Tot iedereen op roze is (Nod 13 t/m 19 juni)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door zuurtje, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Hallo lieve dames,

    Wat ellendig te lezen dat jullie weer ongesteld zijn geworden. Bah wat duurt het lang... Ik gun jullie zo anders!
    En nu door de coronacrisis staat alles on hold qua onderzoeken enzovoort natuurlijk.
    Verder nog nieuws van de andere dames?

    Hier gaat alles goed en met mijn dochtertje ook.
    We hadden een vreemde kraamweek, zo zonder bezoek, maar ergens was het ook heel goed om zo rustig op te starten.
    Borstvoeding opstarten was wederom een ontzettende uitdaging (oudste dochter heeft uiteindelijk flesvoeding gehad).
    Het kwam pas héél laat op gang, rond dag 9/10 had ik pas echt een voldoende hoeveelheid melk en ging baby pas eindelijk groeien...
    Nu loopt het goed en ze drinkt ontzettend goed en groeit nu heel hard.
    Genieten zo, wel jammer want ik was nu graag naar vriendinnen gewandeld maar dat gaat niet...
    Zelf ben ik alweer goed op de been, en heb tot juli verlof genomen wat heerlijk is.
    Mijn man werkt weer (in de zorg) en helaas op zijn instelling ook corona patiënten... Dat vind ik wel heel spannend. Bij jullie nog geen zieken?
     
  2. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Haai meiden
    Hier geen nieuws, nog steeds niet ongesteld en FF vind het leuk om mijn ei continu te verplaatsen.
    Volgens FF zit ik nu op 11dpo, geen idee of het klopt. Ik gooi er binnenkort wel eens een testje tegenaan als de testdrang komt opzetten. Voorlopig nergens last van.

    Manlief begint morgen ook weer met werken na een weekje verlof en ook bij hem op het werk zit het virus binnen ( verpleegkundige in een instelling bij mindervaliden)
     
  3. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Fijn dat de borstvoeding uiteindelijk op gang is gekomen! En dat het nu zo goed gaat, en dat het lekker rustig is. Maar idd, jammer dat je niet lekker naar vriendinnen kunt wandelen en dat soort dingen. Ik hoop dat je man het allemaal trekt in de zorg!
     
  4. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik ben benieuwd of het nu gelukt is... de medicatie lijkt dus nog niet helemaal te helpen?

    Ik hoop dat jouw man het ook allemaal blijft trekken!
     
  5. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Wat betreft onderzoeken on hold, nou, ik werd deze week dus gebeld door de arts dat we langs mochten komen deze week? Ik van huh, ik dacht dat jullie dicht zaten? Daarom hadden we ook niks meer geregeld, geen verwijzing voor mijn man gehaald, geen potjes etc. Zij: Ja we beginnen rustig weer met opstarten nu. En we mochten direct deze week langskomen. Ik vertelde dat mijn man niet kon vanwege vergadering, mocht ik ook gewoon alleen komen. Echt huh? En van tevoren zo moeilijk doen over die verwijzingen en alles...

    Nou goed, ik ben dus geweest, alles doorgepraat etc. Ze heeft meteen een echo gedaan en alles zag er daarop goed uit bij mij, geen afwijkingen etc. Had een (heel) goede voorraad eiblaasjes op beide eierstokken, hetgeen aanduidt dat ik nog lang niet in de overgang ga. Wat wel fijn is want ik had mezelf al zo ongeveer premenopausaal verklaard :p Ik vind dit echt heel geruststellend, want ook al hebben we misschien minder goede kwaliteit zaadjes/eitjes, dan betekent het dat we ook wel nog genoeg tíjd hebben om te kijken wat er gebeurt. Als je maar lang genoeg wacht lukt het ook met een kleinere kans wel.

