Tot in hoeverre sta jij in 'dienst' van je kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. camuh

camuh Actief lid

30 dec 2008
    113
    0
    0
    Nee, dat zeg ik absoluut niet. Ook zag ik elders de opmerking dat er onderwijs voor iedereen is, wat niet waar is. Ik ben hoogbegaafd (wacht even met eventuele vooroordelen, ik heb de term niet verzonnen, en lees even verder), daardoor pas ik niet in het schoolsysteem. Ik heb een burnout gekregen op het vwo omdat ik niet op de schoolse manier kan leren (daar krijg je alles in stapjes aangeboden, ik denk in gehelen, mijn leerproces is dus omgekeerd aan hoe je op school lesstof krijgt). Leraren verweten me lui te zijn omdat ik het makkelijk zou moeten kunnen. Dus werkte ik me uit de naad om alles te leren zoals het aangeboden werd, maar dat werkte dus niet. Pas toen ik erachter kwam wat er 'mis' met me was, kon ik gaan verwerken wat ik had meegemaakt en mijn eigen waarde weer gaan opbouwen. Maar doordat ik al helemaal op was, kon ik het dus ook niet meer opbrengen om methodes te vinden en uit te voeren die wel bij me passen en deze worden dus niet in nederland aangeboden. Er was dus geen onderwijs voor mij en ik ben dus maar gaan werken toen ik na een jaartje weer een beetje uit de burnout kwam. Ik werk nu op WO niveau omdat ik alles in de praktijk geleerd heb. Ik heb heel hard gewerkt om steeds op een hoger niveau te kunnen werken, want je krijgt niet makkelijk een baan op WO niveau zonder opleiding. Maar school was dus een hel geweest voor mij.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heerlijk zo'n topic! Houd het leuk he?

Ik ben straks in augustus 100% thuis en mijn man doet 100% wat anders. Waarschijnlijk ga ik thuis "werken", dus verdien ik zo een centje bij. Ik ben heel erg tegen het 'kind-dumpen-bij-het-kdv-beleid', dus dat gebeurd bij ons zeker niet. Als we weer in Nederland zouden gaan wonen is ons kindje al minstens een jaar oud, en vind ik 1 dag in de week naar oma misschien wel leuk, ook voor ons kindje. Het is toch wel belangrijk om af en toe even wat ruimte te maken, ook om hem/haar voor te bereiden op peuterspeelzaal/basisschool. Of ik dan buitenshuis zou willen werken weet ik niet.

Ik vind het ook heerlijk om lekker met ons kindje bezig te kunnen zijn straks en me nergens zorgen om te hoeven maken. Financieel is het vast niet altijd even gemakkelijk, maar mijn man werkt nu van huis uit en ik buitenshuis, en dat valt vrij gemakkelijk te verwisselen. Wat dat betreft zou het nog geen probleem hoeven zijn. Ik ben wel heel benieuwd hoe ik het ga vinden, maar nu vind ik het nog heel erg leuk!

3. Mama van Roan

22 jul 2008
    56
    0
    0
    Ik denk dat dit voor iedereen anders is de een moet werken om financieel rond te kunnen komen en sommige hebben geluk en kunnen stoppen of veel minder werken. En je moet het ook willen.
    Ik zelf heb het geluk dat ik 13 uur in de week kan werken en de rest lekker bij mijn zoon kan zijn, ik zou het ook niet anders willen en hoewel het stil in huis is sinds hij naar school is hoop ik daar binnenkort verandering in te brengen natuurlijk :)

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Om het leuk te houden moet je er zelf ook aan bijdragen. "Kind dumpen bij het kdv" komt niet over als leuk. Er zijn hier genoeg moeders waarvan de kinderen naar de kdv gaan, en volgens mij "dumpen" ze niet maar brengen ze naar het kdv. Ik dump mijn kind in ieder geval niet bij de gastouder. Ik breng hem weg en haal hem op.
    Houden we het leuk? ;)

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    AMEN!

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nee ik voel me absoluut niet verplicht om voor mn kindje fulltime thuis te blijven. anderen dingen zou ik dan wel weer met gemak kunnen en willen opgeven.

en dat er wordt gezegd van je kind dumpen bij de kdv vind ik erg ongepast! ik dump mn kind straks niet bij de kdv ik breng hem/haar netjes weg en haal hem/haar ook weer netjes optijd op. niks dumpen!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Over leuk houden gesproken, hier wordt er ook geen kindje 'gedumpt', maar gewoon netjes weggebracht en leuk dat hij het vind!

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Inderdaad...mij meisje gaat 1½ dag naat het kdv....als me ouderschapsverlof op is 2 dagen...En dat vind ik normaal. Normaler dan bij opa's en oma's "dumpen" waar ze teveel verwend worden met aandacht en lekkere dingen. O het kdv leren ze al liedjes...kleuren, knutselen, verfen, met andere kids omgaan, samen spelen, delen, op hun buurt wachten etc ;) ..denk er ff overna ...kdv is zo gek nog niet!

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ookal zijnde leiding gevende van me man er niet blij mee...hij werkt nu 4 dagen....eerst een tijd vrijedagen opmaken( had er 50 ofzo) :rolleyes: daarna dmv ouderschaps verlof en daarna kijken we wel verder.

Vandaag is zo'n papadag...ze gaan dan altijd samen zwemmen :D

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier is woensdag papa-dag. Mijn man draait 5 dagen in 4 dagen en dan kan hij lekker een dag met zijn zoon doorbrengen. :D

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben bij Daan gestopt met werken omdat ik vond dat ik thuis moest blijven. Na een jaar begon het te kriebelen en ben ik halve wegen me zwangerschap wat inval wekr binnen de zorg gaan doen. Dit was helaas van korte duur ivm me rug.
    Na roos ben ik wel weer inval werk gaan doen. Maar helaas heeft ze 3 dagen gebruld aan 1 stuk en kapte de oppas ermee. Geoon uit legeren is trouwens wel makkelijk dan doet ze het gewoon goed.Daan vond het verschikkelijk als ik ging werken en voelde het heel goed aan en stond alleen maar voor het raam naar mama teroepen. ik ben met alles gestopt en heb zoiets van mijn tijd komt nog wel
    Gelukkig kan ik thuis zitten al is het niet breed maar hebben alles wat ons hartje begeefd en kunnen gewoon boodschappen doen zonder iedere cent om te draaien

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    o en papa die werkt 6 dagen in de week op de vrachtwagen

13. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Dan zijn er heel verschillende opa's en oma's in de wereld. Hier zijn de opa's en oma's van de speurtochten, knutselen (je wilt niet weten wat voor geweldige dingen er worden gemaakt), zingen, muziek spelen. En snoep? Nee dat krijgen ze thuis nauwelijks en dus ook met opa en oma niet (die komen trouwens bij ons thuis). We maken het onderscheid ... bij ons thuis is oppassen, bij hen thuis: feest!

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    da's helemaal waar...maar mijn ouders en schoonouders hebben een handje van verwennen...en zijn niet van samen knutselen/kleuren :rolleyes: verder zijn ze wel lief hoor...misschien te lief :eek: ...maar ben er wel heeeel blij mee dat ze naar het kdv gaat. (Vooral toen ik merkte dat me ma haar al chocolade wilde geven... :rolleyes: )

15. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

mijn manlief heeft een eigen bedrijf, en werkt dus best veel.. maar elke ochtend maakt hij tijd vrij voor onze dochter, en in de avond als hij terug is..
    ook de weekenden doen we samen leuke dingen.. lekker zwemmen of eens op een zondag met zn drieen op de bank.. heerlijk..
    heb een ontzettende lieve betrokken man en ben heel blij en trots met hem.. onze dochter kon zich geen betere vader wensen!

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    \

Goede wedervraag! :D

Mijn vriend werkt fulltime, omdat ik nog studeer en we wel een vast inkomen moeten hebben. Maar als ik straks ga werken, wil hij een dag minder gaan werken of misschien wel 3 dagen werken, zodat hij ook bij onze kinderen kan zijn.

