Gebeld worden door collega tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door stiertje88, 13 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    #1 stiertje88, 13 sep 2019
    Laatst bewerkt: 13 sep 2019
    Hoi,

    Even van me afschrijven.
    Sinds vorige week ben ik met verlof. Ik werk met cliënten. Ik heb lopende behandelingen overgedragen aan collega's en ook aan een nieuwe collega. Ook heb ik aan deze collega een lopend onderzoek overdragen wat ik zelf niet meer helemaal af heb kunnen maken. Was prima volgens deze collega, ze zou de cliënt zelf nog een keer uitnodigen en interpretatie en conclusie van onderzoek zou haar wel lukken om te schrijven. Ook digitaal vastgelegd in de desbetreffende dossiers wat er nog moest gebeuren.

    Nu werd ik gisteren gebeld door die nieuwe collega, want van dat onderzoek was toch niet (meer) helemaal duidelijk wat er precies mee moest gebeuren. Prima, opnieuw uitgelegd en weer opgehangen.

    Nu kom ik vanochtend een andere collega tegen. Begint zij te klagen dat er gisteren wel 5 mensen met het desbetreffende dossier bezig zijn geweest en dat het niet zo handig was dat ik het betreffende onderzoek (qua verslag) niet helemaal klaar had. Nu vertelde zij ook dat mijn nieuwe collega haar agenda zo vol heeft gepland en dat mijn cliënten er een beetje bij 'ingeschoten' zijn.

    Ik voel me nu super rot. Ten eerste omdat ik voor mijn verlof ook nog op mijn vrije dagen heb gewerkt om alles zo goed mogelijk af te ronden. Daarnaast omdat ik mijn met collega afgesproken heb welke werkzaamheden ik nog af zou ronden en vanaf welk stadium zij zou gaan oppakken en dit akkoord was.

    Sorry dat ik niet duidelijker kan zijn, maar dan wordt eea echt te herkenbaar. Ik irriteer me dus vooral aan de collega die ik vanmorgen tegenkwam. Die heeft me nu echt het gevoel dat ik het allemaal verkeerd heb gedaan. Terwijl ik voor mijn gevoel alles zo goed heb beschreven en besproken.

    Deze collega vertelde me overigens vorige week nog dat zij was gebeld door cliënten - die zij had overgenomen van een andere collega die langdurig op vakantie is - dat zij zaten te wachten op een verslag, en ze er toen 'out of the blue' achter kwam dat er überhaupt nog geen verslag was. En daar deed ze dan weer helemaal niet moeilijk over, meer van 'tja kan gebeuren'. Terwijl ik al wel eea beschreven heb in een verslag en ook afspraken heb gemaakt met nieuwe collega over hoe en wat. Voelt als meten met 2 maten.

    Pff, dank voor het lezen. Ben het rotgevoel door dit verhaal op te schrijven wel weer een beetje kwijt gelukkig. Toch vraag ik me af: heb ik het nu echt zo verkeerd aangepakt?

    Eventuele tips om dit nog verder los te laten zijn welkom....
     
    driemkes vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Gewoon simpel zeggen: ik heb verlof, vanaf die datum kun je mij weer benaderen.
    Het is niet jouw probleem, maak er dan ook niet probleem van :)

    En zeg tegen je hormonen dat ze zich rustiger moeten houden.
     
  3. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Haha, je hebt gelijk. Alleen luisteren mijn hormonen niet zo goed naar me ;)

    Ik zie trouwens nu pas wat een lap tekst het geworden is...
     
  4. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Loslaten!! Je hebt je werk zo goed mogelijk achtergelaten en afgerond. Er zijn gewoon altijd zaken die je moet overdragen, want anders kun je nooit met verlof en was er geen vervanging nodig ! Dus ik zou zeggen... ene oor in andere oor uit!! Niet meer rot door voelen hoor. Is het niet waard. Ga lekker genieten van je verlof!!
     
  5. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Je zegt het zelf al; je hebt je best gedaan om het zo ver mogelijk af te krijgen en ze wisten dat je met verlof ging, dus niks schuldgevoel. Het is altijd heel gemakkelijk om andere de schuld te geven. Laat ze maar. Jij lekker genieten van je verlof en als je werk belt niet meer opnemen.
     
  6. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dank jullie wel! Doet me echt goed.

    Ik heb overigens een paar weken voor mijn verlof zou starten gevraagd in het team waar ik ze nog mee zou kunnen helpen als ik nog wat tijd over zou hebben. En toen werd gezegd dat ze het fijnst zouden vinden als ik nog een stukje onderzoek op zou kunnen pakken, zodat de grootste tijdsinvestering al gedaan was, zodat een ander het vanaf daar op zou kunnen pakken. Dat is precies wat ik gedaan heb. En dan wordt nu ineens door die ene collega gezegd dat het toch niet zo handig was om een half onderzoek over te dragen.... Vooral die laatste opmerking blijft in mijn hoofd zitten.

    Bluhh, ja, loslaten loslaten loslaten....

    Voel me wel beter nu door de reacties.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    Iedereen is vervangbaar. Als je ontslagen was hadden ze het ook moeten oplossen immers. Ze gaan maar lekker klagen bij de leidinggevende ;)
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dit.

