Tot iedereen op roze is (Nod 13 t/m 19 juni)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door zuurtje, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Het is mogelijk om een triphasic chart te hebben - driefasenkaart? Dan gaat rond 9 dpo de temperatuur nog een stukje omhoog en blijft ook tenminste 3 dagen hoog. Bij zwangerschap blijft dat meestal zo, maar je kunt ook ongesteld worden en dan duikt hij uiteraard weer naar beneden.

    Gemiddeld genomen heeft iets van 12,5% van de zwangerschappen zo'n kaart en zo'n 4,5% van de niet-zwangerschappen. Dat betekent dus dat áls je zo'n driefasenkaart hebt, er een behoorlijke kans is dat je zwanger bent. Maar er is ook een (kleinere) kans dat je niet zwanger bent.

    https://www.fertilityfriend.com/Faqs/Triphasic-Pattern-and-Pregnancy.html Hier staat het best goed uitgelegd.

    In mijn geval maar één hogere temperatuur nog, dus dat zegt nog niks. Maar als hij morgen/overmorgen ook hoog is, dan betekent dat dus grotere kans op zwangerschap. Dus ik word toch hoopvol van deze temp :p

    Ik heb vanmorgen getempt; dat was negatief. Maar 9 dpo is hoe dan ook erg vroeg natuurlijk. Dus morgen en overmorgen nog maar eens doen :p

    Fijn dat de 29 al weer bereikt is! Ik duim voor in ieder geval 32, hopelijk minstens 34 :) Yay 2020 baby!
     
  2. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ok, duidelijk verhaal. Idd toch wel een grote kans dat je wel zwanger bent!! Ohhh wat spannend zeg. Hou ons op de hoogte. En idd 9dpo vroeg voor een test, zou zomaar kunnen dat je morgen of overmorgen wel een lijntje ziet.

    Ja heel fijn de 29 weken, elke week zijn de kansen beter! :) Helemaal happy.
     
  3. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Heb nu wel weer spotting, dus daar gaat de hoop ;) Zal wel blijven testen maar het is eigenlijk nooit goed nieuws hier dus tjaaaa.
     
  4. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Oh nee, wat balen :(
    Snap dat je dan toch weer de hoop opgeeft nav de afgelopen tijd dat spotting nooit goed nieuws was...
    Hoe zit het trouwens met de onderzoeksmolen. Had jij al een datum waar je terecht kan bij fertiliteit voor een eerste gesprek/eerste onderzoeken, of nog niet?
     
  5. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Hey meiden,

    Mijn beste wensen voor dit nieuwe jaar.
    Hopelijk voor iedereen een 2020 beebje.

    Kangerootje nog maar goed rusten zodat beebje nog enkele weken blijft zitten.

    Leraje temp klonk hoopvol, alleen die spotting mag niet tenzij het een innestelingsbloeding is.
    Ik moet nog geduld hebben tot woensdag voor ik meer weet hoe het hier verder gaat
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  6. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Succes woensdag, ik ben benieuwd!!!!!
     
  7. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Nee, we moeten op eigen initiatief bloed laten prikken / semenonderzoek laten doen, dan wordt er een afspraak gepland bij huisarts. Daarna pas doorverwijzing.

    Ik werk in de buurt van het ziekenhuis dus als ik weer aan het werk ben volgende week ga ik er vooraf of achteraf even langs voor mijn bloedonderzoek en potje ophalen :p

    Vandaag temp nog steeds hoog, maar ook weer wat spotting en negatieve test :\ 10 dpo dus het kán nog, maar het voelt wel alsof het al gedaan is.

    @zuurtje, succes woensdag! Wat gaan ze precies doen? Alleen gesprek eerst of meteen ook onderzoeken?
     
  8. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Balen een negatieve test. Het kan zeker nog wel maar ik gaf na 10dpo ook altijd de hoop op...
    Ohja spannend. Ik vond semenanalyse van mijn man vooral erg spannend. Bij een vrouw kan er voor mijn gevoel vanalles worden gedaan als er iets mis is, maar bij een man niets om t zaad beter te maken. Hopelijk is alles goed maar dat geloof ik wel, aangezien je immers eerder zwanger bent geweest!
     
  9. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ja ik heb ook het idee dat het echt bij mij misgaat bij de innesteling, maar we zullen zien. Man is wel bang dat het bij hem (ook) mis is en dat ik hem dat dan kwalijk neem. Balen voor hem dat hij de eerste test moet doen :') Ik denk dat het bij hem wel oke is, maar je weet het niet natuurlijk.
     
