ik wil deze week voor het eerst met Mila naar de kinderboerderij, maar schoot me net iets te binnen over zwangere vrouwen en schapen of lammetjes ofzo, en dat dit een miskraam kon veroorzaken.. hoe was dit precies? en zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden bij de kinderboerderij?
Hoi jade ik heb er echt nog nooit van gehoord ik ga ook gewoon steeds naar de kinderboerderij met mn zoontje. volgens mij kan het geen kwaad hoor groetjes jane
In uitwerpselen van koeien of schapen oid, was in elk geval vee kan toxoplasmose zitten. Zolang je dus niet in de stront loopt te roeren kan er niet zoveel gebeuren Gewoon je handen wassen voor je wat gaat eten en als je weer terug komt, dan is er volgens mij niets aan de hand..
gevonden: Geiten en schapen die net jongen hebben gekregen kunnen de bacterie coxiella burnetii verspreiden die Q-koorts veroorzaakt. Het doormaken van Q-koorts tijdens de zwangerschap geeft een (kleine) kans op een miskraam of doodgeboorte. Vooral als de meeste lammeren geboren worden (februari -mei) en als u direct contact heeft met deze dieren, kunt u Q-koorts oplopen. Vermijd daarom direct contact met geiten en schapen die net jongen hebben gekregen en was uw handen nadat u dieren op een (kinder)boerderij heeft aangeraakt. dus ook meteen handig voor mensen die er nog nooit van gehoord hadden..
wist dat er iets was, maar woonde tijdens mijn vorige zwangerschap in schotland, waar de verhouding schaap - mens nog groter is dan op texel.. vandaar dat ik me die waarschuwing nog wel kon herinneren, maar niet meer precies wat. maart wat denken jullie, het is al geen februari-mei meer, maar toch... wel of niet naar de kinderboerderij?
ooww dat wist ik dus ook niet. ben met ik geloof 30 weken naar de kinderboerderij geweest..dan wel niet met kindjes nee met mn mannetje (hihhihihh) maar ik heb de kleine lieve lammetjes uitgebreid lopen aaien. wilde er bijna eentje meepikken zo lief dat die beestjes zijn. maar heb daarna wel mn handen gewassen.