Tot hoeveel weken zou je willen vliegen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door oboemasbaby, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

11 feb 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Hoi dames,

Waarschijnlijk gaan we dit jaar nog met mijn schoonouders op vakantie. Na een lastige tijd. (schoonvader had longkanger)
    Vorig jaar hadden ze besloten toch een keer mee te gaan en ons uit te nodigen. Helaas werd hij daarna ziek.
    Nu heeft hij chemo en bestraling gehad en is de kanker weg.
    Wel heeft hij er beschadigde wervels aan overgehouden. Als de orthopeed de pijn weg kan halen dan zullen we nog op vakante gaan.
    Maar wat is wijsheid.

Ik heb gezien dat je mag vliegen tot uiterlijk 34 -36 weken.

Maar wat is jullie ervaring? Wat zou je wel en niet doen.

Ik vind het erg lastig. Ook omdat hun nu eindelijk hebben besloten een keer met het vliegtuig te gaan.
    Mijn schoonvader heeft al 30 jaar niet gevlogen. (vliegangst)

Mijn vriend zegt. Je moet blij zijn dat we gaan.
    Maar ja. We hebben ook nog een zoontje van bijna 2..

Ik vind het lastig...

Dus graag advies en ervaringen...

Groetjes Maaike

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Naar mijn eigen zwangerschappen kijkende, zou ik zeggen dat ik tot een week of 30-32 nog mobiel genoeg ben (geweest) om te vliegen. Bij mijn eerste zwangerschap ook nog met 30 wkn op vakantie geweest, dat ging goed.
    Maar het is heel lastig te zeggen hoe jij je gaat voelen in de komende periode, of je klachten gaat krijgen of dat je fit blijft. Doen waar jij je goed bij voelt! Zou je niet na de bevalling met z'n allen weg kunnen gaan?

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik kan slechts tot vandaag kijken (dus 28 en halve week) maar ik zou zeker nog mobiel genoeg zijn om te vliegen. Echter, ik heb sinds ongeveer 20 weken zwangerschap wel echt totaal geen reislust wbt vliegen, merk ik. In een vliegtuig stappen lijkt me dan ook alsnog niks, ondanks dat het eigenlijk prima zou kunnen...

4. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

11 feb 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Erna zou geen optie zijn.
    Aangezien ik in november ben uitgerekend.
    Dan word het pas volgend jaar zomer.
    En gezien de toestand van mijn schoonvader willen ze het ook (denk ik) niet op de lange termijn plannen.

Ik ben zelf bij de eerste zwangerschap met 28 weken op vakantie geweest. En dat vond ik redelijk zwaar.
    Nu zal het misschien meevallen. Mijn schoonvader is ook niet mobiel (loopt met rolator) of in een rolstoel.
    Maar we hebben ook een zoon van dan 2.

Lastig.

Ik wil ook geen roet in het eten gooien.
    Ik had voor mezelf in gedachten terug zijn met 32 hooguit 33 weken.

5. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Ik ben bij mij eerste met 32 weken heen en 34 weken terug gevlogen. Vond het reuze mee vallen! Het was een behoorlijk stuk lopen naar het strand (incl flinke heuvels) maar deed alles gewoon rustig aan! Hebben er toen echt van genoten!

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb bij beide zwangerschappen gevlogen. Bij de eerste met 27 weken en bij de tweede met 29 weken heengevlogen en beide keren 1 week gebleven. Bij de tweede zwangerschap ging onze dochter van 3 ook mee. Van tevoren met mijn man afgesproken dat ik tijdens de reis waarschijnlijk voldoende aan mezelf zou hebben, en dat hij de zorg voor onze dochter op zich zou nemen.

Ik zou het zeker doen. Misschien is de vlucht voor jou even afzien, maar het kan in jullie situatie zo'n belangrijke vakantie zijn. Ik denk dat je spijt krijgt als je niet gaat. Als je eind augustus/begin september gaat, dan ben je ongeveer 30 weken. Dat moet (als je tegen die tijd geen complicaties hebt) wel gaan lukken. Ga niet te ver (Zuid-Spanje, Turkije, dat is een uurtje of 3 vliegen). Kies voor een wat duurdere maatschappij, zodat je de ruimte hebt (Ryan air is nogal krapjes).. Tjah, ik zou zeggen.. Doen!

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb met 28 weken gevlogen en vond dat prima te doen. Ik vond de lange treinrit met 32 weken (naar Berlijn voor werk) veel zwaarder omdat ik daar langer achter elkaar moest zitten. Ligt een beetje aan hoe lang de vlucht is. Ik hoefde maar een uur te vliegen, maar heb er echt geen last van gehad hoor! Vloog bewust met KLM en had een stoel aan het gangpad zodat ik even wat kon lopen tussendoor.

8. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Tot 30 denk ik. Gevlogen met 28 en dat was prima!

9. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ben blij dat ik er voor gekozen heb om met 16 weken te gaan vliegen en met 18 weken terug daarna zou het nog wel kunnen maar vond dit toch fijner... en zou nu bij bijna 27 weken niet meer willen vliegen !

10. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

11 feb 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Ik ga ook zeker hoor... Maar na de 33 weken wil ik toch liever niet meer.

Als we gaan word het denk ik spanje of griekenland. Dus uurtje of 3 vliegen. Dat is prima te doen.

Het is meer de warmte en het heen en weer lopen daar denk ik.
    Idd goede afspraken met mijn vriend. Dat is denk ik wel een goede tip.

Eind aug word onze zoon 2 dus het zal pas begin sept worden.
    Als het echt begin sept is. Dan moet dat nog wel te doen zijn.

Bedankt voor jullie reacties.

11. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier een ontzettende angsthaas. Ik heb het nog wel overwogen om te vliegen maar iets in me houd me tegen. Ik vlieg dus nu niet tijdens m'n zwangerschap. Terwijl ik een heel reislustig type ben. Zodra het kindje er is en we gewend zijn aan haar en met haar durven vliegen gaan we m'n familie in het buitenland bezoeken. Dit is overigens geen advies maar gewoon mijn angst.;) Vliegen kan prima en mag bij sommige luchtvaartmaatschappijen tot 3 weken voor de bevalling.

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

33 weken zou ook wel een beetje mijn grens zijn hoor. Niet zo zeer vanwege het vliegen, maar omdat ik rond die tijd toch liever gewoon in het voor mij vertrouwde Nederland zou willen zijn (of iig geen vliegreis hier vandaan!).

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat vind ik een goede termijn, als ik naar mezelf kijk zou ik dat ook aanhouden. Let wel op de voorwaarden van de vliegmaatschappij. Soms mag je na een bepaald aantal weken niet meer mee en ik zou ook zorgen voor een doktersverklaring/verloskundigenverklaring voor wat betreft het aantal weken dat je zwanger bent.

14. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring (maar ik moet er nu niet aan denken om te gaan vliegen met een tweeling)
    Wel wat tips;
    Zorg voor een goede reisverzekering, mocht je in het ziekenhuis terecht komen en wat langer moeten blijven, kom je voor hoge kosten te staan. Behalve ziektekosten heb je dan ook langer hotelverblijf voor je partner , taxikosten en een nieuwe (eventueel aangepaste) terugreis nodig. En ziekenhuiskosten natuurlijk. Een basisverzekering dekt privéklinieken niet volledige en daar wil je meestal wel liggen in veel landen.

Ik zou niet meer naar een bestemming willen waar je overland niet kunt komen nadat het kindje levensvatbaar is. Stel dat je onverhoopt veel te vroeg bevalt, dan mag je kindje pas vliegen rond de uitgerekende datum. Ambulance over de weg mag vaak al eerder. Ook als bv je vliezen breken op vakantie mag je niet vliegen (dus dan moet je daar blijven tot de uitgerekende datum) maar vaak nog wel liggend in een ambulance naar huis toe.

Maar goed, dat is allemaal worst case scenario waar ik vanuit mijn werk mee te maken heb gehad. Meestal gaat het gewoon goed natuurlijk.

15. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb met 34 weken nog gevlogen, was prima te doen.
    Echter op locatie aangekomen, bleek dat we pas 3 uur later onze kamer op mochten. Nou dat vond ik vreselijk, het was hartstikke warm en had de hele nacht niet geslapen. 3 uur later weer terug bleken we nog enkele uren te moeten wachten. Nou toen was ik helemaal over de zeik, tranen met tuiten, was het zo zat!!

Dus zou het niet nog een keer doen op deze manier..

16. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik bedoel eigenlijk dat ik het nooit heb gedurft tijdens m'n gehele zwangerschap.:) A: omdat ik nog graag naar een exotisch land zou willen en daar de gezondheidszorg niet vertrouw mocht er iets gebeuren. Ook met het eten zou ik moeite hebben, is wellicht minder hygienisch. B: ik las iets over meer straling in de lucht tijdens het vliegen maar dit heeft wel met mijn angst te maken want dit is dusdanig weinig dat het echt geen schade kan voor je kindje.

17. CC84

CC84 Lid

27 dec 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met mn eerste zwangerschap gevolgen toen ik 32 weken was, het was een vlucht van 9 uur. Heel goed te doen. Regelmatig ff een wandelingetje maken om dikke enkels te voorkomen. Voor de rest nergens last van.

18. oboemasbaby

oboemasbaby Actief lid

11 feb 2010
    416
    0
    0
    NULL
    provincie Utrecht
    Nou we zullen zien of we gaan. En zo ja, Dan denk ik dat ik best mag zeggen dat ik met 33 weken terug wil zijn.
    Lijkt me best redelijk toch?

Ik heb er wel enorm zin in. Ben best vaak wezen vliegen en vind het net eng pfff.
    En kwa hotel en transfertijd kunnen we misschien wel wat sturen. (dat we niet 2 uur in de bus moeten naar het hotel) Want dat lijkt me vreselijk. Helemaal met een kind erbij.

Reisverzekering moeten we idd even goed naar kijken. En annulering hebben we doorlopend. Dus dat komt goed.

Bedankt voor de tip.

Deel Deze Pagina