Tot hoever gaan jouw herinneringen terug?

Discussie in 'De lounge' gestart door Poppedoes, 29 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

2/3 jaar.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik kan mij de peuterspeelzaal tijd nog herinneren

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    een jaar of 3, vage beelden van de psz maar de 1e echt was toen mijn moeder ging bevallen van m'n zusje ik was toen 4,5 m'n moeder werd met brancard afgevoerd en mijn broer en ik sliepen bij m'n tante

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Met een jaar of 2. Ik herinner met dat ik met mijn vader ergens was waar van die grote rioolbuizen lagen. Ik stond in zo'n buis en mijn vader brulde als een leeuw naar me en dat echoode zo mooi door die buis.

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was 1,5 toen ik door de spijlen van ons balkon naar mijn oma zwaaide. De spijlen waren geel maar de verf was een beetje afgebladderd. Ik zwaaide naar rechts. Volgens mijn moeder klopt dit allemaal.

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Peuterspeelzaal met sinterklaas (was ik 3,5 jaar). Alle kinderen mochten een stoombootmuts beplakken met stickers en konden kiezen of ze een groene of gele muts wilden. Ik was ziek geweest, en toen ik beter was kon ik alleen nog maar kiezen voor een groene muts, de gele waren op. Ooooo, wat erg/oneerlijk vond ik dat zeg :p
    Ik weet ook nog precies in welk klaslokaal ik zat op de peuterspeelzaal en het speelveldje en bruggetje ervoor.

Daarvoor heb ik inderdaad nog herinneringen die gerelateerd zijn aan foto's.

7. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Echt geeeeen idee! Ik weet van bijna niks hoe oud ik toen was

8. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Hmm, mijn eerste herinnering was ik heel boos dat ik niet mooi kon knippen in een lampionnetje dat ik moest maken, dat was in groep 3 (geen idee hoe oud ik was, maar ik was iig vreselijk boos). Maar de normale herinneringen zal zo rond groep 5/6 zijn geweest.

9. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Vanaf 4 jaar maar wel maar weinig. Kan me nog herinneren dat mijn moeder zwanger was en vaag iets van de kinderboerderij en bij mijn oma en opa. (4) Herinneringen van groep 2 kleuterklas (5) toen knipte een meisje in mijn duim. Heb ik nog een litteken van. Verder alleen nare herinneringen van mijn jeugd. Sommige zijn naar bovengekomen anderen zitten diep weggestopt. Het is net alsof mijn geheugen steeds meer "wist" naarmate ik ouder wordt.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik van toen ik ongeveer 1,5 was. Mijn ouders hadden een speeltuin/klein pretpark in het buitenland en wij hadden ook pony's. Een van de werknemers heeft mij op een pony gezet en vervolgens viel ik daar af, op misschien 3 cm met mijn hoofd van de stal af :(

Ook rond die periode wilde ik op een heeeel hoge glijbaan. Ik wist dat ik daar niet op mocht van mijn ouders, maar ik ben stiekem naar boven geklommen. Het waren 2 trappen met een plateau er tussen waar bramen groeiden. Ik had ook bedacht dat als mijn ouders zouden komen, ik zou zeggen dat ik alleen maar bramen wilde plukken (zo gehaaid al op die leeftijd :p) Enfin, ik stond bij die bramen, geen papa of mama te bekennen, dus ik verder naar boven, zet ik me net af op de glijbaan....komt mijn vader aanlopen! Nou, dat heb ik geweten, ik ben nooit meer stiekem op die glijbaan gegaan :(

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, ik weet echt heel veel nog van voor mijn 4e jaar. Nu woonden wij ook uitzonderlijk, mijn ouders hadden een klein pretpark, dus dat trekt een klein kind meer aan, dat zou kunnen meespelen, maar ik weet zelfs nog dat ik een poppenstapelbedje gekregen had voor Sinterklaas toen ik 2 was. Ik kan hem zelfs nog voor me halen, met rood geblokte stof.

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik weet nog dat ik bij een tante van m'n moeder was. Die woonde op een boerderij en er was een klein kamertje met een trap en de trap was recht voor de haard, er stond verder alleen een (voor mijn gevoel enoooorme) tafel met stoelen in de kamer. Achter die kamer was een houthok en ik heb werkelijk jaren geloofd dat er destijds een hele boom de haard in ging (maar ik was zelf gewoon nog klein denk ik haha). Als je de trap opliep kwam je op een soort zoldertje met een biljarttafel.

Ik weet niet hoe oud ik toen was, ik denk tegen de 4 jaar. Wel veel van mijn herinneringen 'voelen' donker en in mijn herinnering regende het vroeger ook vaak. Ik herinner me vaak dingen in zwartwit. Heel stom, weet niet hoe het komt. Mijn foto's zijn gewoon in kleur...

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

2 jaar,de gang van de peuterspeelzaal.

14. Theres

Theres Actief lid

4 nov 2009
    280
    33
    28
    Zeeland
    Mijn vroegste herinnering is de geboorte van mijn zusje. Ik was toen 1 jaar en 9 maanden en mocht van mijn vader een knuffel uitkiezen in de "supermarkt" (was toen een grote winkel met verschillende afdelingen, net zoiets als nu de Makro/Sligro is). Ik had pas daarvoor een hele grote panda beer daar gezien en die wilde ik (was groter dan mezelf). Mijn vader probeerde me nog enthousiast te maken voor wat kleinere knuffels, maar ik wilde perse die; en die heb ik uiteindelijk ook gekregen. Dat kan ik me nog levendig voor me halen.

Ik heb ooit een college gevolgd waarin werd verteld dat wanneer je in beelden onthoudt, je herinneringen hebt uit je jongere kinderjaren. Wanneer je in woorden onthoudt dan beginnen je herinneringen pas rond je 6/7e levensjaar (wanneer je letters en woorden leert)

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    1 herrinering uit de kleuterklas en 1 uit groep 3 daarna wel meerdere

16. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    Ongeveer 5-6 denk ik.

17. Manque

Manque Niet meer actief

Ik kan me sowieso meerdere momenten op de peuterspeelzaal en het consultatiebureau herinneren.

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Er is me één ding bij gebleven. Ik was een jaar of 2/2,5. Mijn moeder ging bij mijn vader weg. De woonkamer was praktisch leeg en ik stond daar met mijn kleine fiets in een (bijna) lege woonkamer.

19. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    De bootreis naar of van Schotland.ik was 2 of 3 jaar.

Maar ik herinner me ook vaag iets van toen ik 1,5 was en uit het campingbedje klom. Maar het was ook echt een angstig moment voor mij geweest. Ik herinner me dat ik echt weg uit die kamer moest. Durfde ook echt niet meer in die kamer te komen.

En het klopt ook als ik het navraag. Alleen ik herinner me nooit een geluid rond die periode. Pas vanaf groep 3 herinner ik me ook geluid erbij.

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier 2/3 jaar. Ik weet nog hoe ons consultatiebureau eruit zag en dat ik het zo raar vond dat andere kinderen er moesten huilen.
    Weet nog hoe onze peuterschool eruit zag en wat er stond (en dat ik het er helemaal niet leuk vond). Eigenlijk nog best veel dingen

Deel Deze Pagina