placenta voor baarmoedermond

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dilara1, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    hallow ik had een vraagje ik heb 3 jaar gelenden tijdens 30 weken zwangerschap toevallig een echo voor iets anders en kwamen ze achter dat de placenta voor de baarmoeder mond lach wat ze eigenlijk bij 20 weken echo moesten zien.
    alles verliep heel snel en het werd een geplande keizersnee met 37+3 kreeg eerst ballonetjes in me lies voor eventuele bloedingen te voorkomen maar was ervoor bijna niet ingelicht en alles kwam ineens op me af nu ben ik heel benieuw als ik nou weer zwanger raak dat het zelfde kan gebeuren en of als ik bij de ha of vk vraag om nog een gesprek bij de gyn zou kunnen krijgen om toch te kunnen vragen hoe of wat het allemaal was en de kansen zijn bij de andere zwangerschap voor een keizersnee of niet maak ik dan kans om door te verwezen worden zit er erg mee.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Een placenta die voor de uitgang ligt en blijft liggen dat er een keizersnede moet plaats vinden komt niet zo heel vaak voor.
    Ongeveer 0,2-0,3% dus een hele kleine kans.
    Je hebt geen verhoogd risico om het weer te krijgen als je het een keer gehad hebt.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina