Ik heb tot de dag van mijn bevalling gefietst,maar dan heb ik het wel over kleine stukjes in het dorp en dat vondt ik al vermoeiend genoeg ( nu heb ik ook geen conditie ) Wanneer je merkt dat je lichaam aangeeft dat het te veel wordt zou ik er mee stoppen. Vooral de laatste weken vergt een zwangerschap veel van je lichaam.
Ik heb bij mijn zoontje gefietst tot 39,6 wkn en met 40 weken bevallen haha Bij mijn dochtertje ook lekker gefietst maar niet zoveel, ivm bekkenklachten en grote lange stukken ik denk ongeveer tot ongeveer 34 weken.
Ik heb bij m'n zoontje tot 2 dagen voor de bevalling gefietst, die dag erna kreeg ik weeën en die dag erna is meneer eindelijk geboren. Ik vind fietsen nu al zwaar! Voelt echt al niet fijn.. Komt ook dat ik gewoon heel moe ben ook door het ziek zijn weinig kan eten en dus nog meer moe. Maar het gevoel is al niet fijn gek genoeg
ik ben nu 38.2 wk zwanger en fiets ook nog elke dag 4 keer heen en weer tussen school en psz van mn kinderen , boodschappen doe ik ook op de fiets als het lopend moet kan ik beter n halve dag van te voren vertrekken , dat lukt nl niet meer van hier naar de supermarkt is ong 200 meter maar als ik daar ben moet ik eerst ff zitten omdat ik dan n beetje vreemd ga lopen naar mijn werk is het 20min heen fietsen dat werd ook wel zwaar , begon dan moe aan mijn dienst en ging met tegenzin weer naar huis en gelijk mn bed in .
Poehee! Ik lees dat er meiden zijn die nog 20/25 km. per dag fietsen, knap hoor! Dat lukt mij dus echt niet meer! Ik fietste al niet al teveel (ga met de auto naar het werk), maar nu kan ik echt alleen maar naar het centrum (10 min.) en weer terug en dan ben ik ook echt moe. Moet zeggen dat ik 20 kg. ben aangekomen en dat dit mijn conditie niet echt veel goed doet . Ik probeer wel zoveel mogelijk de kleinere boodschappen met de fiets te doen, maar zodra ik op het zadel zit, krijg al snel harde buiken en ik krijg altijd aandrang om te plassen zodra mijn zitvlak het zdel raakt! Heel lastig, haha! Desondanks fiets ik nu nog steeds zo'n twee keer per week 20 min...vind het nog best knap van mezelf Gr. Pinda83
Ik ben nu 31 weken zwanger en fiets ook nog altijd elke dag. Ook de wat grotere afstanden gaan mij nog vrij goed af. Maar... even een vraagje aan jullie: merken jullie toevallig ook dat mensen, voornamelijk in auto's, echt niet uitkijken, laat staan respect hebben voor een zwangere op de fiets? Ik begin het zo onderhand zelfs een beetje eng te vinden. Ze moeten zich vaak koste wat kost met de auto langs je heen wringen, al past het eigenlijk net niet. Nemen niks geen gas terug en worden zelfs boos als je expres breed voor ze gaat fietsen als jij graag af wilt slaan. Gewoon uit voorzorg, omdat ze vaak nog net even gaan inhalen op het moment suprème. Ze zien dat je met een dikke buik én een kind achterop aan komt fietsen en dan nog boos worden omdat je niet doorfietst! Voel me nu soms best wel kwetsbaar en heb er soms gewoon geen zin meer in. Dan nog liever de benewagen...
ik fietste vlak voor me bevalling nog. Gelukkig wel want me jongste toen zat nog op de peuter en dat was voor mij toen te ver lopen. Fietsen vond ik altijd nog wel lekker, maar goed dat is ieders eigen natuurlijk....
Ik fiets ook nog steeds, al krijg ik wel steeds vaker harde buiken tijdens het fietsen wat niet zo fijn is. Ik moet elke dinsdag, woensdag en donderdag 4 km heen en weer 4km terug fietsen richting m'n werk. Maar goed, over 2 weken hoeft dat niet meer aangezien m'n contract niet verlengd word.
Ik was afgelopen winter hoogzwanger en er was veel regen, sneeuw, ijs en dus heel glad. Ik heb dus niet lang doorgefietst. Maarrrr, ik had ook een ander probleem. Ik paste op het laatst niet meer goed tussen stuur en zadel met opstappen en afstappen. Hebben jullie dat niet? Ik moest mezelf er echt tussendoor 'persen' zeg maar en dat vond ik niet prettig want soms moet je onderweg ook onderweg afstappen en dat ging niet bepaald makkelijk :-D
Op mijn fiets met voorstoeltje heb ik idd moeite met opstappen. Ik pak nu vaak mn oude stationfiets (zonder stoeltje) en dat gaat prima.
Ja dat heb ik ook!!!! Al denk ik ook wel dat de irritatie van mijn kant verergerd wordt door mijn zwangerschap. Dan kom ik beter en feller voor mezelf op! hahah! Een tip! Ik heb mijn hangslot aan het uiteinde van mijn stuur hangen en die laat ik lekker een en weer slingeren, dan voel ik me veiliger, zovan, als je te dichtbij komt dan sla ik met mijn slot een deuk in die kutkar van je!! haha, ik ben echt agressief! Alles om mijn kroost te beschermen hihi!
Bedankt voor de tip! Ik denk dat ik dat maar eens toe ga passen. Merk inderdaad wel dat ik ook veel agressiever kan zijn de laatste tijd, zeker naar verkeer op de weg. Deels is dat zeker te danken aan de hormonen, maar eigenlijk loop ik altijd al een beetje te mopperen op asociaal weggedrag, hahaha! Ik heb echt het idee dat, als er daadwaarkelijk wat gebeurd met mij op straat, ik niet voor mezelf in kan staan... Alles voor de kindjes!