tot hoeveel weken gingen jullie werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nieuwemoeder97, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nouralayn

    Nouralayn Actief lid

    28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Ik ben van plan om tot week 34 te werken. Ik moet een stukje reizen naar mijn werk (ov) en werk voor een klantenservice.
     
  2. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bij allebei moeten stoppen met 28 weken ivm bi.
    Dus eerst ziektewet en daarna net 34weken ging mn verlof in.
    Nu werk ik als gastouder en moet ik even kijken hoe ik het ga doen. Wil zo lang mogelijk doorwerken (als dat lukt) en zo snel mogelijk weer werken, maar moeten even kijken wat realistisch is.

    Je kan trouwens als zelfstandige wel een zwangerscaps uitkering aanvragen bij het uwv zodat je toch verlof hebt.
    Ligt alleen aan je inkomen of je er ook genoeg aan hebt omdat er wel een max aan zit.
     
  3. Meg

    Meg Bekend lid

    10 feb 2013
    781
    85
    28
    Zeker! Ik ben een zelfstandige en heb een ZEZ uitkering aangevraagd. Die gaat met 34 weken in :) Super fijn dat deze regeling er is!
     
  4. FishersGirl

    FishersGirl Actief lid

    9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Met 34 weken hier. Morgen is mijn laatste werkdag... :)
     
  5. liefde1978

    liefde1978 Fanatiek lid

    4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    36weken officieel maar dat begint de maandag na de herfstvakantie en die had ik al vrij genomen, dus nog 1 week werken. Ik moet er nog niet aan denken... Zoveel leuke dingen nu... Maar ja... De wet he;)
     
  6. Ieniemienies

    Ieniemienies Actief lid

    21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bij de eerste 36 weken en bij de tweede moest ik stoppen met werken in mijn 30e week.
     
  7. Mags

    Mags Fanatiek lid

    1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Bij de eerste 34 weken. Was freelancer, wilde na mijn verlof minder uren gaan werken. Tijdens mijn verlof te horen gekregen dat ik miet terug hoefde te komen.

    Nu heb ik geen werk, dus ook geen verlof.
     
  8. Molenbloempje

    Molenbloempje Actief lid

    25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot 34 wk op een verpleegafdeling, lichamelijk zwaar werk, wisselende diensten dag/avond. Gelukkig met 16 weken laatste nachtdiensten gehad.

    Hopelijk deze keer ook tot 34 hoewel bekken soms erg pijnlijk is. Binnenkort starten bij fysio.
     
  9. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Bij de eerste met 36 wk verlof, vanaf 34.5 al vrij met vakantiedagen. Was fijn, want ze werd met 37wk al geboren!! Anders was het verlof daarvoor wel erg kort geweest.

    Dit keer is mijn plan precies hetzelfde; verlof vanaf 36 weken, maar vrij (kerstvakantie) vanaf 34.5 week.
     
  10. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Tot 36 week. Toch spijt aangezien ik met 38 week ingeleid ben ivm zwangerschaps suiker. Volgende keer tot 34 week. Helemaal omdT je je dan al een kindje hebt denk ik
     
  11. tjiptjap

    tjiptjap Bekend lid

    24 okt 2014
    950
    0
    0
    Ik heb doorgewerkt tot een week voor de bevalling (2 weken voor uitgerekende datum). Ik zat achter een bureau en had de mogelijkheid om later te beginnen, daarbij een makkelijke zwangerschap en een kleine buik (ik kon nog makkelijk autorijden en bij mn toetsenbord). Was voor mij goed te doen.
     
  12. Hanneke1986

    Hanneke1986 Actief lid

    17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Toevallig van de week mijn verlof geregeld. Ik ga 6 weken van te voren. Ik werk onregelmatig (gelukkig geen nachtdiensten) en 36 uur per week. Ik heb lang getwijfeld tussen 6 en 4 weken, maar heb toch gekozen om 6 weken van te voren te gaan. Mede omdat het de kans groot is dat ik al met 38 ga bevallen (medische redenen). Succes met je keuze.
     
  13. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik ga 6 weken van te voren. Ik loop en sta veel en bureau/balie kan ik niet instellen, dus dagen baliewerk levert mij al snel rsi en rugklachten.

    Wat ik eigenlijk niet weet. Stel je geeft aan 4 weken van te voren te willen mag je dan nog wel 6 en andersom? Stel je kiest voor 6 maar het gaat nog zo goed en je hebt geen zin, mag je dan ook nog 4?
     
  14. bloem3

    bloem3 Actief lid

    17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij eerste tot s middags gewerkt en s avonds met 38 weken bevallen. Bij tweede zie ik wel hoelang ik het volhoud. Maar ben inmiddels bijna bij de 38 weken en werk iedere dag, maar minder hard. Ben zelfstandig ondernemer.
     
  15. Eki

    Eki Fanatiek lid

    20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Bij de eerste 36 weken, maar was in de praktijk met 34 weken al vrij omdat mijn verlof direct aansloot op 2 weken meivakantie :)
    Nu ook weer met 36 weken, maar is het echt tot de laatste dag door. Nog 3 weken, vind het nog wel te doen, maar zit stiekem wel af te tellen ;) Vind de 2 weken langer na de bevalling echt wel de moeite waard om nu even voor door te gaan, het is toch 2 weken 'extra' met je ukkie.

    Edit: werk in het speciaal onderwijs, met zeer moeilijk opvoedbare brugklassers. Bij de eerste werkte ik nog 5 dagen en stond ik volledig voor de klas, nu werk ik nog 3 dagen en sta ik nog maar 1 dag voor de klas, verder begeleidende taken. Best een verschil dus, maar wel beter vol te houden zo.
     
  16. Juels75

    Juels75 Actief lid

    11 aug 2014
    294
    0
    0
    Ik stop met 34 weken. Dankzij een regeling bij ons op het werk kan ik persoonlijke levensloop uren opnemen, en samen met vakantie ben ik er straks 8 maanden uit!
     
  17. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Bij ons stopt iedereen uiterlijk met 34 weken. Ik ben dierenartsassistente, dus wel zwaar werk, veel staan in lastige houdingen, tillen, enz..

    Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 30 weken volledig de ziektewet ingegaan vanwege bekkenklachten, daarvoor al een aantal weken halve dagen gewerkt..

    Ik zie wel tot hoe lang ik het nu ga volhouden :)
     
  18. josephinevh

    josephinevh Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik stop met 6 weken, maar zit helaas nu al (tijdelijk) thuis ivm harde buiken... Hoop dat ik nog paar weekjes kan werken, maar hangt er vanaf hoe het gaat!
     
  19. Hyper

    Hyper Bekend lid

    30 dec 2012
    513
    0
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap zou ik stoppen met 35 weken, maar kreeg met 26 weken vroegtijdige weeën en dus volledige bedrust. Toen dus verplicht met 34 weken met verlof gegaan.
    Wel had ik een maand extra na mijn verlof vrij zo wie zo.

    Nu staat er dat ik met 34 weken ga, maar we zien we hoe het gaat. Met mijn werkgever afgesproken dat we het tegen die tijd wel zien hoe alles loopt.

    Onze p&o zegt trouwens dat je niet hoefte kiezen tussen 36 of 34, maar dat je ook elke willekeurige dag ertussen in mag kiezen.
     
  20. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Bij de eerste werkte ik op kantoor en ben ik met 36 weken met verlof gegaan.

    Bij de tweede en derde werkte ik als gastouder en heb ik ook tot 36 weken doorgewerkt. Dat was, ondanks de BI prima te doen.
     

Deel Deze Pagina