    Dat je ze uberhaupt te woord staat over je werk tijdens je verlof. Laat ze het lekker uitzoeken.
    Was je tegen een boom gereden hadden ze het ook zelf moeten doen.
    Denk dat je vervanger gewoon niet functioneert :cool:
     
  9. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Volgens mij is mijn vervangster inhoudelijk op zich wel oké, maar dat ze haar agenda direct in haar 1e werkweek te vol plant en daarbij mijn cliënten 'vergeet' mee te nemen, is natuurlijk niet mijn verantwoordelijkheid.

    Al schrijvende kom ik erachter dat het me vooral gaat over dat ik vooraf heb besproken in het team welke werkzaamheden ik nog zou kunnen oppakken (met de kans dat het niet helemaal af komt en dus overgedragen dient te worden) en dat ik nu ineens verwijten krijg dat ik half werk aflever (van die ene collega vanochtend dus).
    En als ik dat zo teruglees zie ik ook wel dat dit nogal tegenstrijdig is.
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Inderdaad laat het los, laat het gaan. Het enige waar jij je nu nog op moet richten is de baby lekker laten groeien. ;)
    Gezeik van je werk kun je nog een jaar of 40 aanhoren, maar deze bijzondere periode is maar zo kort...
     
  11. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Jaaa dit zijn hele lastige dingen ja. Snap je gevoel zo enorm goed, zou het ook niet fijn vinden... het is gewoon niet oké dat ze je gebeld hebben. Was dat nu echt zo urgent/noodzakelijk? En ja dan is het wellicht de oplossing dat vijf andere er naar moeten kijken ipv jij alleen... je wordt gemist denk ik hihi. Ik werk zelf in een vrij grote organisatie en dit is bij ons echt not done. Focus nu lekker op je verlof en straks op de kleine!
     
  12. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Wederom veel dank!

    Ik heb het er inmiddels met mijn man over gehad en hij zegt dat hij het ook maar irritant vindt van die collega van vanochtend (die ik dus gewoon in het openbaar tegenkwam).
    Hij vindt dat zij gewoon haar mond had moeten houden en mij nu onnodig met een schuldgevoel heeft opgezadeld.

    Ik denk dat het verder wel zal loslopen. En anders duurt het nog ruim 4 maanden voordat ik terug kom en dan ben ik dit voorval hopelijk alweer vergeten haha.

    Nu ga ik lekker genieten van de bewegingen in mijn buik en me voorbereiden op de komst van onze baby.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    A joh over 4 maand hebben ze het nog over de te dronken tante op het kerstdiner en hoe hun buurman met oud en nieuw in de bosjes stond te plassen :p
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  14. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    :roflmao::roflmao::roflmao:.. Ervaring?
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.073
    113
    Vrouw
    De schoonvader van mijn beste vriendin die de sloot aan het bewateren tijdens een blokje om met oud en nieuw, nog geen 100 meter van hun huis hahahahaha. Iets met teveel bier.... was een leuk oud en nieuw hahahaha
    Had er maar de buurman van gemaakt hahahaha
    Het was dus een hele chique nieuwbouwwijk zonder enige aanplanting nog, de straat had een lekker wijds uitzicht op de plassende vader van hun buurman hahahahhaha

    En in tegenstelling tot werk irritatie blijft dit wel jarenlang meegaan gheghe.
     
    stiertje88 vindt dit leuk.
  16. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Ik denk dat wij hetzelfde beroep hebben en echt:
    Laat het los. Je hebt het meer dan zorgvuldig gedaan, nu is het aan je collega’s.
    Ik zou ook not amused zijn als mensen mij belasten met patiëntgebonden dingen tijdens mijn verlof dus ik vind dat je dat ook best mag zeggen tegen die collega. Echt: niemand is onmisbaar.
     
    stiertje88 vindt dit leuk.
  17. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt asociaal dat je collega even haar ongezouten mening moest geven toen je haar tegen kwam, dat doe je gewoon niet. Hoop dat je het inmiddels can je af heb weten te zetten :)
     
    stiertje88 vindt dit leuk.
  18. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Het feit dat je hier wakker van ligt en er zo mee begaan bent zegt maar 1 ding in mijn ogen: jij doet je werk gewoon supergoed!!
    Je hebt gedaan wat je kon om zo goed mogelijk af te sluiten voor je in verlof ging, als anderen na duidelijke afspraken en na samenzitten akkoord gaan met wat je hebt uitgelegd en hebt klaargelegd, en ze het daarna niet kunnen overnemen, dan zegt dat meer over hun incompetentie dan over jouw afronding voor je in verlof ging.

    Gewoon lekker genieten van je verlof zou ik zeggen! Niet jouw schuld dat ze jouw werktempo niet aankunnen ;)
     
  19. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Precies dit ja. Wat een lompe collega.
    Echt van je af proberen te zetten. Jij hebt niks verkeerd gedaan! Laat ze t lekker uitzoeken. Is ook makkelijk zeiken op iemand die er niet is he!

    Geniet van je verlof!!!
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies dit.
     

Deel Deze Pagina