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik snap je nu wat beter. Ik ben zelf bezig met een baan in het onderwijs en ik vind dit inderdaad 1 van de minpunten van het onderwijs. Al is het al flink verbeterd, dat wel. Op wat voor school heb jij gezeten, regulier onderwijs? Ik denk dat een ander soort onderwijs misschien wel veel beter bij je gepast had. Ik noem een montessori bijvoorbeeld.. Ik heb zelf ook het vwo gedaan en ik kon ook nooit overweg met de manier van leren die daar werd aangeboden. Je bent dus niet de enige.

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Je kind dumpen bij het kdv? Wat een rare opmerking...

Er heerst zo'n slecht beeld van het kdv bij sommige mensen, terwijl ik me dan wel eens afvraag: heb je er ooit eens een kijkje genomen?

Ik heb een neefje die ook thuis blijft bij mama, omdat mama ook een slecht beeld heeft van het kdv. Neefje is geen sociaal neefje, neefje krijgt alled wat zijn hartje begeert van mama en weet helemaal niet wat delen is.
    Nichtje gaat wel naar het kdv, mama is er van overtuigd dat het kdv een positieve invloed heeft op nichtje. Nichtje was in het begin niet zo sociaal, nu is nichtje sociaal en kan zichzelf vermaken. En maakt sneller contact met kinderen dan eerst.

Nou zeg ik niet dat alle kinderen zoals neefje zo zijn, maar het komt best vaak voor. Het kdv kan juist een hele positieve invloed hebben op dat soort kinderen.

Dus van je kind dumpen bij een kdv is dus totaal geen sprake, als je echt zou zien hoe een kind zich daar ontwikkelt, zou je wel anders piepen.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hetzelfde hier alleen werkt mijn man vaak van 4-5 uur sochtends tot 19-22 uur savonds maar hij doet zijn best en daar gaat het inderdaad om..

@Camuh; Wat betreft scholing DAAR snap ik je helemaal in heb zelf hetzelfde gehad ook bij diverse psychologen gezeten voor IQ testen en begeleiding, ik was vroeger van de 12 maanden school ongeveer 8 maanden ziek thuis en mocht nog een klas overslaan, voor onze zoon willen we een ander soort onderwijs mocht ie hetzelfde zijn als zijn mama, die ook oop haar 14 is gaan werken om dezelfde reden als jij, wel heb ik veel cursussen savonds gedaan (die ik op mijn eigen tempo kon doen) dat hielp wel wat, zo heb ik toch nog wat redelijk erbij gehaald (wat ik nodig had) bv boekhouden normaal tempo was anderhalf jaar en heb ik in 3-4 maanden gedaan.. misschien is zoiets wat voor je iets wat je op je eigen tempo kan doen?

20. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben thuis sinds er kids zijn. Mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt daar veel, onregelmatig en graag in. Ik haal meer voldoening uit het thuis zijn bij m´n kids en dus was het logischer en practischer dat ik thuis ben. Het is fijn voor de kids dat ik er altijd ben en ze die structuur en regelmaat thuis kan geven en het is fijn voor mn man dat hij zich kan concentreren op werken zonder zich druk te hoeven maken om het huis, de kids ed. Dat betekend niet dat hij niks doet thuis maar als hij weg moet dan kan dat ook zonder dat we daar ook mijn agenda bij hoeven te betrekken.

Dat ik thuis voelt ook niet als het opgeven van iets anders... ik geniet ervan dat mn huis "schoon" is omdat ik daar tijd voor heb, we de rust hebben en niet zo hoeven te stressen als waneer ik wel zou werken. Voor ons werkt het goed zo en ons leven lijkt me minder leuk als ik ook zou werken. Helemaal nu ze groter worden heb ik ook meer tijd voor mezelf, lekker een boek lezen, internetten, curcussen volgen die me echt interesseren (en niet omdat het in het belang van mn werk is)

Deel Deze Pagina