

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha ja idd ik me niet druk maken en jij doet het wel nou das lekker :p whahahahaha denk echt dat iedereen dat wel heeft.
    ja ik zal laten weten hoe het gegaan is jij ook he maar heb goed gevoel hoor bij jou dat het goed zit.

ja veder weet ik dat de schedeltje van me kindje gesloten is en dat de buikwand gesloten is en ik een super super kleine kans heb op kindje met syndroom van down veder idd ook afwachten of het veder gezond is :)

nou meiden degene die gereageerd hebben zijn er dus 3 die allemaal op de 15de heen moeten nou wel allemaal laten weten he hoe het is gegaan

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @brendat Nee met elkaar kletsen doet goed meid. Ik hoop dat de 15de we allemaal met een big smile kunnen melden dat het allemaal super gaat. Wat vreselijk dat je twee ma's hebt gehad. Ik hoop dat de kleine zich nu heel goed vasthoud en dat alles super goed verloopt. Laat je het weten de 15de?

8. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Doe ik! Ik zal de 15e ook proberen om niet weer brullend de Gyn kamer al binnen te komen.... Haha!
    Stelletje stress-kippen ook! Gelukkig kunnen we het allemaal op hormonen afschuiven!

9. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Ik leef totaal met jullie mee,
    ik heb de 14e een echo, hopelijk is het vruchtje gegroeid en heb ik me vergist in de datums en ben ik gewoon vroeger zwanger dan gedacht ipv wel 9 weken en dat onze vruchtje niet verder heeft ontwikkeld dan 5 weken.
    het idee dat het 50/50 kans is dat het niet meer leeft is heel moeilijk voor mij.
    mijn man heeft zoiets van: schat als dat onze lot is, dan het zij zo...

maar dat is helaas nu niet een troost voor mij.

wij voelen met jullie mee, en inshallah gaat alles wel goed!

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @valentijn. Meid we hopen met zn allen dat alles super goed gaat en dat je gewoon korter zwanger bent. En die kans is er wel heb wel vaker gehoord dat mensen korter of langer zwanger zijn. Echt ik duim voor je dat ook jij met een big smile komt vertellen hoe het is gegaan.

11. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @brendat hahahah ja de assistente worden volgens mij ook gek van mij dan bel ik van ja ik heb geen bloedverlies ofzo maar wel een krampje zal het nog goed zijn? Dan bel ik van ja mijn symptomen zakken weg is het wel goed? Dan bel ik an oooo ik ben zo misslijk wat moet ik doen. :oops: Echt ik schaam me dood :) nu ik het zo lees. Maar ik kan er echt niks aan doen :) het zijn de hormoontjes :rolleyes: :)

En haast iedereen heeft last van haar borsten ik niet hoor :( :confused: ow daar ga ik weer :)

12. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hi Tirtilisko,

Ik las je bericht en moest meteen aan mezelf denken. Ik kan je denk ik wel geruststellen als je mijn verhaal hoort.
    Ik was bijna 10 weken zwanger en ik had ook opeens geen last van kwaaltjes meer. Nou moet ik zeggen dat ik niet extreem veel last heb gehad van ochtendmisselijkheid, maar moest wel meteen eten wanneer ik wakker werd, anders werd ik wel misselijk. Maar niet zo extreem als anderen.

Wel had ik opgezette borsten en was steeds moe. Maar halverwege mijn negende week was alles opeens weg. Ik voelde me opeens niet meer zwanger. Ik vond dat zo vreemd! Ik had ook pas in mijn 12de week een afspraak bij de verloskundige. Het wachten was niet leuk, heel frustrerend. Maar de verloskundige zei meteen dat dat heel normaal was en vaak voorkwam. Het hoeft niet bij iedereen precies 12 weken te duren.

Ik moest blij zijn dat ik me weer normaal voelde. En dat was ik toen ook, maar niet eerder. Zoals jij je nu voelt heb ik me dus ook 2,5 week gevoeld. Maar neem maar van mij aan dat je je daar echt geen zorgen om hoeft te maken. Echt waar.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

O ja, je hebt het over krampjes. Die heb ik nog steeds. Dat kunnen heel goed je darmen zijn. Bij mij wel. Maar omdat je er nu heel erg op let voel je het verschil niet meer. Let er even op of het inderdaad je darmen zijn. Masseer even over je buik en luister even of je gerommel hoort. Dat wil vaak zeggen dat het vol zit en moeite heeft om er uit te komen :)

Ik hoor nog wel van je,

Groetjes,

13. Owwww erg is dat he! Ik moet morgen ook weer en ik denk precies hetzelfde. Maar meid, het gaat heus wel goed. Je moet er ook gewoon een beetje in geloven. Je hebt nu eenmaal geen garantiepapiertje helaas, maar je zult zien dat je een mooi beebje gaat zien ;)
    Bij mij was er ook iedere keer wat. Hartje ging iets te langzaam een bloeding en toen was het weer iets te klein. *zucht* wat een ellende, waren we alvast maar 9 maanden verder :)
    succes he !

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik had dat ook met 8 weken. IK kreeg toen zon pijn in mn buik dat ik ervan moest overgeven en bijna van mn stokkie ging. Het zweet brak me uit en ik kon niet meer lopen van de pijn en heb toen gelijk om een ambu geschreeuwd haha. Mn vriend heeft water gebracht en ik ben op de wc gaan zitten en ineens was het weg, nooit meer last gehad en de beeb ook niet.

15. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Ik had dit ook in het begin. je bent dan zo bang dat er toch nog wat aan de hand is.

16. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi Hoi,
    Heb hier ook last van....
    De eerste keer bij de vk kon ze het hartje niet vinden, nou toen wist ik natuurlijk wel wat er aan de hand was. Was vast niet echt zwanger of had een buitenbaarmoederlijke zw of een mola zw.
    (eh,ja beetje teveel op internet gezeten..)
    Dus toen we een echo hadden en er echt een beebje zat moest ik echt even 2 keer kijken. Toch zwanger,haha!

Heb door een eerder mk nu wel de mogelijkheid om elke week het hartje te luisteren bij vk, en om de 4 weken een echo. Gewoon voor mijn eigen onzekerheid, tot ik het begin te voelen.

Groetjes Natascha

17. veronique22

31 mrt 2008
    92
    0
    0
    heyy

nou ik heb het ook hoor... ging eindelijk toen ik de 12 weken gepasseerd was er lekker van genieten, maar ik wil zo graag de kleine voelen dan, dan heb ik toch weer meer zekerheid(het zal wel goed zij maar toch voor mijn gevoel)
    en dan moet ik nog tot 22 juli wachten op de 20 weken echo als dan allles goed is dan ga ik er echt van genieten hoop ik

groetjes veronique

Deel Deze Pagina