Tot hoeveel weken zwangerschap gewerkt?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Buko, 29 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Sorry, ik moet hier toch even op reageren.

    Zonder je bang te willen maken zou ik hier nog heel goed over nadenken. Een tweeling zwangerschap is echt anders, en ik ben achteraf alleen maar ‘blij’ dat ik mijzelf niet kan verwijten dat ik minder had moeten werken (ik was met 22 weken halve dagen gaan werken, met 23,6 braken zonder enige aanleiding mijn vliezen, liever maanden thuis zitten met de baby’s in je buik, dan weken/ maanden op de NICU zonder goede afloop).

    Mijn eenling zwangerschappen verlopen anders en zo is het voor heel veel vrouwen die zwanger zijn van een tweeling.
     
  2. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Waarschijnlijk is het ook dom en kom ik er nog wel op terug.. Ik baal gewoon zo van dit aspect. Veel mensen vinden hun verlof heerlijk (of claimen dat in ieder geval), ik vond het met afstand de akeligste periode in mijn leven. Zo alleen, zo zinloos, zo buiten de maatschappij. Ik vloog tegen de muren op en werd pas weer een beetje mezelf toen ik weer werkte. Die herinnering heeft er toe geleid 2,5 jaar te wachten voor de 2e en nu dat een tweeling blijkt en ik nog langer zinloos ga zitten zijn valt dat even slecht..
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Kan je in dat geval niet op een andere wijze een waardevolle invulling geven? Als je nu al weet dat je daar moeite mee hebt, kan je misschien alvast bedenken wat je dan zou willen doen. Misschien een taalcursus, een gerichte cursus/ training voor je werk (of juist los van je werk), fotoboeken maken, zorgen dat je regelmatig aanspraak hebt dmv bezoek.

    En hou er ook rekening mee dat langer dan 36 weken zwangerschap met een tweeling uitzonderlijk is. Alles schuift dan toch wat naar voren.

    Ik wens je in ieder geval een voorspoedige zwangerschap toe.
     
  4. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    De eerste tot 28/29 weken ongeveer. Gestopt ivm dreiging vroeggeboorte door veel harde buiken.
    En de 2e 25 weken ook harde buiken.
    Ik werkte 20 uur in een verpleeghuis.

    Nu werk ik ongeveer 16 uur in een verzorgingshuis. Ik hoop dat ik kan blijven werken tot 36 weken
     
    Buko vindt dit leuk.
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Heel herkenbaar hoor!
    Uit een ander topic weet ik dat je ook arts bent. Zou je niet kunnen kijken of er onderzoeken lopen waar je bijv aan mee zou kunnen schrijven of data zou kunnen uitwerken etc. Dat kan je allemaal thuis doen en dan heb jezelf nog idee wat nuttig te zijn en communicatie met andere maar niet meer de dagelijkse werkvloer.
    Ik ga nu met 32 weken stoppen omdat ik dus teveel vakantie over heb, ik heb geloof ik merendeel van de tijd al vol gepland met klusjes en afspraken. Echter ga ik dat iets minder doen want de vorige keer toen ik met 36 weken verlof had kwam ze met 38 en had ik zoiets van huh heb ik verlof gehad!??
     
  6. LindaS80

    LindaS80 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik ga met 34 weken met verlof tenzij het echt niet meer gaat. Dan mag ik misschien in overleg al eerder met zwangerschapsverlof. Ik heb namelijk fysiek redelijk zwaar werk (postbezorger) en merk nu met 14 weken dat het soms moeilijk gaat. Ben veel moe, misselijk, last van bandenpijn.
     
  7. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.315
    806
    113
    Ik heb van week 5 tot week 13 bedrust gehad ivm een hematoom. Daarna weer gaan opbouwen tot 4 uur per dag tot 21 weken. Daarna tot week 29 gewerkt en daarna met verlof ivm lichamelijke klachten en veel harde buiken.
     
  8. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Beide 36 weken maar ik had dan ook goede zwangerschappen en tot moment van bevalling sportte ik ook nog enzo. En een kantoorfuncties. Je moet voor jezelf afwegen wat bij je situatie past!
     
  9. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hier met 18 weken met verlof (medische indicatie) en van 14-18 weken halve dagen gewerkt. Met mijn vorige zwangerschappen geen verlof gehad helaas. Dus ik haal het nu in. ;)
    Het is ook lichamelijk en emotioneel gezien geen optie meer om te werken.
     
  10. Brejam

    Brejam Lid

    14 dec 2018
    48
    54
    18
    Vrouw
    Met 36 weken verlof gegaan. Had wel een administratieve baan op kantoor destijds dus een niet-fysieke baan.
     
  11. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.728
    2.509
    113
    Vrouw
    Met 26w van het bed af gegaan.
    Daarna 3 dagen per week vervangend werk gedaan.
     
