tot hoeveel weken gingen jullie werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nieuwemoeder97, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    met 36 weken plus wat vakantiedagen ... dus effectief tot 35 weken gewerkt.

2. Koon

Koon Niet meer actief

Tot 34 weken.
    Werk in de jeugdzorg op een behandelgroep. Vond het wel welletjes en lange diensten gingen ook echt niet meer. Had een steenharde, pijnlijke buik als ik thuis kwam.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    33 weken. Ik werk ook in de zorg en bij ons is 34 weken verplicht, maar omdat VL waarschijnlijk 3 weken kerstvakantie heeft, heb ik de week voor mijn verlof een weekje vakantie aangevraagd.

4. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik ga met 34 weken met verlof (wordt met week 33 omdat de herfstvakantie er precies voor valt) en ik werk in het onderwijs. Ik moet met 34 weken omdat ik officieel in de ziektewet zit (werk wel mijn volledige baan, maar heb geen lesgevende taken). Ik zou het op deze manier prima tot 36 weken vol kunnen houden, maar dat mag dus niet :)

En het aftellen is nu al wel heerlijk begonnen, dus het is ook geen straf :D

5. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Doordat ik voor 20% ziek ben gemeld (kan geen gebroken diensten meer werken) werk ik door tot 34 weken. Had ik de keus gehad, had ik liever 2 weken langer doorgewerkt, maar ik weet niet of ik dat volgehouden had.

Ik werk overigens in de gehandicaptenzorg op een laag niveau groep met lichte agressie. De clienten die bekend zijn met wat meer agressie mag ik ook niet verzorgen. Ook mag ik geen backup verlenen aan de buurwoningen.

6. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Vorige zwangerschap tot 34 weken en deze keer weer. Heb best een zware baan met veel til, sta en loop werk.

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Officieel zou ik werken tot 36 weken.
    Maar ik heb met 35 weken gestopt met werken was 30+ graden en mijn stiefvader zij blijf lekker thuis (werk bij hem ;))
    Ik had nog zo veel vakantie dagen en dit jaar ook geen vakantie dus heb een week vakantie op genomen.

Maar ben de laatste dag wel geweest even alles afsluiten voor dat de zaak dicht ging ivm vakantie. En met 39 weken ben ik ook nog een dag geweest.
    Nu de baby er is help ik elke vrijdag even een paar uurtjes maar gaat de kleine ook lekker mee.

8. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Bij 36 weken ga ik met verlof. Nog 2 weken werken, dus aftellen :)

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Op 18 weken mogen stoppen
    Ik werk als verpleegkundige in de ouderenzorg (In België)

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    Telkens tot een week voor de uitgerekende datum. Heb een bureaujob en ik voelde me prima, dus zo lang mogelijk gewerkt om daarna het maximum te kunnen genieten achteraf :)

11. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Mijn zwangerschapsverlof gaat in een weekje voor mijn uitgerekende datum maar ik plan er nog twee weken verlof aan vooraf, dus ik stop met 37 weken. Nog 8 te gaan dus en ik ben aan het aftellen hoor! Bureaujob trouwens...

12. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Het plan is (lees plan want valt nu natuurlijk niet in te schatten) dat als ik me zo lekker blijf voelen; ik ga doorwerken tot 19/12. Dan nog een paar daagjes vakantie opnemen en dan een weekje bevallingsrust voor de uitgerekende datum. We zijn in België verplicht om vanaf 1 week voor de bevallingsdatum thuis te blijven. In totaal hebben we recht op 15 weken en je bekijkt zelf hoe je deze gebruikt; voor of na de bevalling...
    Dus bij mij (als het lukt) één week op voorhand en dan 14 weken na de bevalling... Maar afhankelijk van de effectieve bevaldatum kan dit dus lichtelijk schuiven...

Moet er wel bij zeggen dat ik een kantoorbaan heb (38/week) en dat ik nogal een flexible werkgever heb... Bovendien moet ik maar een 15 minuutjes met de auto rijden en is het ziekenhuis waar ik ga bevallen op zo'n 5 minuutjes van mijn werk gelegen alsook de woonst van mijn ouders. (haha zegt ze vol vertrouwen... ff kijken hoe het allemaal in realiteit gaat lopen :p)

13. nieuwemoeder97

nieuwemoeder97 Actief lid

13 mei 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor mij is het nu mijn eerste dag thuis.
    Heb een deel verlof opstaan + 1 week zwangerschapsverlof ervoor.
    Nu maar aftellen.
    En ik zie er nu al tegen op, pff nog zolang terwijl ik thuis zit, mij
    wat te vervelen, jaja ik kan allerlei dingen doen, maar heb
    nergens zin in. ;)
    Het is het beste voor beeb als die blijft zitten, maar voor mij mag die komen, moet ik niet langer vol ongeduld de dagen aftellen :D

14. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Bij de eerste tot 33 weken, toen was de situatie niet veilig meer voor mij, ik werkte toen in de psychiatrie. Bij de tweede werkte ik daar ook nog, maar was de situatie heel anders, veilig genoeg, en ben ik tot 36 weken doorgegaan (maar had, als het had gemogen, wel nog een poosje door kunnen gaan).
    Dit keer werk ik in ons eigen bedrijf, waarschijnlijk heb ik geen verlof. de zware dingen ga ik nu al steeds meer personeel voor inhuren, maar de administratie blijf ik gewoon zo lang mogelijk doen.

15. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik ben op een maandag naar het ziekenhuis gegaan. Op dinsdag is mijn dochter geboren.
    Heb gewerkt tot de vrijdag ervoor. Dus tot 40 weken.
    Ben in de kraamweek ook al weer begonnen.

Ik ben zelfstandige dus heb geen keus maar het is ontzettend zwaar.

16. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik wilde tot 36 weken werken. Tot zoon al met 35 weken kwam, toen moest ik wel eerder met verlof :D
    En na m'n verlof had ik al 4 weken vakantie gepland, dus ik ga pas werken als zoon 20 weken oud is :)
    (En gelukkig maar, ik zou er niks aanbinden om nu al te gaan werken!)

17. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Tot 36 weken heb ik 36 uur gewerkt in de zorg. Tijdens deze zwangerschap heb ik niet gewerkt..

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Vanaf dat ik wist dat ik zwanger was van groep gewisseld voor de veiligheid. Werk met verstandelijk gehandicapten met gedragsproblemen.
    Vanaf 20 weken halve dagen gaan werken.
    Vanaf 25 weken helemaal in de ziektewet en 's morgens op therapeutische basis gewerkt (helpen koffie drinken, kantoorwerk, ommetje maken ed)
    Vanaf week 34 met verlof dus.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    1e: tot de bevalling gewerkt, met 38 weken. Ik ben gestopt toen de weeën echt te erg werden om door te gaan.

2e: gelukkig wel verlof gehad, vanaf 37 weken. Toen ging het ook echt niet meer, omdat ik elke nacht uren wakker lag met voorweeën.

3e: met 37 weken gestopt met werken, toen was mijn bedrijf toevallig toch al dicht vanwege de feestdagen. Daarna ben ik thuisgebleven.

Ik ben overigens zelfstandige, dus heb geen echt zwangerschapsverlof zoals een werknemer.

20. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik wilde graag met 34 weken stoppen maar mocht met 30 weken al niet meer werken ivm dreigende vroeggeboorte. Ons meisje is toch pas met 40.6 geboren. Ik werk trouwens in de kinderopvang.

Deel Deze Pagina