Is er al een club voor carriere gerichte moeders die veel werken? Of zullen we er eentje maken. Zou graag wat ervaringen willen uitwisselen. Over rolverdeling thuis, gebroken nachten, reizen voor het werk, etc...
Wanneer ben je een carrière vrouw? Ik werk 4 dagen per week best veel dus. Maar wel in het basisonderwijs. Ja het is werk maar is het een carrière?
Ben de kostwinner thuis... al voel ik mij niet echt een carrière vrouw. Ben wel heel erg geïnteresseerd in tips ed. Nu 26 weken zwanger.
Ik heb een nieuwe baan gevonden, drie weken nadat mijn zoontje geboren was. Na mijn verlof ben ik meteen fulltime gaan werken. Hij is nu bijna 8 maanden oud, en ik krijg regelmatig verbaasde reacties als mensen horen dat ik fulltime werk. Ik vind mijn werk zeker belangrijk, en het is best druk bij elkaar, maar ik ben blij met deze keuze Toch voel ook ik me niet echt een "carriere" vrouw. Wel een werkende vrouw en moeder
Hier geen enorme carrière, maar werk nu 32 uur bij werkgever en ben daarnaast raadslid in mijn eigen gemeente... Totaal kom ik aan bijna 45-50 uur per week Na verlof ga ik terug naar 24 uur bij mij werkgever, de rest blijft. Nog steeds een bijna fulltime werkweek dus! Zou bij mijn werkgever best graag verder willen groeien, maar heb deze wens even uitgesteld tot na mijn verlof. Mijn leidinggevende staat wat dat betreft achter me, dus dat is heel fijn Hier is het goed te combineren omdat raadswerk veel 's avonds is en manlief dan thuis is. (Geen extra oppas nodig). Ik doe nog steeds wel het meeste in het huishouden, maar manlief draagt zeker zijn steentje bij (regelmatig koken, stofzuigen, dweilen, tuin, afval etc.). Verdien op dit moment ook meer dan manlief, dat wordt aardig gelijk als ik een dag minder ga werken. Gelukkig heeft manlief hier helemaal niks van (je hoort ook wel eens anders!)
Zou mezelf niet als carrière vrouw omschrijven maar ben wel gek op mijn werk. Heb een fulltime dienstverband (36 uur) en neem 1 uur OV Op per week. Ik vind het heerlijk en goed te combineren met het moederschap. Wel krijg ik vaak verbaasde blikken wanneer ik zeg dat ik zoveel werk. Alsof je dan geen goede moeder kunt zijn ofzo. Ben gewoon elke dag om 17.00 thuis (start vroeg) en twee middagen vrij. Daarnaast ook de weekenden thuis. Wel geluk met 3 dagen oppas van de opa's en oma's zodat hij niet naar een Kdv hoeft. Zou niet echt minder willen werken want het maakt mij een gelukkiger mens. Zou het niet aan kunnen om thuisblijf moeder te zijn. Wat betreft verdeling van huishouden; dat is redelijk verdeeld. Mijn ouders passen ook 2 dagen thuis op en die doen ook best veel voor ons.
Ik werkte drie dagen en zie er tegenop om straks fulltime mama te zijn. Het liefst ga ik zsm weer aan het werk. Dus volop aan het solliciteren. Zou hersendood worden door alleen maar luiers te verschonen en kindjes te voeden.
Mijn vriend en ik hebben alletwee een 'goede baan'. Ik begin morgen weer met werken, na de bevalling van de jongste. Vanaf volgende maand hebben we 1x per week een werkster! Kan ik me nu al op verheugen Mijn vriend brengt de oudste naar school en de jongste naar de kinderopvang en haalt ze ook weer op. Ik zorg dat er rond 18.15 eten op tafel staat. Tussen 19.30 en 20.00 gaan de kinderen slapen, dan drinken wij even samen kopje thee/koffie. Vaak werken we dan nog even, beneden op de bank op de laptops. Ik ben voor mijn werk regelmatig erg vroeg de deur uit (06.30/07.00). Daar ziet mijn vriend wel een beetje tegenop: dat hij dan 's ochtends in z'n eentje twee kinderen en zichzelf moet klaarmaken.
Ik ben nu net twee weken met verlof en soms mis ik mijn werk al. Voelt echt slecht om te zeggen, maar het is wel zo. Ik denk dat ik tegen de tijd dat mijn verlof voorbij is, heel graag weer aan de slag ga. Ik ben zelfstandig ondernemer dus ik ben benieuwd hoe dat dan gaat. Gelukkig zijn we wel van de eerlijke rolverdeling hier (mijn man en ik). Maarrr misschien is het wel heel anders als de baby geboren is, verander ik dan volkomen! Ik kan het me niet voorstellen, maar ik denk wel dat de verveling die nu enigszins toeslaat (geen werk, geen baby) dan even voorbij zal zijn.
Club is gemaakt dus meld je maar aan: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina