Tot hoeveel weken zwangerschap op vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CestMoi, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met mijn eerste zwangerschap hebben mijn man en ik een rondreis door Indonesië gemaakt. Ik was toen 19-22 weken zwanger. Ik lette er goed op dat ik goed dronk, niet veel in de zon ging en naar mijn lichaam luisterde. Alles is perfect gegaan, dus ik zou het zeker aanraden.

Wat mijn reis nu betreft, het is meer dat dit de enige vakantieweken van mijn man zijn, we gaan naar het geboorteland van zijn ouders. Een land waar hij altijd even bij kan komen en zich op kan laden. Ik gun hem dit dan ook, ook al twijfelt hij meer dan ik nu haha. Ik installeer me overdag naast de airco ivm de hitte, laat me verwennen door mijn schoonmoeder en ga savonds lekker met de familie naar buiten. En idd, mocht ik daar moeten bevallen, zal ik echt niet de eerste zijn :) Je weet natuurlijk nooit hoe het gaat, en ik praat nu makkelijk omdat de eerste zwangerschap en bevalling makkelijk waren...maar de tijd zal het allemaal leren.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het vanaf 30 weken niet meer aandurven (tenzij het in nl is).
    De kans is klein dat er wat gebeurd, maar je weet nooit of de zwangerschap opeens een andere wending krijgt.

3. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ik ga met 33,5 week nog 10 dagen naar Frankrijk. Vorige zwangerschap ook gedaan en met 39,4 bevallen. Ging dus helemaal prima. Als er maar een ziekenhuis in de buurt is.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met derde zwangerschap met 35 weken naar Noord- Frankrijk gereden.
    Ging prima.
    Ik beviel met 40+3

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Als je je verder goed voelt lijkt mij dat het best kan. Maar als je merkt dat autorijden te zwaar wordt dan zou ik het niet doen. En ja och als de bevalling daar zou beginnen dan hebben ze in frankrijk ook prima ziekenhuizen. Zie niet echt verschil tussen in nederland blijven of naar frankrijk afgezien van het feit dat autorijden misschien minder prettig is.

6. Ik ook. Bij een weekendje Limburg met 30 weken, kan ik me nog iets voorstellen als je je ontzettend goed voelt, maar met 33 - 36 weken nog door Frankrijk rondrijden.. Hmnee.

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben niet de topicstarter, maar jullie denken dus wel dat je nog kan genieten van een strandvakantie met 25 tm 27 weken?

Het is wel in een bekende omgeving (canarische eilanden), ik spreek spaans, maar het is wel een zwangerschap met wat hobbeltjes (voor mij, met de baby is alles ok).

8. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Persoonlijk tot 24 weken heeft er ook mee temaken dat ik bij de eerste vanaf 25 weken in het ziekenhuis lag met zwangerschapsvergiftiging.

9. Ik persoonlijk niet, maar ik denk dat dat echt per persoon heel verschillend is. Ik lag vanaf een week of 24 tenminste 1 keer per week in het ziekenhuis op verdenking van zwangerschapsvergiftiging, kon amper meer lopen door bekkeninstabiliteit, vond het in Nederland al veel te heet (die 10 dagen dat het warm was :p) en maakte me vreselijk veel zorgen om de baby. Ik zou dus niet van een vakantie genoten hebben met die termijn. Maar goed, ik kan me ook goed voorstellen dat als je je nog prima voelt, lekker kunt relaxen op het strand en nog lekker door de stad kunt wandelen en dingen kunt bezichtigen, je een topvakantie hebt met die termijn! Ik zou het dus laten afhangen van wat je 'hobbeltjes' precies zijn, denk ik..

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nou precies, ik zou t wel lekker hebben gevonden haha :p

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Wij hebben in november een vakantie geboekt voor 2 weken naar Frankrijk uurtje of 10/12 rijden, met drie kinderen :p wij hebben geboekt voor 14 dagen,

Ik heb nu Hg tijdens deze zwangerschap, ben geen klap waard, al twee keer 5 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis, nu heb ik zofran gekregen en het gaat beter, ik ben bang dat ik het niet mag blijven gebruiken maar ik hoop van wel, dan kan de vakantie gewoon doorgaan, wij gaan met 23 weken zwangerschap tot 25 weken.

Inprincipe als het goed gaat moet een strand vakantie wel te doen te wezen

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb ook HG maar het gaat nu net eindelijk wat beter sinds een week of 2 geleidelijk. Ook met Zofran btw, maar dat moet van de gyn wel stoppen snel, nog voor de vakantie dus.

Ik ga ook niet op ontdekjeplekjevakantie, ik ben er al 10x geweest en weet precies waar te parkeren om niet ver te hoeven lopen. we hoeven dus ook nix te bezichtigen, behalve het strand.

Alleen die warmte daar twijfel ik nog over. Ik stond tot voorkort nog over te geven onder de douche omdat de badkamer te warm was. Maar nu met het mooiere weer ging het goed gelukkig

13. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Wij waren eigenlijk van plan om in Juli naar Turkije te gaan, wel zo een luxe all in hotel maar het is al erg warm daar in juli weet ik uit ervaring en ben dan al 8 maanden zwanger dus twijfelen we heel erg of we toch in juli gaan of uitstellen tot mei volgend jaar en dan voor het eerst met de baby op vakantie gaan :)

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Even off topic, hoelang heb jij de zofran mogen gebruiken ? Ik maar 1 week, morgen is mijn laatste dag :( ik voel mij er veel beter door. Nog niet ideaal, nog veel misselijk en spugen en slap en futloos maar niet meer zo erg als het was, hoop haar vrijdag te kunnen overtuigen dat ik nog iets langer de zofran mag gebruiken maar ben er bang voor.

Wbt vakantie, als ik me redelijk goed voel ... Zou ik gaan, zeker als ik bekend ben met de plek,

De kinderen vermaken zich bij ons op vakantie wel en ik weet zeker dat ik daar ook wel aan mijn nodige rust toe kom, papa gaat rustig met de kinderen zwemmen terwijl ik even een uurtje de ogen dicht doe,
    En qua warmte,.... Veel verkoeling op zoeken denk ik in de zee en het zwembad en niet veel blootstellen aan de zon, veel drinken ....voor zover dat gaat met Hg ;):p

15. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals gezegd, hobbelde ik met 22 weken door Azië in hartje zomer en ik vond het prima te doen. Ik zou het dus zeker aandurven, maar zoals eerder gezegd door anderen, dit verschilt per persoon en per zwangerschap.

16. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt het ook allebei doen :D Wij zijn toen mijn zoontje 5 maanden was naar zo'n all inclusiv hotel geweest in Turkije, heerlijk was dat. We wilden dat nu weer doen, maar ik denk zelf dat het voor mij met de auto relaxter is dan met het vliegtuig. Ik ben een stresskip als het om vliegen gaat, kan in de auto de stoel helemaal plat leggen en we kunnen stoppen wanneer ik wil. Vandaar onze keuze voor de autovakantie.

Let wel als je gaat vliegen, dat je veel drinkt en veel loopt of met je benen beweegt tijdens de vlucht. Ik droeg zelf steunkousen tijdens de lange vlucht naar Maleisië, dit omdat ik een grotere kans op trombose had.

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Zwemmen is idd een goede afkoeler! Nog helemaal niet aan gedacht, stom van me! Ik lig sowieso altijd al in de schaduw en het waait daar hard, dus blijft goed insmeren over (heb al een vlek :( ).

Ik heb af en aan 9 weken zofran mogen gebruiken (week13-22). De eerste keer werd me verteld dat het een kuur zou zijn van 5 dagen en dat het daarna beter moet gaan, nou niet dus. Ik heb iedere week moeten bedelen en smeken om nog een week, het was anders niet te doen. Gelukkig kan ik vaak wel drinken (milkshakes zijn top!).

Alleen jammer dat het op vakantie geen milkshakes kunnen worden, ze hebben geen mcdonalds en locale tentjes vertrouw ik nooit.

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ja dat werd hier ook verteld, na een week gaat het beter en hier na zou ze geen zofran meer voor schrijven, eigenlijk wil ik door gaan met de zofran maar om het nu " af te dwingen " wil ik ook niet, gezien ik op het laatst nog de nodige problemen krijg en ik de gyn niet wil tegen werken,

Milkshakes lukt hier helaas ook niet, maarja qua vakantie zou ik zeggen gewoon lekker doen !

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je hebt ook nog 3 kinderen om voor te zorgen, wat willen ze dan doen als je alleen maar voor dood op de bank kan liggen? Primperan Is officieel ook een kuur voor 5dagen, wordt ook langer voorgeschreven. Ik hoop echt dat het snel wat beter met je gaat!

20. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Oh god ik moet er niet aan denken zo lang in de auto te zitten. Ik vond de 2 uur rijden naar schoonouders al een crime en mijn buik was het daar mee eens.

Deel Deze Pagina