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Maar 36 weken is toch heel normaal? Dat is 4 weken voor je uitgerekende datum. Bij mij MOET je 4 weken van tevoren en MAG je 6 weken. Nou ja, mag ook eerder nog dan 6, maar dan plak je er vakantiedagen voor.
    OT; ik ging 6 weken voor datum met verlof. Beetje jammer dat ik net koud 3 weken verlof had en meneertje zich al aandiende :p
     
  13. Vrouw1982

    Vrouw1982 Fanatiek lid

    17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Bij de eerste zou ik met 36 weken gaan, maar viel ik uit met 35+6 vanwege hoge bloeddruk. Nu zou ik weer met 36 weken gaan, maar dat hangt er vanaf wat de gyn zegt. Placenta ligt volledig over de uitgang, dus ik vrees een beetje eerder stoppen. Zou dat niet graag willen, maar wat moet dag moet.
     
  14. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Bij de eerste heb ik twee weken voor ingang verlof nog 2 weken vakantie opgenomen. Dus gewerkt tot 32 weken. Bij de tweede volledig gewerkt tot 31 weken. Toen voor 50% ziek gemeld. Met 33 weken volledig ziek gemeld. Ik werk in de zorg, en het ging lichamelijk niet meer. Veel lopen, bukken, en ik was nog altijd flink misselijk.
     
  15. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.521
    6.527
    113
    Vrouw
    30 weken ivm extreem veel last van hartkloppingen
     
  16. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ik wilde met 34 weken gaan, maar werd met 33 weken opgenomen in het ziekenhuis. Werkte 24 uur in de horeca. Helaas dus niet van verlof kunnen genieten, heb tot baby gehaald werd in het ziekenhuis gelegen.

    Voor deze zwangerschap nog niet echt nagedacht, maar denk weer met 34 te willen gaan en dan hopelijk wél te kunnen genieten van echt verlof. Al geeft dat met een dreumes in huis inderdaad misschien ook niet echt rust :roflmao:
     
  17. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    1e: nog schoolgaand, tot 31 weken. Toen met spoed bevallen.
    2e: niet werkend, vanaf 27 weken bedrust gehad i.v.m premature weeen. .

    Deze zwangerschap lijkt vooralsnog totaal niet op de anderen (even afkloppen: nog niet misselijk/moe o.i.d.). Ik hoop zó dat alles deze keer wel goed gaat. Nu een leuke baan, dus als ik dan toch 'groot droom', dan wil ik tot 36 weken doorwerken :rolleyes:. Nu contract van 22 uur en afwisselend zitten/lopen/staan.
     
  18. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.078
    113
    1e tot 26 weken. Was een combinatie van veel harde buiken, contract dat afliep en het niet naar mijn zin hebben op die plek. Dus gestopt en pas na mijn verlof weer ergens anders begonnen.

    2e tot 21 weken ivm veel harde buiken.

    Ik werk als verloskundige en in combinatie met zelf zwanger zijn is dat echt zwaar. Diensten van 24u, nooit weten of je op tijd kan eten, nachtwerk en alle bijzondere houdingen om een kindje op te vangen. (Als iemand op een baarkruk bevalt lig ik bijvoorbeeld zo ongeveer op de grond om alles in de gaten te houden ;))
    En je kan dit werk natuurlijk niet op halve kracht doen of wat meer pauzes inbouwen.
     
  19. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    :roflmao: Haha ik moet lachen om de opmerking:
    Ik heb een peutergroep met 16 peuters en het is echt afzien soms. Ik werk nu halve dagen maar zelfs met halve dagen heb ik elke werkdag hoofdpijn. Gelukkig nemen de rugklachten wel af :)

    Ik heb verlof vanaf week 32 ivm vakantie dagen die ik nog over had. Ik hoop dat ik die ga halen:rolleyes:
     
  20. sumer93

    sumer93 Bekend lid

    17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    ik herken dit heel goed! zelf ben ik bij eerste zwangerschap door gegaan tot 35 weken, werkte toen 40 uur in de week in het bedrijfsleven. vanaf 32 weken wel paar uur per dag minder maar durfde niet te stoppen vanwege mijn akelige baas.. met als gevolg dat ik met 35 met spoed werd opgenomen met pe/hellp

    deze zwangerschap werk ik bij de overheid/gemeente.. met 12 weken moest ik naar bedrijfsarts omdat ik vaker flauwviel en ik via de bedrijfsarts een verklaring kon krijgen om een openbaar vervoer kaart te krijgen zodat ik geen 62 km enkele reis hoef te rijden.. helaas na dat de arts vroeg hoe eerste zwangerschap is gegaan en ik daar eerlijk over ben geweest wou hij mij met 12 weken al volledig in ziektewet stoppen!! BIZAR. dit heb ik geweigerd. zo heb ik tot 22 weken door gewerkt, (wel flexibeler qua uren, was namelijk afhankelijk van vervoer met mijn vader die redelijk in de buurt werkte, maar rest deed ik thuis en mijn baas waardeert het enorm dat ik zelf voor oplossingen ben gaan kijken ipv klakkeloos thuis zitten),

    met 22 weken toch verplicht thuis vanuit de gyn ivm weer eiwitten in de urine..

    toch lastig van fulltime werk (carrietijger) naar niks doen dus ik heb mij een goede werkplek aangeschaft voor thuis en werk nu veel thuis. beleidsstukken die eerst onder op de stapel lag tik ik nu veel weg.
    \Alleen mijn 2 directe collega's, de gemeente secretaris en burgemeester en manager wete dat ik illegaal thuis werk, maar zij waarderen dit enorm en zo voel ik mij ook nog enigszins nuttig.
     

Deel Deze Pagina