Goedenavond allemaal, In maart 2013 heb ik een maagverkleinende operatie gehad: een gastric-bypass. Sinds afgelopen zomer ben ik stabiel op gewicht en totaal 54 kilo kwijtgeraakt. Nu ben ik 11 weken zwanger en vraag ik me af of hier nog meer dames rondhangen die een gbp hebben gehad. Ik heb vanuit het nok het advies gekregen mij door de verloskundige door te laten verwijzen naar een gynaecoloog, maar snap de noodzaak daarvan niet echt. Weet iemand daar meer over? Groetjes, Marthe
Ik weet daar niks van, maar wil je wel even feliciteren met je zwangerschap! En wat goed zeg, 54 kg! Respect!
De eerste vijf jaar? Dat is bizar! Dan zou ik dus pas op mijn 37e aan kinderen mogen beginnen! Ons is aangeraden het eerste jaar à anderhalf jaar niet zwanger te worden, daar zit ik dus buiten. Ben wel benieuwd waar je vriendin dat advies gekregen heeft. Dank voor je felicitatie!
Ik heb 6,5 mnd terug een gbp gehad en hier is ook het advies 18 mnd niet zwanger raken. Ik heb het laatst gevraagd in het zkh en ik mag gewoon onder controle van de vk, met extra bloedprikken op vitamines en extra begeleiding door de diëtiste.
Ik ben ook zwanger en heb vorrig jaar een gbp gehad. Ik ben ook door gestuurd na de gyn ivm de gbp over 2 1/2 week eerste afspraak. Ik vind het wel prettig om in het zkh onder controle te staan. Wel een vraagje kunnen jullie nog overgeven na de gbp?
Ik heb in januari 2010 GB gehad. December 2010 zwanger 2011 bevallen en December 2011 weer zwanger 2012 bevallen, beide gewoon bij de verloskundige. Door deze zwangerschappen geen vitamine meer in mijn lichaam en in Januari 2014 lange tijd in ziekenhuis gelegen, omdat alles functies uitvielen, 4 maanden gerevalideerd. Nu weer zwanger en helaas weer allerlei te korten aan vitamines en blijf maar afvallen. nog 2 kilo en ben er 60 kwijt. Hou je zelf goed in de gaten, want het kindje pakt alles en zonder B12, magnesium en Ijzer, stopt je lichaam met werken. Gelukkig had ik tijdens de zwangerschappen genoeg reserves en waren ze erna pas op. Wel heb ik mega buikpijn klachten dus moet nu aan vloeibaar voeding en als dat niet helpt volgende week weer allerlei onderzoeken in het ziekenhuis. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik geef nog steeds geregeld over door de GB, eet ik een hapje te snel of kauw ik niet goed genoeg moet ik spugen. Doe ik dit niet gil ik het uit van de pijn. Heb hem al 5 jaar.
Wat een eng verhaal met vitamine tekort, is ook wel waar ik een beetje bang voor ben. Ben pas 6 weken maar heel erg duizelig en voel me totaal niet goed. Misselijk ben ik wel maar spugen lukt mij dus niet meer, we, heel veel slijm maar daar bljjft het bij.
Ik heb in januari 2014 een gbp gehad en ben nu 18,5 week zwanger. Ik vind het tegenvallen. Heb me in deze zwangerschap nog geen moment lekker/goed gevoeld. Maak me daar zorgen over. Controles in zowel ziekenhuis bij internist (bloed enz) en bij verloskundige (echo's) zijn prima. Ik voel me zo raar en lamlendig/ellendig. Hele dagen lang. Moe, geen energie, duizelig. Gevoel van flauwvallen. Er komt niks uit mn handen zowat en heb nog 4 kids rondlopen. Spugen kan ik ook niet meer. Alleen maar heel heftig en extreem kokhalzen en slijm verliezen. Zo erg dat ik helemaal ga trillen. Dat zeker 1 a 2x per dag, met geluk sla ik een dagje over. Veel eten valt ineens niet goed meer en heb ook geen idee hoe ik dit ellendige gevoel weg krijg.
Ik heb mijn GBP intussen alweer bijna 6 jaar, ik sta er amper nog bij stil. Overgeven doe ik nooit, ook in mn zwangerschap niet. Ik loop gewoon bij de verloskundige, maar heb wat extra controles bij de internist, wat vaker bloedprikken om te voorkomen dat ik alsnog tekorten ga krijgen qua vitamines e.d.
ze raden zwanger worden de eerste twee jaar na de gbp af, niet voor het babytje maar voor de tekorten die ge zelf kunt hebben,baby pakt wat ze nodig heeft, tegen dat mijn pruts hier geboren wordt is het 9 jaar geleden dat ik de gbp heb laten doen, enige wat ik nu doe is gewoon extra ijzer bijnemen buiten mijn gewone zwangerschapsvitaminen, ben zelfs minder misselijk geweest tijdens deze zwangerschap dan tijdens die zonder mijn gbp, maar zowiezo als ge gbp gehad gaat ge altijd wel van iemand commentaar krijgen of dat wel goed is voor de baby en dit en dat... zou zeggen gewoon lekker zwanger zijn, bloed tijdig laten controleren, en voor de rest niets van commentaren aantrekken
overal zeggen ze wat anders over zwanger raken etc ik heb december 2012 mijn gbp gehad ben 65 afgevallen tegen ondergewicht aan. 2014 zwanger geworden en september is onze vent geboren nooit geen tekort aan iets gehad!
Hee dames, gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger met gbp, helemaal happy natuurlijk! Geopereerd in juli 2013, 46 kilo kwijt en nu bijna 10 weekjes, ik ben enorm onzeker over of ik bij de vk blijf of naar gynaecoloog moet? Ik dacht als het alleen is voor extra controles op bloed kan de vk die toch ook doen? Als het echt is voor extra controles voor mijn kind dan liever gyn... Ik ben hier zo onzeker over wat doen jullie? X marlieke
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar niet onzeker zijn vertel bij de verloskundige dat je een gbp hebt en kunnen ze je altijd doorsturen naar de gyn. Bloed etc kunnen verloskundige ook checken. ik zelf loop bij de gyn en ben nu 16 weken zwanger en heb helaas wel wat problemen zit inmiddels al 2 weken ziek thuis en drie bezoekjes aan het ziekenhuis rijker ( gyn ehbo en chirurg) ik heb giga buikpijn en ze weten niet of het chirurgisch is of dat het met de zwangerschap te maken heeft. Ze gooien het nu op combinatie van bandenpijn en dat mijn darmen tegen de gbp aan zitten door de groeiende baarmoeder. Dus mijn tip is wel let goed opjezelf en aan de bel trekken als je je niet goed voelt.
nu ik ben belgische en ben zowiezo onder controle van de gyn, heb er eigenlijk drie die samen werken, hier maakte ze zich wat zorgen omdat het babytje aan de kleine kant was, maar toen ik haar vertelde dat mijn twee kinderen die ik heb gehad jaren voor de gbp ook zo kleintjes waren, dat het waarschijnlijk dan ook genetisch bepaald was om kleintjes te krijgen, nu zolang ze met de curve blijven meegaan is het in orde, enige waar ik nu wel heel veel last van begin te krijgen is maagzuur vooral snachts dat ik wakker wordt van de pijn van het zuur