1+ jaar: Start vruchtbaarheidsonderzoek mei/juni 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Believe89, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    #1 Believe89, 25 mei 2020
    Laatst bewerkt: 25 mei 2020
    Hoi dames,

    Ik voel heel erg de behoefte om medestanders te vinden die net als ik al meer dan een jaar bezig zijn om hun kinderwens (1ste kind) te vervullen, maar bij wie dit nog altijd niet gelukt is en die nu willen beginnen met onderzoeken naar een mogelijke oorzaak.
    Ik vind het toch lastig om echt aansluiting te kunnen vinden bij dames die al verder zijn in het medische traject, en/of al kinderen hebben, vandaar dat ik een nieuw clubje wil opstarten om elkaar te kunnen volgen vanaf de start en kunnen steunen daar waar nodig :) Dus als je je hierin herkent en mee wilt praten, reageer dan gerust hieronder!

    Liefs, Believe89
     
  2. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Mijn verhaal:
    Ik ben bijna 31 jaar, in augustus 2 jaar getrouwd (al sinds 2012 samen) met mijn lieve man, en sinds november 2018 gestopt met de pil met de intentie om een gezinnetje te stichten. Ik was daarvoor al begonnen met slikken van een multivitamine met foliumzuur, want wilde goed voorbereid “erin gaan”, maar verder hadden we zoiets van, eerst eens ontpillen (ik slikte de pil al sinds mijn 16de) en kijken hoe mijn cyclus is. De eerste maanden verwachtten we er dus sowieso niets van, vanaf maart bleek ik een best wel regelmatige cyclus van rond 30CD te hebben. Vanaf toen ben ik begonnen met rondes tellen..

    Toen het in augustus nog altijd niet gelukt was, ben ik mijn temperatuur gaan bijhouden in de ochtend. Niet zo strikt als zou moeten (dus met steeds evenveel slaapuren en op dezelfde tijd) want dat is bij mij niet haalbaar door een zwakke blaas waardoor ik wel eens meerdere keren per nacht eruit moet, maar het lukt me wel om er een globaal beeld van te krijgen.
    Zo kon ik samen met ovulatietesten precies achter mijn eisprong komen en timen we het qua seks eigenlijk altijd goed (sowieso proberen we in de vruchtbare periode 1 keer in de 2 dagen seks te hebben).

    Ik houd alles ook bij in de “Flo” app op mijn telefoon, handig om eens terug te kijken wat voor kwaaltjes ik had op dezelfde cd van een andere cyclus en hoe mijn temperatuurcurve loopt. Iedere cyclus verloopt bij mij praktisch hetzelfde, ik weet ook precies wanneer ik ongesteld word a.d.h.v. wat ik voel. De dag voor mijn menstruatie heb ik altijd even wat lichte krampen, beetje misselijk en wat spotting. Dan weet ik altijd dat het (weer) niet gelukt is.
    Omdat we al meer dan een jaar bezig waren, wilden we toch gaan uitzoeken of er een medische reden is waarom het nog niet wil lukken. Wel is het zo dat ik door mijn werk en mijn stressgevoeligheid best wel gauw gestresst ben dus misschien dat het daar ook voor een deel aan zou kunnen liggen. Ik probeer daarom ook steeds mijn rustmomenten te pakken en als ik stress op voel komen goed in en uit te ademen.
    2 weken terug hadden we een afspraak met de huisarts. Die heeft ons een verwijzing gegeven voor zaadanalyse. Afgelopen vrijdag heeft mijn man zijn zaad ingeleverd.

    Maar afgelopen cyclus voelde het allemaal anders.. Al na 5dpo had ik lichte krampen, gevoelige tepels, bij vlagen misselijk, rommelende darmen, snel moe, vaker plassen.. en dit werd in de week naar mijn NOD toe steeds meer, met name mijn borsten die erg gespannen stonden en de vlagen misselijkheid.. Oftewel, ik kreeg hoop, zou ik zwanger zijn? Waarom voel ik me anders zo anders dan in de 13 rondes hiervoor? Voor het eerst voelde ik de behoefte om al te beginnen met testen voor mijn NOD. Deze testen bleven echter negatief, maar omdat ik las dat de HCG aanmaak bij de ene vrouw sneller hoger is dan bij de ander, bleef ik toch hoop houden, puur omdat ik me anders voelde dan normaal.