    Volgende stap potje voor hem & bloedonderzoek voor mij. Het was wel zo dat ze aangaf dat afhankelijk van wat er mis is (als ze dat al kunnen vinden), er niet per se veel manieren zijn waarop ze ons kunnen helpen; dat de kansen van iui, ivf etc dan niet heel veel groter zijn dan het gewoon zelf proberen. Er is bij mij niet zoiets te doen als mijn cyclus opwekken bijv, want dat is al regelmatig. Aan zaad- of eikwaliteit doe je gewoon weinig tot niks. Maar goed, alleen al de uitkomst van die eiiblaasjes geeft mij dus wel rust. En het was echt een vriendelijke en leuke arts die me gewoon in alle opzichten serieus nam, dat vond ik ook echt heel prettig. Voelde me niet afgescheept oid.
     
  6. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Haai meiden
    Hoe gaat het bij jullie?
    Hier nog steeds niets: niet zwanger maar ook nog steeds niet ongi geweest.
    Door het hele coronagedoe ligt alles zowat stil.
     
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ha meiden

    Wat balen zuurtje dat je weer zo lang moet wachten.......... En idd door corona nu niet naar de fertiliteit natuurlijk....

    Hier alles goed. Baby vandaag alweer 6 weken. Alles loopt goed en ze groeit als kool op de borstvoeding. Slaapt van savonds 22u tot een uur of 5 smorgens de laatste nachten dus super netjes en heel goed te doen!!
     
  8. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Wat fijn Kangerootje!

    En Zuurtje wat balen...

    Hier gaat het op zich prima, nog niet zwanger alleen. Zitten in de eerste fase van tests, dat gaat hier dus wel door. Voorlopig is er bij mij nog niks uitgekomen. Maar even de volgende dingen afwachten en dan weer gesprek. We zullen zien. Ik probeer me maar in te stellen op een kinderloos leven.
     
  9. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Hele dikke knuffel..... Je laatste zin maakt me verdrietig.
    Ik hoop zó dat jullie wens in vervulling gaat komen!!!!♡♡♡♡♡

    Welke testen heb je gehad?
     
  10. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Tja, je weet het niet. Maar om nou wanhopig te willen en het gebeurt nooit; ik wil niet mijn leven alleen maar wachtend besteden... dus zit dingen te bedenken als, misschien moet ik de extra kamer in gaan richten als een 'woman cave' ipv steeds in gedachten houden dat het misschien een kinderkamer wordt, dat soort dingen. Nu hou ik dat toch steeds een beetje af omdat ik denk, wat als we dan een kindje hebben, dan hebben we die kamer nodig. Onzin natuurlijk, dan kan ik alsnog alles omver gooien en anders inrichten.

    Heb tot nu toe echo gehad (alles zag er dus prima uit) en progesteron getest op 7 dpo, zag er ook goed uit. Nu man aan de beurt over aantal weken, dan weer gesprek, en daarna ik een hsg denk ik afhankelijk van wat er bij hem uitkomt. En dan moeten we maar zien of we er iets mee willen doen. Ik zie behandelingen nog steeds echt niet zitten eigenlijk.
     
  11. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Begrijp je heel goed. Je wil je niet continue laten bezetten door je kinderwens.
    Maar houdt er in je achterhoofd toch rekening mee.
    En ondertussen raken familieleden vrienden collegas allemaal zwanger tussen de soep en aardappelen door. Bah zo verdrietig dat je zo lang moet wachten.

    Ok dus progesteron en echo zijn ok. Das top!!
    Spannend wat er bij je man uitkomt en hsg kan ook helpen kans op zwangerschap te vergroten!!
     
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoest hier meiden?
     
  13. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Op zich goed, maar nog niet zwanger en ook nog niet verder met onderzoek. Man is deze week aan de beurt maar heeft op hetzelfde tijdstip een afspraak ingepland gekregen die niet verzet kan hahah, dus moet dat potje wéér verzet. Handig. En ik verzet hem dan liever naar een week ná mijn verwachte ovulatie (zodat we geen maand missen), dus duurt weer een maand voor we het inplannen natuurlijk :p Lekker man dat thuiswerken met die steeds wisselende afspraken.