  10. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    ik krijg een echo omdat ik dan op dag 14 zit in mijn cyclus en dan waarschijnlijk medicatie om mijn hormonen weer op het juiste pijl te krijgen. Verder weet ik het ook nog niet, hangt er vanaf wat de fa van plan is en wat de echo uitwijst
     
  11. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja zou mij niets verbazen of het is iets met de innesteling idd. Ook vanwege de meerdere positieve zwangerschapstesten. Maar ik begrijp de angst van je man wel.. Hier was dat ook n beetje, maar t lag juist allemaal aan mij en mijn baarmoeder... Maar als je een sterk koppel bent neem je elkaar niets kwalijk. Je bent samen één en sámen heb je dus een probleem. Niet één van jullie. Zo zien wij dat.
     
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Spannend. Krijg je dan hormonen om ovulatie te stimuleren?
     
  13. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    De waarden van het mannelijk hormoon zijn te hoog, die moeten dus eerst omlaag. Dit komt door de pcos.
    Daarna waarschijnlijk aan de clomid daar ik daar in het verleden al goede ervaringen mee had.
     
  14. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ok. Ja die pcos lijkt me zó lastig. Hoe gaan ze die waarden omlaag brengen dan? Wel fijn als je weer clomid krijgt!
     
  15. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Voor de zwangerschap van mijn zoon had ik dat ook maar liep ik bij een andere gyn, zij schreef me cortisone voor. Wat het nu wordt geen idee.
     
  16. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    #1236 Leraje, 5 jan 2020
    Laatst bewerkt: 5 jan 2020
    Ja bewust neem je natuurlijk elkaar niks kwalijk. Hij is bang dat ik het onbewust zou doen. Maar dat loopt wel los denk ik.

    Hier trouwens 12 dpo en op een paar dagen geleden na dat kleine beetje verder helemaal geen spotting? Zo raar... dat is dus niet normaal voor mij ;) Maar ik durf niet meer te testen; tot en met gistermiddag was het allemaal omowit. Nu denk ik, het zal wel... mijn buik voelt alsof ik heel gauw ongesteld ga worden. Ik wacht het wel af tot 14 dpo, dan kan ik alsnog testen. Maar ik word vast morgen ongesteld.
    Edit: oh ik denk dat omdat mijn temperatuur ook alweer wat lager is gister en vandaag. Nog wel boven de coverline maar niet zo hoog als de voorgaande dagen. Dus menstruatie komt er aan neem ik aan.

    Op zich wel goed; ik had de afgelopen maanden steeds een heel korte LF (vorige maand 11 dagen, de maand ervoor 10, de maand ervoor 9....). Dus ik zat daar al helemaal om te stressen. Nu dus weer in ieder geval 12; 12/13 is voor mij altijd normaal. Dus dat is heel fijn in ieder geval.

    Maar ik dacht even van, waarom was mijn LF opeens zo kort... ik dacht al vervroegde overgang etc. Maar dit is dus allemaal na die superlange cyclus van deze zomer (toen ik op vakantie was en niet kon testen, weten jullie nog). Dus nou denk ik, misschien dat ik tóch even zwanger was toen... en dat dat vervolgens met mijn hormonen heeft lopen klungelen, en dat het nu weer normaal is.
    Nou ja je komt er nooit achter, je kunt niet met terugwerkende kracht testen ofzo :p Maar ik vond het wel logisch.

    Of misschien wil ik gewoon graag dat ik ooit in ieder geval een béétje zwanger was.

    Blaaaa klets klets.

    @zuurtje Ik ben heel benieuwd!
    @Kangerootje is alles nog steeds oke?

    En hoe is het met de rest van de dames? Allemaal afgedwaald naar de zwangerschapstopics?
     
  17. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Vandaag bij de fa geweest.
    Mijn linker eierstok was net zoals de vorige keer foetsie, verdwenen. Die had zin om verstoppertje te spelen.
    Mijn hormoonwaardes waren niet te hoog zoals hij aan de telefoon zei maar keurig onder de maximumwaarde.
    Echo's moet voor de fa niet meer iedere x enkel wanneer mijn cyclus al op dag 40 zit en er geen ei is geweest. Voor mijn korte lf heb ik duphaston voorgeschreven gekregen en die ga ik morgen halen bij de apotheek net zoals vitamine d.
    De lf moet minstens 11 dagen lang zijn om een goede kans te maken, bij mij is die steeds 8 dagen.
    Verder raadde hij me ook aan om wat te vermageren want ze mogen geen stimulerende medicatie meer voorschrijven als je BMI boven de 30 ligt wat bij mij het geval is.
    Ik weet dus komende tijd weer waar ik me op ga moeten focussen.
    Ik zal denk ik eens op pcos dieet moeten kijken wat er slecht is hiervoor en wat goed.
     
