Tot iedereen op roze is (Nod 13 t/m 19 juni)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door zuurtje, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Temperatuurde je eigenlijk? Dan kom je er misschien wel achter of er evt nog een eisprong komt.
    Klote zeg dat het zo onzeker is steeds :(

    Kangerootje, blij dat alles goed was op de echo!!
     
  2. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ja ik temperatuur en gebruik ovutesten
    testen heb ik niet meer gedaan toen fa zei dat eisprong was geweest
    ff heeft op cd 17 een ei gezet, nu zit ik op cd 33 (16dpo)
     
  3. Cindy83

    Cindy83 Fanatiek lid

    3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Ik ga sowieso eerder testen hahaha heb zoveel in huis, meer dan 50 stuks, alleen mijn man heeft ze ergens gezet tijdens de verbouwing van onze slaapkamer en weet niet precies waar:confused:

    Toen ik zei dat ik het uiterlijk zondag wil hebben ging hij lachen en zei nog meer reden om te wachten met opruimen:eek:o_O
     
    Wisha87 vindt dit leuk.
  4. Cindy83

    Cindy83 Fanatiek lid

    3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Heb ik toen bij m'n zoontje cadeau gehad van m'n man omdat ik erg onzeker was.
    Ik heb het gebruikt van ongeveer week 16 tot 20 toen geloofde ik het wel.

    Vooral omdat bij de eerste echo van 7wkn z'n hartje nog niet goed klopte en ze bijna zeker waren dat het mis was.. bij 8wkn ging ie perfect, dus zat zomaar in de stress. Achteraf is je gezegd dat hij waarschijnlijk pas was gaan kloppen toen de echo van 7 wkn was. Dus moest ie nog goed op gang komen.

    Later hoorde ik dat door de voorliggende placenta ik een bloeding kon krijgen en ben ik weer regelmatig gaan checken tot ik in het ziekenhuis belandde met 32wkn.

    Het heeft mij meer rust en vertrouwen gegeven, m'n man ook trouwens. Ga het zeker weer gebruiken dit keer:)
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  5. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Snap dat je toen zo'n ding hebt aangeschaft! Ik hoor er wel goede verhalen over! Misschien dat ik even oefen met de VK als het zo ver is... Zou het toch wel een geruststelling vinden... Oh hoop toch zo dat het dit jaar voor ons raak is. :)
     
    Cindy83, Wisha87 en Kangerootje vinden dit leuk.
  6. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Waarom belande jij in t ziekenhuis met 32 weken??
     
  7. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ah ja 16 dpo is raar als je normaal niet zo lang hebt, maar nog niet uitzonderlijk. Ik hoop dat het gauw doorzet nu...
     
  8. Cindy83

    Cindy83 Fanatiek lid

    3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Doordat ik een voorliggende placenta had en me van tevoren uitgelegd werd dat ik een bloeding kon krijgen als het niet zou schuiven voor de uitgang. M'n zoontje z'n hoofdje zat op een gegeven moment ertegen en leek alsof hij al wilde indalen waardoor ik dus een heftige bloeding kreeg, grote stolsels verloor en het bleef stromen langs m'n benen. Uiteindelijk ben ik met de ambulance naar het ziekenhuis in m'n woonplaats gebracht op aanraden van m'n behandelend ziekenhuis, ik was toen 32+6.

    Ze hebben de zwangerschap kunnen rekken met 2 wkn maar na de 3e bloeding in de nacht van 25 op 26mrt 2017 hebben ze gezegd dat het nu gevaarlijk werd voor mij om hem binnen te laten. En moest hij die dag d.m.v keizersnede gehaald worden. Sowieso zou ik met 37 weken een kz krijgen maar helaas met 34+4 is hij toen geboren. De voorliggende placenta had zichzelf niet opgelost dus hij kon sowieso niet indalen en daardoor bleef ik bloedingen krijgen.

    De eerste keer was eng omdat ik alleen thuis was, andere keren werd ik gelukkig opgevangen door de verpleegkundigen en artsen in het ziekenhuis. Ze wilde me 3 dagen nadat ik een bloeding had bij de eerste 2 keren naar huis sturen maar op aandringen en overleg mocht ik blijven. Ze gingen er vanuit dat het risico op een bloeding niet zo groot was, zo kort op elkaar, uiteindelijk dus toch wel..:$
     
  9. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Pff dat verwacht je dan toch ook niet. Maar fijn dat je mocht blijven toen. Wel heftig! Ik heb wel vaker gehoord dat de placenta voor lag, maar in die gevallen is hij inderdaad naar boven geschoven. Maar tja soms doet ie dat natuurlijk ook niet.
     
  10. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Even laatste update heel vroeg voor ik op vakantie ga: nu cd28, nog geen teken van naderende menstruatie. Geen gevoelige borsten, geen spotting. Ik wacht maandag af; als ik een late eisprong had, dan was dat ws. mijn nod geweest ipv morgen. (Of hij was natuurlijk nóg later, je weet het niet zonder tempen :p). We houden het spannend ;)
     
    Nora92, Loeki82 en Cindy83 vinden dit leuk.
  11. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Tjonge wat een verhaal!! Wat onwijs heftig!! Mocht je zoontje snel mee naar huis?
     
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Spannend, goed dat je nog geen spotting hebt!!!
     
    Leraje vindt dit leuk.
  13. Cindy83

    Cindy83 Fanatiek lid

    3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Ja met hem ging het verbazingwekkend goed. Hij werd geboren met 2700gr en 43cm ongeveer. Na 2 dagen mocht hij uit de couveuse, het ging steeds zo goed dat per dag of 2 dagen een infuus of i.d eraf mocht. 1 dag ging het wat minder toen hij gelig werd, moest ie onder de lamp voor 24u en daarna ging het goed. Dag 8 mocht hij bij mij op de kamer omdat het zo goed ging om het zelf te proberen en dan 9 gingen we samen naar huis.

    Met mij ging het minder, de keizersnede duurde 1,5u terwijl het gemiddeld en uur duurt, ik heb dan ook medicatie gehad voor een uur, na dat uur begon ik alles te voelen van het hechten en dat was hel.. waardoor ik veel pijn had de dagen/ weken eens voor het eindelijk minder werd en ik fatsoenlijk kon fatsoeneren. Reden dat het bij mij mogelijk ging is vanwege de endometriose, doordat ik 3 operaties heb gehad zat er veel littekenweefsel en verklevingen waardoor ze moeilijk door m'n huidlagen konden komen voordat ze bij m'n baarmoeder waren.

    Ik had na 1 dag een enorme ijzer tekort vanwege de 1900ml bloedverlies wat ik heb gehad tijdens de keizersnede. Dus toen het ineens bergafwaarts ging, werd m'n bed gekanteld met m'n hoofd omlaag en kreeg ik 500ml bloed toegediend, had niet veel gescheeld of ik zou een ijzer infuus hebben gehad.

    Al met al wilde ze dat ik zelf toch al vroeg moest gaan lopen steeds waardoor ik meer pijn kreeg, iig van de verpleegkundige terwijl de artsen steeds zeiden dat ik stapje voor stapje moest gaan bewegen. Zelf naar de toilet lopen of naar de tafel om te eten. Steeds iets verder, dan naar de kantine. Maar de verpleegkundige lieten me zelf lopen naar de ic om bij m'n zoontje te gaan als m'n man/ ouders mee niet konden brengen met een rolstoel. Toen ik dat aan de artsen vertelde mocht ik het gelukkig weer rustiger aan gaan doen. (Een vrouw die tegenover me lag en dezelfde dag een kz heeft gehad moest het wel allemaal doen waardoor haar litteken open was gegaan 2 dagen voor ze naar huis werd gestuurd, buitenlands en niet goed NL kunnen spreken heeft ervoor gezorgd dat ze hun niet goed kon aanspreken en dus ook nog huis ging met een open wond)

    Sorry voor steeds zo'n lang verhaal:oops:
     
  14. Cindy83

    Cindy83 Fanatiek lid

    3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Sinds vannacht heb ik lichtelijk krampjes, ik hoop dat het van een innesteling is:oops:
    Net als wanneer ik ongesteld moet worden, maar dan minder heftig. Ik zit nu op 8dpo, wd3 na terugplaatsing. Denk dat ik vanaf maandag ga testen :p
     
    Leraje, Kangerootje en Nora92 vinden dit leuk.
  15. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Spannend! Hopelijk heeft het een lekker plekje gevonden. Uurtjes zullen wel langzaam gaan dit weekend.

    Ik had net echt iets bizars.... Ging plassen en opeens paar druppels helder bloed? 5 dagen te vroeg? Dan zou mijn cyclus maar 22 dagen zijn. Klopt niet met temperatuur en vruchtbaar slijm... Nou maar afwachten of het doorbreekt.
     
    Cindy83 vindt dit leuk.
  16. Cindy83

    Cindy83 Fanatiek lid

    3 jul 2016
    1.084
    689
    113
    Vrouw
    Almere
    Oh jeetje, misschien van een innesteling?¿ heb je eerder al een korte cyclus gehad?
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  17. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ooit één keer in 2016 toen ik mijn spiraal had.. Maar verder eigenlijk 99% van de tijd regelmatig exact zelfde hoeveelheid dagen.. Heb nu tampon in.. Straks even kijken wat de schade is. Ben wel erg misselijk.. Maar kan ook komen van gebakje van vanochtend?
     
  18. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat een lijdensweg zeg. Dan kun je de eerste periode eigenlijk helemaal niet genieten. Een keizersnede lijkt me sowieso al niet fijn, maar dit!! Wat zwaar zeg....
    Gelukkig leven we in een moderne tijd met goede zorg maar hoe dat vroeger moest gaan.... ik denk dat veel vrouwen het niet eens overleefden...

    Spannend dat je krampjes hebt, hoop zó dat t raak is. Wanneer ga je testen???
     
    Cindy83 vindt dit leuk.
  19. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Spannend qua timing zou t van innesteling kunnen zijn?? Zondag ga je testen hè
     
  20. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja gek hoor. Nog nooit eerder gehad. Ga eerst maar uit van een beginnende menstruatie. :( Zondag testen idd! Dan zit ik 8/9 DPO
     

Deel Deze Pagina