Ik vraag me af, hoe de keuze maken voor de derde, bij jullie ging? Ik vindt de keuze veel moeilijker dan bij de eerste en tweede Ook denk ik na over dingen zoals...hoe ga je dan in godsnaam zwemmen met 3 kids als de andere ook pas 4 en 2 jaar zijn... En even naar de winkel gaan dan....... En voor de mama`s met al 3 kids...hoe doen jullie het allemaal? Hadden jullie er ook zo`n "moeite" mee of zag je dit alles niet zo?
Ja, de keuze is inderdaad moeilijker; er zijn veel praktische zaken die je moet overdenken. Even gaan zwemmen in je eentje met drie kleintjes gaat inderdaad gewoon niet. Dan moet er altijd een tweede volwassene mee of je 4-jarige moet maar snel zelf leren zwemmen! (mijn jongens zijn nu 4,2 en 1, dus ik heb hetzelfde probleem) En naar de winkel is soms lastig, maar de regel bij mij is dat ze het karretje vast moeten houden. Ik verzet dan ook geen stap meer als ze los laten. Consequent zijn in dat soort dingen helpt wel. Als het echt niet gaat verdeel ik ze over 2 karretjes en dan trek ik 1 karretje achter me aan terwijl ik de ander duw. Lijkt heel lastig, maar valt in de praktijk wel mee. En ik vermijd de drukke momenten. Je moet even een nieuw ritme vinden en uitvinden wat het beste werkt, maar ook hierin groei je weer mee.
Hier mama van twee meisjes van 3.5 en 1.5 jaar en zwanger van de derde. De wens voor een derde is er altijd geweest maar ik wilde even wachten tot de jongste naar de psz zal gaan maar de derde kondigde zich eerder aan dus straks zit er overal nog geen twee jaar tussen ik zit soms ook te denken hoe ga ik het straks doen. Maar laat het allemaal op me af komen en het komt wel goed.
Hier een mama van 4 kinderen met de 5e op komst. Ik snap dat je na denkt over zulk soort vragen, maar 't is vaak: al doende leert men. Mijn oudste was net 3 toen de 3e geboren werd. 't Was een behoorlijke tropentijd en soms had ik het gevoel dat ik niet bezig was met leven maar met óverleven. Toch is het ook een hele gezellig tijd geweest. Ik was veel thuis, deed veel met de kinderen. Mijn wereldje was wel kleiner geworden omdat ik gewoon niet zo flexibel was, maar het was er niet minder leuk om. De 4e is 'pas' 4 jaar na de 3e geboren, gewoon omdat ik tijd nodig had om bij te komen.
ja is ook dat je bij de tweede het allemaal wel leert.....je wordt ook steeds makkelijker bij ieder kind dat merk ik nu al bij de tweede... Nu gaan wij altijd als alles samen doen als gezin dus dat scheelt wel hahahaha... @Sannebc 5 kids...aaahhh nee dan werd ik gek hahahahaha
Ik ben nu zwanger van nr 4, en hetzelfde als bij de 3e, maak ik mij niet zo druk. Het gaat allemaal vanzelf joh! Je zit al in een soort van ritme, die 3e, 4e gaat vanzelf mee in dat ritme. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik had zelf veel meer moeite met de overgang van 1 naar 2 kids.
Ja dat lees ik hier vaker...dat de overgang makkeijker is....ach komt ook wel goed! Alleen is mijn man hier zo ongerust...nu ja ongerust...gezond ongerust dan hahahaha...hij zegt, we hebben al 2 gezonde meiden ik hoop dat we dat geluk wel nog een keer hebben...herkenbaar?
ik ben op het moment 38,5 week zwanger van ons derde kindje. de wens voor een derde is er bij mij altijd al geweest, dus ik had geen moeite met kiezen hiervoor. mijn vriend daarentegen had wel wat tijd nodig om te kijken of hij het uberhaupt wel wilde. uiteindelijk na veel praten zijn we er voor gegaan. ons oudste zoontje is net 4 geworden en gaat dus sinds een week of 3 naar school. het ritme dat we hadden is dus al een beetje op zn kop omdat we nu rekening moeten houden met de schooltijden. ik maak me geen zorgen over als de baby er straks is. mijn vriend gaat elke ochtend de oudste in ieder geval naar school brengen dat ik niet om 8 uur de deur uit hoef met zn allen, dus dat scheelt een hoop. we kopen een nieuwe auto dit weekend (stond al eerder in de planning, maar waren er nog niet aan toe gekomen) en tja, boodschappen zie ik niet echt tegen op. grote en zware boodschappen laten we wekelijks bezorgen door albert.nl en voor de kleine boodschappen de kleine in de draagzak, de oudste twee lopen ieder met zo'n klein mandje met wieltjes (doen ze nu ook al en dat gaat prima) zwemmen zal ik niet doen met 3, dat durf ik niet aan, maar goed, de oudste gaat naar school, de middelste gaat met mn vader (die sinds kort met pensioen is) zwemmen, dus dan kan ik met de baby hihi dus al met al zie ik er niet tegenop, we zien wel, go with the flow zou ik zeggen, komt wel goed!
oja en over of het kindje gezond is of niet, dat houd je denk ik bij elk kindje dat je krijgt... en mn vriend heeft een doodgeboren zusje gekregen (toen ie 12 jaar was ongeveer), en verder wel gezonde broertjes, dus hij heeft ergens wel extra angst voor de gezondheid van dochtertjes (wij hebben nu 2 gezonde jongens en krijgen nu een dochter)... maar goed je kunt het niet beinvloeden, dus we wachten af en gaan uit van het positieve!
@Surf .... hier wilde mijn vriend eerst ook niet echt.....maar ik heb hem de tijd gegeven om erover na te denken en ach waarom niet, is het inmiddels hahahahah... Lekker boodschapjes bezorgen laten hahahaha...ja ach hij werkt veel thuis dus dan laat ik de kids gewoon bij papa moet kunnen... Alleen zwemmen met 3 kids zou ik ook niet doen...jeetje dat gaat niet eens hahaha... Ikzelf ben ook niet zo "bang" aangelegd en eigenlijk behoorlijk spontaan, mijn vriend is een denker....botst lekker soms hahaha... Ik vindt ook dat de zorgen om de gezondheid wel normaal zijn hoor....heb je toch wel bij ieder kind en nu kan er nog steeds van alles gebeuren dus ja....maar mijn vriend is er iets erger in...maar komt vast goed!