tot hoeveel weken gingen jullie werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door nieuwemoeder97, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

    Nicci1982 Niet meer actief

    Met 36 weken. T is dat je niet langer door mag werken want dan had ik het gedaan. Heb een kantoorpand maar wel met hoog stressniveau en agressieve cliënten. Met 38+5 begon de bevalling en dag later bevallen. Wel in mijn verlof nog zwaar huishoudelijk week gedaan zoals schuur leeghalen en inruimen en winterbanden wisselen en noem maar op. Voelde me helemaal super.
     
  2. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik ben tot 36 weken doorgegaan met werken. Mijn werk was toen deels kantoorwerk, deels staand en organisatorisch werk. Dat werd op het eind zwaar, dus ik probeerde zoveel mogelijk te zitten en rustig aan te doen. Ik had vooraf onderschat hoe zwaar de laatste weken waren.
    1,5 week later werd mijn zoontje geboren, dus ik heb maar weinig tijd vooraf vrij gehad. Daardoor had ik achteraf wel extra lang, dat was heerlijk.
     
  3. Joiedevivre

    Joiedevivre Bekend lid

    1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ik ga door tot 26 weken (ivm tweelingzwangerschap) maar werk nu al wel halve dagen.
     
  4. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik ga in principe door tot 37 weken. Ik heb een drukke, kantoorbaan (accountant big 4 kantoor in Amerika). Ben dus benieuwd hoe het gaat lopen. Echter als het om medische redenen niet haalbaar is kan ik altijd eerder dissability leave opnemen. We gaan het meemaken :). Daarna wel minimaal 4 maanden vrij :)
     
  5. Dorien87

    Dorien87 Bekend lid

    31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    De bedoeling is dat ik blijf werken tot 38 weken... Tot noch toe loopt het goed maar kan nog veranderen natuurlijk. Ik heb een kantoorbaan en werk 38 u per week. Zolang ik tijdens de weekends en 's avonds voldoende rust neem, lukt het me wel!
     
  6. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Tot 36 weken. Ik werk in de ouderenzorg. Tot het eind zelfstandig de route kunnen doen. Wel de 'makkelijkste' eruit kunnen halen bij de dagdiensten. Bij de avonddiensten had ik geen keus. Blij dat ik het heb kunnen halen. Maar ook blij nu met verlof te zijn :)
     
  7. Danie1991

    Danie1991 Actief lid

    18 aug 2014
    449
    0
    0
    oh ik ben met 30 weken al gestopt en de ziektewet in gegaan. Wel productiewerk en geen optie voor kortere dagen. Het ging gewoon echt niet meer. op een gegeven moment moet je wel toegeven aan je lichaam.
     
  8. MaBaD

    MaBaD Niet meer actief

    Ik twijfel over 34 of 36 weken. Sta en loop de hele dag op het werk. Soms ben ik alleen en moet ik ook de zwaardere dingen allemaal dus zelf doen. Mijn collega's kozen ervoor om met de 36 pas te gaan.
    Voel me nu een soort van verplicht dat ook te doen....
     
  9. Rimase

    Rimase Actief lid

    7 apr 2014
    178
    0
    0
    Ik heb bij de eerste doorgewerkt tot 34 weken, week later was ie geboren. Wilde dit keer weer tot 34 weken, stel dat deze kleine ook iets eerder komt, maar moet per direct helaas stoppen van de verloskundige. Harde buiken en krampen en met oog op de vorige keer wil ze geen risico nemen. Ik vind het erg lastig.
     
  10. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.175
    113
    1e keer tot 38 weken gewerkt, pas toen de weeën echt te erg werden, ben ik gestopt. Gekkenwerk....

    2e keer tot 36 weken.
    3e keer tot 37 weken, omdat dat toevallig mooi uitkwam met de feestdagen.
     
  11. Pascale

    Pascale Actief lid

    20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Hallo dames, ik zag dit topic voorbij komen en wilde toch ook even mijn reactie / vraag hier neerzetten.

    Ik zit nu in mijn 32e week van de zwangerschap. 27 Januari ben ik uitgerekend. Ik heb met mijn manager afgesproken dat ik 6 weken vooraf met zwangerschapsverlof ga. Dit vanwege de reisafstand woon-werk en de zwaarte van mijn functie (ik ben leidinggevende). Dus zal vrijdag 12 december mijn laatste werkdag zijn, nog 2,5 week!

    Nu merk ik de laatste weken dat ik het nu eigenlijk al niet meer trek. Ik ben steeds sneller vermoeid, slaap slecht doordat ik mijn draai niet kan vinden in bed (ook niet met een voedingskussen), wordt honderd keer per nacht wakker en het heen en weer rijden tussen Roosendaal en Rotterdam gaat me nogal opbreken. Ik werk wel al een aantal maanden op woensdag thuis, maar ik merk dat ik er geen profijt meer van heb.

    Ik heb nog 6 verlofdagen die ik kan opnemen. Ik wil eigenlijk morgen even met mijn manager om de tafel zitten, om dit aan te kaarten. Ik denk dat ik het wel moet doen, wat denken jullie? Ik weet dat ik naar mijn lichaam moet luisteren en mijn rust moet pakken waar ik kan.. Maar ik heb soms echt een duwtje in de goede richting nodig..:cool:
     
  12. ster1980

    ster1980 Lid

    11 aug 2014
    34
    1
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij geef je zelf het antwoord al. Luister naar je lichaam!!!!
     
  13. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @Pascale; neem je rust! Maar overleg even of je niet gedeelte in de ziektewet kunt gaan en gedeelte thuis kunt werken. bespaart je wel weer je verlofdagen!

    Hier ga ik tot 34 weken werken. Ik werk in de zorg, op een zorgintensieve groep en dat zal de laatste weken toch al wel zwaar worden...
     
  14. josephinevh

    josephinevh Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    RUST! Ik ben helaas nu al uitgevallen en baal er flink van, maar merk dat de rust mijn lijf goed doet. Ik zou echt minder gaan werken deze laatste weken.
     
  15. leolientje

    leolientje Actief lid

    7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Met de eerste met 34 weken met verlof, wegens mij BI zat ik al een poosje voor 50% in de ziektewet. Nu weer met 34 weken, omdat ik het dan wel mooi geweest vind! Kan ik hopelijk lekker nog genieten en rustig aan doen, voordat de drukte met de kleine begint :)
     
  16. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ga, als het lukt, tot 34 weken door. Ik ben gastouder en er komen bijna dagelijks 1-3 kindjes bij mijn 2 eigen kindjes, dus altijd 3/4 kinderen thuis en mijn oudste naar school brengen en halen. Het wordt nu, bijna 20 weken, al wel behoorlijk pittig en de VK heeft aangegeven dat ik rustiger aan moet doen...

    Nu probeer ik het tot de kerstvakantie gewoon wat rustiger aan te doen tijdens mijn werk (minder tillen, kindjes zelf naar boven laten klimmen, zelf waar mogelijk op de bank). Dan moet ik januari en februari nog overbruggen... Hopelijk lukt dat door onze oudste dan te laten overblijven en de jongste hier en daar wat vaker bij oma te laten spelen. Dan maak ik het mezelf wat lichter en hopelijk is het genoeg!
     
  17. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    De bedoeling is hier om vier weken van tevoren met verlof te gaan. 6 weken voor verlofdatum ga ik wel al een dag minder werken (ik heb twee contracten, 1x vast 24 uur en jaarcontract van 8 uur, het jaarcontract loopt af en vind het dan wel mooi geweest).

    Met dit in m'n achterhoofd, kantoorbaan en dat ik me tot nu toe heel goed voel, zou dat moeten lukken...
     
  18. Lizanne84

    Lizanne84 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Als het lukt tot 38-39 weken
     
  19. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik vind dat zo gek van België dat je daar zolang Door kan werken. Ik ben al bevallen met 38 weken. Moet er toch niet aan denken dat ik toen aan het werk zou zijn geweest. ;)
     
  20. Aiseria

    Aiseria Bekend lid

    22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik wil proberen tot 36 weken door te werken. Heb een kantoorbaan en moet ongeveer 20min rijden. Wel 40u in de week, dus dat is wel weer erg pittig. Mocht het niet lukken of rond de 30weken al zwaar gaan, tja, dan stop ik wel met 34 weken zwanger.
    Op dit moment ben ik nog zo fit als een hoentje en heb ik niet eens een buikje (17+5).
     

Deel Deze Pagina