  18. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    @Kangerootje hoe gaat het ermee? Beeb nog steeds veilig binnen?

    @Leraje hoe is het bij jou?
     
  19. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Hallo meiden,

    Sorry voor de late reactie.
    Even persoonlijk reageren.

    @Leraje
    Wel goed idd dat je lf netjes is. Een korte lf is gewoon niet goed. Had ik ook geregeld, zo'n 9 dagen soms maar. Met tarwekiemolie werd ie wel wat langer en dat bleef toen daarna zo ook toen ik ermee stopte.
    Ja ik snap je gevoel van dat je wil dat je iig even zwanger was. Dat geeft meer vertrouwen dat t dan ook nog eens zal lukken. En eerlijk gezegd gezien die posi testen dan móet er toch hcg in je bloed gezeten hebben. Ben je inmiddels alweer ongesteld geworden?.

    @zuurtje
    Gelukkig waren je hormoonwaardes niet te hoog of te laag maar goed..
    Maar zo'n korte lf is idd niet goed en wel fijn dat je daar nu wat voor krijgt.
    Balen dat je perse af moet vallen om behandeling te krijgen. Mijn vriendin moest dat idd ook en daar heeft een pcos dieet goed geholpen ik geloof van Jasper Alblas.
    Focus op suikervrij en vermindering van koolhydraten. Omdat insulineresistentie aan de grondslag van pcos schijnt te liggen. Veel succes en hopelijk gaat afvallen je goed af. Ik ben ook vrij stevig, ben 172 cm lang en woog vóór de zwangerschap 83 kg. Wat balen is want voor de zw van mn dochter was ik mooi afgevallen naar de 73. Toen voelde ik me beter. Wat ik nu weeg zullen we t maar niet over hebben, lol. Maar je weet genoeg als ik zeg 3 cijfers :( :p

    Hier zit baby nog braaf binnen, en bijna 31 weken. Zó fijn. 32 weken is ook weer zo'n grote mijlpaal die ik hoop te halen.
    Maar vandaag 3 weken sinds ziekenhuisopname en die heb ik mooi in the pocket.
    Bedrust valt me nog niet heel zwaar tot nu toe, er staat een comfortabel bed in de woonkamer en daar lig ik op. Nog 3 weekjes en dan mag ik alles hervatten vanaf 34 weken. Ben vooral blij als ik weer voor dochter mag zorgen.
    In de avond kan het af en toe flink rommelen met harde buiken en rugpijn, maar dan verschilt per dag. Heb altijd het idee dat t te maken heeft met groeispurts vd baby/buik. Ik hoef maar van houding te veranderen of mn buik schiet in de kramp.
    Dan kan ik soms best angstig zijn, zo van, ik haal het nóóit. Maar als ik dan smorgens weer wakker wordt is buik weer rustig en ben ik weer vol vertrouwen.
    Gynaecoloog heeft wel bevestigd dat ik met een volgende zwangerschap een cerclage zal krijgen op 14 weken. Wel een fijn idee aangezien we wel de wens hebben voor een 3e kindje in de toekomst, mocht t ons gegund zijn.
    Hoe dan ook so far so good en érg blij dat baby nog keurig afbakt in zn oventje.

    Ook benieuwd hoe t met de andere meiden is?
     
  20. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Pf wat een gedoe... maar een vriendin van me heeft pcos en die is (met een koolhydraatarm dieet) afgevallen en dat heeft haar cyclus echt super gereguleerd. Dus puur anekdotisch, maar in mijn beleving is dat wel echt een grote hulp. Zij kon ook echt alleen maar afvallen op die manier; gewoon minder eten werkte bij haar niet goed. Koolhydraten hebben meer effect op je insuline oid? Ik weet er te weinig van, maar wie weet helpt het...

    Hier ongesteld geworden en is alweer voorbij, maar ik heb nu een griepje te pakken. Suuupervervelend maar op zich natuurlijk niet ernstig ;) Gelukkig ben ik niet vaak ziek.

    @Kangerootje fijn dat de baby er nog zit! Ik duim rustig nog een aantal weken door ;)
     

Deel Deze Pagina