Ik deel je mening helemaal! Mensen worden gemiddeld 15 jaar ouder geloof ik, dan toen de AOW werd ingevoerd. Maar de AOW leeftijd is nooit gekoppeld aan de gemiddelde levensverwachting, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Denemarken. Ik vind het jammer dat alle babyboomers zo ontzien worden, alles wordt bij de twintigers, dertigers en veertigers neergelegd....Maar mensen blijven tegenwoordig langer gezond en leven langer en kunnen dus (even heel globaal) langer doorwerken. Logisch... Je kan zelf ook sparen om eerder te stoppen met werken, een opleiding gaan volgen om ander werk te kunnen doen, met je werkgever afspraken maken, minder gaan werken, les gaan geven... Er is altijd wel iets te verzinnen. Laat mensen gewoon minder belasting betalen en zelf regelen wanneer ze stoppen met werken ofzo. Wil op mijn 65e wel financieel onafhankelijk zijn, maar echt nog niet stoppen met werken, denk ik. Zit je straks tot je 90e te niksen!
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat tegen de tijd dat wij 65 zijn er misschien helemaal geen AOW is. Dat duurt nog zo'n 30-40 jaar, wie weet wat dan de spelregeltjes zijn. Ik reken in ieder geval nergens op, dan kan het alleen maar meevallen Ik zou zeggen, als je niet langer wilt doorwerken dan 65, nu sparen voor je pensioen.