    Helaas zag ik gisterochtend mijn temperatuur heel erg dalen en ben ik vanochtend vroeg toch ongesteld geworden.. Het vertrouwen in mijn lichaam is nu ook best wel aangetast en de teleurstelling dat het wederom op niets uitgedraaid is, zelfs niet nu ik me zo anders voelde, heeft mijn hoop op een natuurlijke zwangerschap de grond in geboord.. Afwachten wat er uit de zaadanalyse en het gesprek met de huisarts hierover komt!

    Sorry voor het lange verhaal :oops:
    Nu ben ik benieuwd naar jullie verhaal! Herkennen jullie misschien iets van die teleurstelling?
     
  3. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Nog even een upje voor dit topic.
    Is er niemand die in dezelfde fase zit als ik en dit wil delen?:)
     
  4. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    #4 Babywens95, 30 mei 2020
    Laatst bewerkt: 30 mei 2020
    Hoi Believe89,

    Mijn verhaal is niet helemaal hetzelfde als dat van jou, maar ik herken wel veel dingen.

    Ik ben in aug '19 gestopt met de pil. In eerste instantie gewoon om te ontpillen, dus gebruikten we nog een condoom. Wel ben ik toen meteen na mijn eerste 'eigen' cyclus gestart met temperaturen. Net zoals jij, niet heel erg nauwkeurig maar gewoon om in grote lijnen mijn cyclus te zien. Het begon meteen vrij regelmatig (steeds tussen 28 en 30 cd).
    Omdat mijn eisprong en menstruatie telkens in het weekend viel, is het soms heel irritant om hem te vinden in de curve. Was tot een paar maanden geleden ook niet heel belangrijk.

    Zo rond februari dit jaar kaartte mijn man (ook bijna 2j getrouwd) aan dat hij een kindje wel erg leuk zou vinden. Ik had nog iets meer tijd nodig om aan dat idee te wennen, maar we werden wel wat minder voorzichtig. In het weekend dat mijn eisprong was gebruikten we nog condooms, en daar omheen niet meer.

    In het afgelopen paasweekend verwachtte ik mijn eisprong, dus hebben we toen nog een condoom gebruikt. Op maandag, 2e Paasdag deden we het zonder. Totaal niet meer over nagedacht.
    Een week later op maandag werd ik heel misselijk en heb ik de hele dag met maagkrampen op bed gelegen. De dagen erna bleef ik steeds misselijk en maagzuur hebben. Toen dacht ik "het zal toch niet.." :p
    Ik was 2 dagen levertijd, stond 's ochtends klaar met een test in mijn handen en werd ongesteld :confused: Ik heb die test niet gedaan op dat moment. Achteraf wel spijt van.. dan had ik geweten of het echt iets was of tussen mn oren zat :D
    Ik herken heel erg wat jij schrijft, het vertrouwen in je lichaam kwijt zijn.

    Die ongesteldheid toen, duurde ook ineens veel langer dan normaal..
    Na dat moment besloot ik dat we er echt voor zouden gaan. Deze cyclus is dus officieel 'ronde 1'.
    Laat het nou net het geval zijn dat mijn cyclus ineens van slag is.. ik heb het plaatje bijgevoegd. We hebben een paar keren geklust in het weekend dat ik mijn eisprong verwachtte (Op het plaatje is dat dag 15). Meteen de dag erna kreeg ik een aantal dagen bloedverlies. Niet erg genoeg om tot menstruatie te rekenen, maar teveel voor ovulatiebloeding. Daar achteraan een schimmelinfectie. Heb ik allemaal nooit eerder gehad.
    Dan was mijn NOD vorige week maandag. Ik rekende er toen ook op, had buikkrampen en alles wat er normaal bij hoort :p Inmiddels nog steeds niet ongesteld en een test was hartstikke negatief afgelopen donderdag o_O

    Ik denk dus dat mijn eisprong deze cyclus op dag 21/22 is geweest. Dan zou ik nu ongeveer ongesteld moeten worden, maar heb totaal geen last van de 'symptomen'. Mijn temp is ook nog niet gedaald. Snap er niks meer van :o:

    Zo, lang verhaal, haha. Niet helemaal waar je dit topic voor gestart bent, maar ik herkende je stuk zo dat ik toch ff wilde reageren. :D
     
  5. Babywens95

    Babywens95 Bekend lid

    22 mei 2020
    575
    438
    63
    Vrouw
    Ohja. Leuk als ik dan ook het plaatje bijvoeg :roflmao:
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina