Tot iedereen op roze is (Nod 13 t/m 19 juni)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door zuurtje, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Zou kunnen!! zeker te weten niet al gemist? Tis echt wel laat ja. Maar kan zeker door ziekte komen heb ik gelezen inderdaad...
     
  2. Wisha87

    Wisha87 Actief lid

    3 mei 2019
    267
    222
    43
    Vrouw
    Ik ga weer naar de volgende ronde, deze maand 2 dagen eerder mn menstruatie, vorige maand ook al 1 dag... Afgelopen dagen heel kut in mn vel , erg emotioneel... hormania is mn 2e naam op het moment :roflmao: Zijn nu onderweg naar Zwitserland voor werk, heel fijn met die pijn in mn buik!

    @Nora92 hoe ist met jou ??? Heb al zo lang niks meer van je gelezen...
    @Leraje ik hoop dat je een laat ei hebt en die goed kan benutten... :oops:
     
  3. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Goedemorgen meiden! Ja jeetje veel te lang niks laten horen idd! @Wisha87 dankjewel voor taggen, daardoor kreeg ik weer een melding. Hele drukke zomer achter de rug en einde van de zomer is hier een "infertiele sneuneuzen" groepje opgezet. Met meer dan 30 dames die al lang bezig zijn. Dus daar wat bij gekletst als ik hier was. :)

    Maar sinds vorige week donderdag weet ik dat ik weer zwanger ben! Ronde 21 is het dan toch gelukt. 1-11 eerste echo dus zal nog even een maandje nagelbijten worden. Sta er aardig nuchter in, ben natuurlijk super blij dat het gelukt is maar heb dit jaar als drie miskramen meegemaakt. Dus ga er vanuit dat het weer mis gaat. Maar tot dat gebeurd geniet ik lekker en fantaseer ik alsof ik echt een kindje ga krijgen. :) (met een mega maandverband in tijdens het werk voor de zekerheid)
     
    Sela~, Kangerootje, Allerliefste1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Wisha87

    Wisha87 Actief lid

    3 mei 2019
    267
    222
    43
    Vrouw
    Wat een mooi nieuws, gefeliciteerd!!!!!! ik duim voor je dat je wonder blijft plakken, heb je al een 1e echo op de planning staan !? Spannend!!!!
    Liefs
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  5. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Oh Nora wat fijn! Ik duim zo dat het blijft plakken!

    Temp was vanmorgen eindelijk omhoog dus als dat nu blijft, dan zou het betekenen dat we inderdaad met goede timing het gezellig hebben gemaakt ;) Dus yay, hopelijk blijft hij hoog of gaat nog wat hoger. Over een dag of 13 nod dus, rond de 22e.
     
    Wisha87, Kangerootje, Allerliefste1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Vervelend die last van die hormonen! Naar Zwitserland is dan wel weer tof, hopelijk heb je gauw geen last meer van je buik. Op zich is niet-al-te-lange cyclussen wel weer fijn lijkt me.
     
    Wisha87 vindt dit leuk.
  7. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel meiden! Ja heel onwerkelijk. Nu echt drie weken nagelbijten maar de klok kan niet sneller dan dat hij gaat. :)
     
    Wisha87 en Leraje vinden dit leuk.
  8. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wauwwww gefeliciteerd. Wat moet dit een spannende tijd voor je zijn.... geweldig en hopelijk gaat alles goed.


    Balen wish..... volgende ronde :(
     
    Nora92 vindt dit leuk.
  9. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Lieff. Dankjewel! Ja ik ben heel dankbaar dat het gelukt is! Maar nu is het echt even spannend en tot die eerste echo durf ik nog geen hoop te hebben. Ergens in december passeer ik de 12 weken. Heb mijzelf al voorgenomen mij pas vanaf januari er meer op in te stellen dat ik zwanger ben en we een kleintje krijgen. Tot die tijd pas ik de toekomst plannen niet aan want dat vond ik nog het lastigste van de miskramen. Alles er meteen voor afzeggen. Reizen die gepland stonden, studies, cursussen, festivals etc. Om vervolgens dubbel met lege handen te zitten het hele jaar. Dus deze keer doe ik dat niet. :)
     
    Kangerootje en Leraje vinden dit leuk.
  10. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Logisch hoor! Snap goed dat je nu nog even je kop in het zand steekt; hopelijk gaat alles goed tot aan december..!
     
  11. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hier denkt FF dat mijn eisprong toch al afgelopen vrijdag was, ipv maandag (de dag voordat mijn temperatuur echt omhoog ging). In ieder geval zaten we in beide gevallen goed qua timing, maar maakt het dus wel een beetje lastig om nod te berekenen.

    Ik heb ook even zitten zoeken naar wetenschappelijk onderzoek rondom het gebruik van NSAIDs (waar ibuprofen bij hoort: ontstekingsremmende pijnstillers) en ovulatie. Blijkt dat die dus bijv. in ivf-trajecten daadwerkelijk ingezet worden om ovulatie uit te stellen :roflmao: In de onderzoeken hebben ze het telkens met langer gebruik (5 of 10 dagen achter elkaar) getest, en dan stelt ovulatie dus in 90% van de gevallen uit. Maar ik kom wel opmerkingen tegen dat 1x slikken al je ovulatie in de war kan brengen volgens sommige dokters, en ook anekdotische verhalen van vrouwen die zeggen dat ze bij zichzelf kunnen zien dat in cycli waarin ze tijdens de ongesteldheid (nota bene!) ibuprofen hebben geslikt, de ovulatie later is en de temperatuur minder hoog wordt. Dat is geen bewijs natuurlijk, maar omdat er nog geen onderzoek naar is gedaan vind ik het wel een waarschuwing.