    Ik zit nu trouwens op 5dpo dus over een week is het weer spannend :) Maar onze timing was niet echt perfect (3 dagen voor O) deze cyclus want mijn ovulatie was later dan verwacht arghgh. Dus erg spannend is het niet :p

    En hoe is het bij jullie?
     
  14. Wisha87

    Wisha87 Actief lid

    3 mei 2019
    267
    222
    43
    Vrouw
    Hallo dames,

    Hier ook nog niet zwanger en vol in de onderzoeken/ uitslagen...... Afgelopen dinsdag hebben we onze uitslagen binnen gehad en ik ben met stomheid geslagen, ik zal met het positieve nieuws beginnen.... de endometriose is minimaal actief bij mij, daar ben ik heel blij om.. Maar er zijn bij m’n man weinig zwemmers aangetroffen, ik kan het nu naar het positieve draaien er zit tenminste wel iets aan leven in waar ze wat mee kunnen... We zullen een heel zwaar traject in moeten IVF/ICSI... Aankomende maand word m’n man onderzocht of er een reden is voor de weinig aanwezige zwemmers... Stapje voor stapje.... Hoe ist met jullie verder? @Leraje zijn jullie inmiddels al een stapje verder? Liefs
     
  15. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Haai meiden,

    Hier nog niets nieuws
    Ondertussen ben ik op dag 122 aangekomen. Heb de laatste tijd vaker een beetje Sporting en dan is het weer weg. Ik wacht nog een goede week en dan neem ik contact op met mijn fa.
     
  16. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Wisha: wat fijn dat de endometriose toch niet zo ernstig actief is.
    Hopelijk kunnen ze een reden vinden waarom er zo weinig zwemmertjes zijn.
     
    Wisha87 vindt dit leuk.
  17. Wisha87

    Wisha87 Actief lid

    3 mei 2019
    267
    222
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend balen meid! Trek je het nog een beetje? Het lijkt me erg frustrerend... Dikke knuffel voor jou
     
  18. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    veel kunnen we nu niet doen. Vind het nu met die spotting erbij erger dan wanneer ik dat niet heb. Nu krijg ik telkens weer de hoop dat we verder kunnen maar het blijft telkens bij een beetje en na 1x is het ook weer gedaan voor de rest van de dag.
     
  19. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hey! Wat jammer van de uitslag van je man... maar wel logisch natuurlijk dat er íets is; fijn dat het wel iets is waar ze evt nog iets mee kunnen. Staat hij daar ook voor open? Wel heel fijn dat jouw endo minimaal is! Hoe hebben ze dat gecheckt?

    Hier nog steeds niet verder want manliefs onderzoek moet nog. Moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog geen vervangende afspraak heb gemaakt (vorige afspraak was dus twee weken geleden gemist vanwege werk. En ja, ik ben degene die de afspraken plant in dit geval :p). Zou ik eigenlijk moeten doen maar ik hik er steeds een beetje tegenaan wanneer dat het beste uitkomt. Man vraagt er trouwens zelf wel om - al wil hij het niet graag genoeg om zélf te durven bellen :')

    Maar goed ik voel ook iets minder noodzaak nu... ik ben me er een beetje bij aan het neerleggen dat het toch niet gaat lukken. IVF etc zie ik gewoon echt niet gebeuren... ik hoop dan liever dat we bij die mensen horen die na 4 jaar toevallig toch een keertje vanzelf zwanger worden.
    Al droomde ik vannacht toevallig dat ik echt een knalpositieve test had en het was zó realistisch (ook onze reacties: ik was helemaal niet superblij oid maar vooral heel beduusd, dat het nu tóch zo was, en mijn man was een beetje van 'oh', en we gingen toen maar dumpertfilmpjes kijken om onszelf een beetje af te leiden :')). En tja da's toch wel weer lastig dan ofzo.

    Tja...
    Ik ga nu trouwens toch maar even bellen :p
     
  20. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ook bizar zeg... pff!

    Hier trouwens afspraak weer gemaakt over kleine 3 weken. Kijken of het dit keer lukt :')
     

Deel Deze Pagina