blaasontsteking, voorweeen of echte werk?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by k84, Sep 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey allemaal,

ik ben nu 36wk2dg zwanger en weet niet meer wat ik nu voel. Ik heb voor de 4de keer een blaasontsteking waarvoor ik afgelopen week ab heb gehad. Morgen terug naar huisarts om dit nogmaals te bekijken. Nu heb ik echter sinds vanmiddag last van lichte kramp en lage rugpijn. Iets wat ik vorige blaasontstekingen niet heb gehad en afgelopen week ook niet. De kleine loopt ook wat voor qua grootte: week 37.5 volgens echo. Verloskundige wilde mij sowieso niet laten lopen langer dan week 41 ivm gewicht van de kleine. De pijn van de krampen is nu nog goed te doen, maar niet prettig. Water is niet gebroken en geen slijmprop verloren. Wel volledig ingedaald. Ik ga van niets uit en weet ook dat jullie niet kunnen zeggen wat het is, maar moest het even kwijt... Zo spannend allemaal! Verloskundige bellen lijk mij nu nog niet nuttig, toch? Groetjes!

2. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Ik heb hier ervaring mee. Ook 4 keer in korte tijd blaasonsteking gehad.
    En elke keer met flinke krampen. De laatste was vorige week en had ik meer pijn dan anders. Had toevallig een afspraak bij de verloskundige en deze keek of ik ontsluiting had. Bleek niet zo te zijn.
    Ook mijn kind is groter dan gemiddeld.
    Bij mij leiden ze trouwens niet eerder in dan 42 weken.

3. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Als je echt heel veel last krijgt, zou ik gewoon even bellen. Kunnen ze altijd even kijken. :) Ga vanavond anders even met een warme kruik op je rug/buik liggen, even kijken wat het doet.
    Bel gewoon morgen even de assistent, en als het echt erg word spoednr bellen! ;)

4. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    hier ook een "expert" op het gebied van blaasinfecties, dit heeft bij mij 2 keer ertoe geleid dat ik daarvoor ben moeten ingeleid worden.

Een hele belangrijke tip: Zorg aub dat die infectie vóór de 37e week over is, want een blaasinfectie kan valse weeën opwekken, ze voelen aan als echte weeën, alleen doen ze niets!!!!! Dat is de reden waarom ik tot 2 keer toe met epidurale ben bevallen van nr 3 en 4. Bevallen met een blaasinfectie is geen pretje, want zodra je een wee krijgt, drukt dit op je blaas dus je hebt zowel pijn aan je blaas als weeën!!!!

Het rare was dat zodra de babies geboren waren, IK van mijn infectie af was. Ik heb tijdens de bevallingen een epidurale gekregen. Ik was zó op dat ik niet meer kon, de ontsluiting vorderde door die infectie ook niet. Na de ruggenprik voelde ik vrijwel niets meer en kon ik tussen de bedrijven door wat rusten.

5. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmm klinkt goed... Ik moet over een uurtje zoiets bij de huisarts zijn om te controleren of er nog sprake is van een blaasontsteking en te bekijken wat te doen. Ze hebben vorige keer een kweek gedaan, maar geen bacterieen gevonden. Beetje raar niet? Verloskundige dacht nog namelijk dat ze de verkeerde ab gaven voor het soort bacterie gezien het blaasontsteking nummer 4 is in korte periode. Er zit ook geen nitriet telkens in urine, maar enkel eiwit. Iemand enig idee wat dat kan betekenen?

Nja, heb vannacht nog wel wat last gehad van lage rugpijn, maar verder is het vrij rustig gebleven. OP wat moeheid na voel ik mij ook best redelijk nu. Dalijk mijn vluchtkoffer maar helemaal in orde maken en een to do briefje voor manlief na de bevalling ;)...

Ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen...

6. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    eiwitten ???? Hebben die niets te maken met pré eclampsie????
    Hoe is je bloeddruk verder? Is die wel gewoon normaal?
    Succes bij de huisarts, ben benieuwd of je urine nu schoon is.... ;)

7. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Dan heb je toch eingelijk ook geen blaasonsteking of wel?
    Ei witten kan wel met pre eclampsie te maken hebben, maar dat gaat meestel gepaard met een hoge bloeddruk en nog wat nare klachtjes. Ik zou het even navragen!

8. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Als je eiwitten in je urine hebt, is dat geen goed teken.

Toen ik de laatste keer blaasonsteking had, dacht ik echt, zou het begonne zijn. Het voelde echt aan als weeeen.
    Maar ik bleek nog potdicht te zitten.

9. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is geen sprake van zwangerschapsvergiftiging, dat wordt goed in gaten gehouden. Huisarts gaf aan dat er nog steeds wel eiwitten waren, maar hij vond het nu te min om te starten met weer een AB-kuur. Was bang dat ik anders ook resistant ging worden. Moet nu komende vrijdag weer urine brengen en het tot aan bevalling regelmatig laten controleren. Bij een toename van klachten moet ik de urine eerder langsbrengen. Afwachten dus maar...

Hij voelde nog aan mijn buik en naar de baby. Heeft jarenlang zelf bevallingen gedaan. Ja zei die: ' das wel een grootte, zal wel niet meer lang duren, ligt er helemaal klaar voor' ... ben eens benieuwd! Verloskundige vond het ook al een groot manneke, spannend allemaal! Ben benieuwd of ze het bij het rechte eind gaan hebben...

10. weegschaal72

weegschaal72 Bekend lid

Jan 16, 2013
    597
    0
    0
    Hopelijk houdt de blaasontsteking zich dan rustig. Dat wordt een heleboel water drinken en eventueel cranberry capsules slikken, dat werkt écht heel goed tegen een blaasinfectie ;)

11. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    maar hoe hoog is je bloeddruk?
    want eiwit in je urin is echt niet goed hoor.
    dat betekend dat je nieren niet goed meer werken

12. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn bloeddruk is 60/101 (afgelopen maandag) en dat is hij eigenlijk altijd zo'n beetje. Onderdruk tussen 60-70. Volgens verloskundige perfect. Heb ook CTG etc gehad om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten 2 dagen, 2 weken terug. Maar ook alles prima. De eiwitten zitten nu denk ik al zo'n 2/3 maanden constant in mijn urine. Heb in die periode dus ook al 4 keer Ab gehad.

Ik ben ook bekend met B12-tekort. Ik zag dat zowel dit als de eiwitten ook aanwijzingen kunnen zijn van een autoimmuunaandoening. Mogelijk zit het eerder in die hoek? Nja ik volg de huisarts en verloskundige maar gewoon. Ga ervanuit dat zij de experts zijn op dit vlak en beiden denken ook goed mee. Mocht ik nog eiwitten in urine hebben na de bevalling, dan misschien verdere onderzoeken plannen. Huisarts heeft mij gevraagd twee maanden na de bevalling volledig bloedonderzoeke en urine weer in te leveren. Voor de B12 krijg ik trouwens B-12 injecties.

13. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Oke, wel heel fijn dat het goed is nu, en ze het wel in de gaten blijven houden. En die bloeddruk is niet hoog. :)

Nog heel even volhouden, je bent er bijna!! En grote baby's komen er ook wel uit, hihi. ;)

14. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha zonder al teveel knippen en scheuren hoop ik ;)

15. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Vast niet. Althans ik hoop t niet voor je!! :p

16. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben even mee gaan lezen, ik begin nu ook te twijfelen of het drukkende gevoel geen blaasontsteking is en dat ik daardoor pijn in m'n zij krijg :S aiai! Heb vaak blaasontsteking gehad, en dit voelde anders (continu gevoel dat ik moet maar niet per se pijn bij plassen). M'n urine wordt nu al extra door de vk gecheckt omdat ik overtijd ben, laatste keer was het goed maar misschien toch maar vanmiddag nog even vragen en anders even langs de HA.
    :( hoop dat het niks is!

17. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had geen zin om af te wachten Haha. Net naar de ha geweest en ze konden het meteen onderzoeken. Een paar bloedcellen maar niet genoeg om van een infectie te spreken. Zou het dan toch een voorteken zijn? moet het wel in gaten blijven houden.

18. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begreep dat de klachten zo op het eind inderdaad ook het begin van de bevalling konden aankondigen! Spannend voor je! Hoop voor je dat het de begintekenen zijn en je snel je kleintje in je armen kunt nemen!

Share This Page