    (De reden waarom het gebeurt, is omdat het vrijkomen van een eitje dus eigenlijk een soort geplande ontstekingsreactie is van het follikel! Dat wist ik vroeger dus ook niet...)

    Ik ga het zelf maar eens testen, want ik slik tijdens de menstruatie best regelmatig ibuprofen tegen de buikpijn. Dus nu toch maar over op paracetamol! En deze maand had ik dus precies op de dag van mijn verwachte menstruatie ibuprofen geslikt omdat ik gammel was. Ik vraag me nu af of ik de afgelopen jaren in de maanden dat mijn cyclus opeens een week langer was, misschien ook (meer) ibuprofen heb gebruikt? Dat heb ik helaas niet bijgehouden, dus ik kan het verder niet checken...

    Nou goed, ik verwacht er deze maand niet al te veel van daardoor, maar we zullen zien. En vanaf volgende cyclus dus geen ontstekingsremmers :roflmao: Wie weet blijkt dat het wondermiddel :p
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  12. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel. :) ja het is afwachten. Laat dat net hetgene zijn waar ik mega slecht in ben haha.
    Interessant onderzoek! Snap de logica achter de theorie wel idd! Misschien is het idd een wondermiddel!
    Ik heb deze ronde voor het eerst vanaf cd 2-3 tarwekiemolie geslikt elke dag.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  13. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Ow wauw! Gefeliciteerd @Nora92. ❤ Dat deze baby mag blijven plakken.

    Ik zal voor jullie duimen @Leraje, @Wisha87 en @zuurtje. ❤❤❤ Stukje bij beetje wordt de lijst roze.

    Hier aan het aftellen voor het termijnecho. Ik vind het spannender dan de 1e echo daar ik me afvraag of het nog goed gaat. Verder probeer ik ook te genieten en heb het ook al op het werk verteld. Stukje bij beetje komt het vertrouwen weer.
     
    Leraje vindt dit leuk.
  14. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dankjewel! Ja dat hoop ik ook. Ik vind de eerst echo heel spannend. Die hadden we de vorige keer in de 9e week en toen bleek het dus al hij 4-5 weken mis te zijn gegaan. Daarom nu een echo aangevraagd in de 7e week. Als het weer mis is, wil ik het eerder weten. Als je op een gegeven moment richting die 10 weken gaat, begin je echt hoop te krijgen dat het goed zit..
    Hoop voor je dat alles er op de termijnecho nog steeds goed uit ziet!! ❤️❤️
     
    Loeki82 vindt dit leuk.
  15. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh wauw echt? Dit is voor mij ook nieuw!!
    Nouja gelukkig zit je hoe dan ook qua timing goed deze maand.
    Nu mag het wel eens raak zijn bij jullie meiden!! Jullie wachten ook allemaal al een poosje. Heel erg gegund.

    Fijn Nora, een vroege echo. Dat geeft meer rust!!
    Heel begrijpelijk dat je nog even een poosje onzeker blijft... Na al de miskramen en het lange wachten steeds.
     
    Leraje en Nora92 vinden dit leuk.
  16. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Dankjewel!

    Fijn dat je eerder een echo hebt. Kan me voorstellen na vorige keer. Je begint idd hoop te krijgen wanneer je richting de 10 weken gaat. Daar zit ik nu middenin. Het blijft gewoon heel spannend.
     
    Kangerootje en Nora92 vinden dit leuk.
  17. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja dan ben je al bijna op een kwart en voelt het al niet heel pril meer of zo! Gelukkig krijg je weer meer hoop. :)
    Kan ook niet wachten op dat moment dat ik er wat van kan genieten. :)
     
    Wisha87, Loeki82 en Kangerootje vinden dit leuk.
  18. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Oh nou huh, ik heb nu al spotting? Wat niet raar is op dag26 voor mij, behalve dat ik dacht dat eisprong afgelopen maandag was. Dan zou dat 3dpo zijn en dan heb ik nog nooit gebloed. Ik denk dat die ibuprofen toch voor een mislukte eisprong heeft gezorgd eigenlijk en dat ik nu dit weekend ongesteld ga worden... Dat de temp gewoon niet goed omhoog is gegaan daardoor. Pfff.
    Oh en FF denkt dan weer dat mijn eisprong vorige week was, maar daar kan ik helemaal geen logica in zien :confused:

    Nou ja, hopelijk volgende cyclus beter. Ik blijf in ieder geval van de ibuprofen af de komende tijd....
     
    Wisha87 vindt dit leuk.
  19. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Altijd zo vervelend als je cyclus echt nergens op slaat... Al die onzekerheid bah...
     
  20. Wisha87

    Wisha87 Actief lid

    3 mei 2019
    267
    222
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend balen:(!!! Al hoop ik dat het niet zo is......

    Normaal nam ik ook altijd ibuprofen heb t toevallig de dagen voordat je dat zei ibuprofen genomen tegen m’n buikpijn.... Geld dat ook voor naproxen? Ik neem t ook niet meer, dan maar pijn :oops:
    Dikke knuffel voor jou!
     

Deel Deze Pagina