Tot hoever kunnen mijn ouders mij dwingen tot prikpil (20jaar)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mikayla20, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Goed van jou!

Hoe reageerde ze?

2. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Goed van je om te zeggen dat je samen met de ha een oplossing gaat zoeken wathet beste bij je past.

3. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Dit vind ik echt onzin. Mijn oma was 42 toen ze voor het eerst oma werd, en mijn moeder was 39. Daar is echt geen vaste leeftijd aan te koppelen. Meid doe waar jij/jullie je goed bij voelen, en als dat een spiraal is, dan zij dat zo. Je hoeft haar niet te overtuigen, je bent volwassen, dus jij maakt je eigen keuzes!

4. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Pfoe, kom eens voor jezelf op. :) Ik begrijp dat het lastig is, maar je moeder moet echt even goed gaan begrijpen dat jij nu op eigen benen staat en zelf beslist óf je anticonceptie gebruikt, zo ja, welke dat is. En het argument dat je moeder 48 is en dus te jong om oma te worden, is best wel onzinnig. Sinds wanneer doet de leeftijd van de oma ertoe bij het zwanger worden? Dat is wel het laatste waar je rekening mee houdt. Mijn moeder is 43 en al oma.

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    goed van je!
    hoe reageerde ze ??

6. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat je ons vrijdag nog even weten hoe het is gegaan bij de huisarts?

7. mikayla20

mikayla20 Lid

15 dec 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze reageerde wel teleur gesteld maar beseft wel dat ze dus niet mee gaat en dat ik nu zelf kies wat ik wil.
    Vind het moeilijk dat ze er zo mee zit maar het is de enige manier om iets te kiezen wat goed is voor mijn lichaam want een half jaar aan 1 stuk bijna alleen maar ongesteld zijn is niet goed lijkt mij. Zo heb ik het gebracht en dan hoort ze achteraf wel wat ik gekozen heb als anticonceptie en hoop dat ze zich er gewoon bij neerlegt dan

8. mikayla20

mikayla20 Lid

15 dec 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik laat het jullie vrijdag wel weten, denk dat het een spiraaltje word en anders de nuvaring, ik hoor wel wat alle opties zijn vrijdag

9. mikayla20

mikayla20 Lid

15 dec 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ze zich gewoon nog te jong voelt om oma te worden, maar dat word ze voorlopig nog niet als het aan mij ligt.
    Ik vind ook niet dat het leeftijd verbonden moet zijn ofzo, ieder kiest voor zichzelf, als je maar goed weet waar je aan begint en er zowel financieel en mentaal klaar voor bent

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja eerst maar eens de navelstreng 'doorknippen'... zelfstandigheid is minstens zo belangrijk... zo kwam mijn vader elke dag langs, belde paar keren op een dag. beheerste uiteindelijk mijn hele leven. hij mag me nu alleen op 1 vast afgesproken dag in de week bellen. soms moet je even hard zijn, maar geloof me, ouders komen er heus wel overheen hoor ;)
    ben benieuwd iig. vind het top dat je voor jezelf gekozen hebt.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Alleen de openingspost gelezen.

Is er sprake van een licht verstandelijke beperking of psychiatrische problematiek dat jouw moeder hier zo fel boven op zit?

Zo nee: dan snap ik werkelijk waar niet hoe jij dit laat gebeuren.

En trouwens, zelfs als er wel sprake van een licht verstandelijke beperking en psychiatrische problematiek is... Dan snap ik nog niet dat jouw moeder en je huisarts het laten gebeuren dat jij continue bloed verliest en niet andere AC mag overwegen.

Sterkte!

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Maar dat ze zich te jong vindt is HAAR probleem.
    Laat dat niet het houwt worden.
    Al was ze 38 dan is het nog niet aan haar! Ik hoop dat je je dat realiseert.
    Ze moet jou los laten en vrij laten in de keuzes die jij maakt in het leven.
    Sterker nog, ik zou haar niet meer zo enorm betrekken in jouw leven. Wat vindt jouw vriend hiervan?

De band met mijn ouders is heel sterk. Maar de keuzes in mijn leven laten ze bij mij een respecteren ze.

13. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Ik denk dat het meeste wel gezegd is. Wat ik nog wel toevoegen aangezien ik in je reacties als alternatief alleen het spiraal lees er ook de Implanon is. Een klein kunststof staafje dat in je arm wordt aangebracht en daar 3 jaar kan blijven zitten. Geeft ook maar weinig hormonen af en aangezien het direct in je bloedbaan wordt opgenomen is er ook geen kans op verminderde werking door braken of diarree. Dit geldt trouwens ook voor de nuvaring.

Succes vrijdag. Ik hoop dat je samen met je huisarts tot een passende vorm van AC kunt komen.

14. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    hoe is het gegaan ??

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja ben ook benieuwd!

16. mikayla20

mikayla20 Lid

15 dec 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ben vanochtend naar de dokter geweest voor iets anders (slaap problemen) en heb het gesprek toen al op tafel gelegd, mijn dokter heeft gezegd dat er nu weinig keus is met anticonceptie in verband met kerst en oud en nieuw en dat een spiraaltje pas eind januari geplaatst zou kunnen worden, dus wilde ze toch de prikpil geven waarvan de afspraak om 10 voor 4 zou zijn, ik heb deze net afgebeld en gezegd dat ik het niet doe. Ik ga nu een maand de pil slikken en condooms gebruiken tot ik het spiraaltje kan laten zetten, aangezien ik vaak buikpijn heb met dunne ontlasting en bang ben dat het niet 100% werkt. Maar beter iets dan niets denk ik maar.
    Ik heb een koperspiraaltje gekozen omdat deze geen hormonen bevat en het werkt voor 5 jaar als het goed is. Dus hopelijk reageer ik hier beter op.
    Mijn ma belde toevallig net nog om te zeggen dat ik de afspraak niet moest vergeten terwijl ik die minuten ervoor had afgezegd. Ik heb het haar nog niet verteld, heb ik nu nog even geen zin in.

Voel me opgelucht dat ik nee heb gezegd tegen de prikpil. Maar weet iemand wanneer ik moet beginnen met de pil slikken? De prikpil is vandaag de laatste dag dat het werkt als je letterlijk de 12 weken aanhoud (vrijdag 26 september voor het laatst gekregen) het is nu vrijdag 12 weken later. Zou ik hem gewoon morgen al kunnen innemen want ik had de pil nog liggen hier.

Over wat mijn vriend en mijn ma betreft.
    Mijn ma en stiefvader willen hem niet zien Door dingen die gebeurd zijn 3 jaar geleden (hij werd verliefd op een ander en is er heel verkeerd mee omgegaan tegenover mij, dat andere meisje was 16 en had een kindje van Nog geen maand... Zij wist niet dat ik nog met mijn vriend had toen ze erachter kwam wilde ze niks meer met hem te maken hebben)
    Ik heb het hem uiteindelijk vergeven en beetje bij beetje is onze relatie herstelt. Hij heeft er heel hard voor gevochten maar dat hebben mijn ma en haar vriend nooit willen zien.
    Mijn ma ziet me sowieso liever met iemand anders die beter i in haar ogen, maar onze relatie liep toen al niet zo lekker dus, het heeft ons uiteindelijk sterker gemaakt hoe stom het ook is wat hij gedaan heeft, het was alleen bij een tijdelijke verliefdheid gebleven die een paar dagen duurde ze kenden elkaar alleen maar via facebook en whatsapp want ze woont in België. . Maar ik ken mijn vriend al zoveel jaren en we zijn jaren beste vrienden geweest voor we aan een relatie begonnen daarom kon ik hem vergeven.
    Dat mijn ma en stiefpa hem niet accepteren vind ik wel moeilijk maar ik begrijp het wel. Vooral met kerst vervelend als je juist met z'n alle bij elkaar hoort te zijn zit ik met mijn familie en hij met de zijne.

Nou ik zeg ondertussen veel meer dan waar jullie opvragen maar goed even je hart erbij luchten voelt ook wel fijn

17. mikayla20

mikayla20 Lid

15 dec 2014
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roln ik zie je plaatje in je handtekening, ik wens je een goede bevalling toe, dat er maar een gezond kindje op de wereld mag komen!

Deel Deze Pagina