Hallo, Ons kleine meisje van 6 weken krijgt momenteel 6 voedingen van 120 ml per dag. We geven haar nutrillon standaard 1. Ze moet heel veel spugen, ze heeft er dan zelf niet veel last van, behalve het eten dus dwars zit. Het zijn geen hele golven melk, maar wel regelmatig terug geven van melk. Ook tussen de voeding door. Het is erger wanneer ze niet kan boeren of wanneer ze bijvoorbeeld druk bezig is om proberen te poepen. Nu tipte iemand mij dat het eten dan misschien 'te zwaar' is voor haar en dat we dus andere voeding moeten proberen. Ik zag dat Friso en Albert Heijn voeding heeft tegen spugen en darmkrampjes. Mijn vragen: heeft iemand tips voor het spugen? En heeft iemand ervaring met Friso/Albert Heijn voeding tegen spugen/krampjes? Dank je!!
mijn dochter kon ook veel spugen. Dit is opgelost door de voeding te mengen met Nutrilon AR1. Ze kreeg met 6 weken 2 schepjes standaard en 2 schepjes AR. Je kunt dit naar behoefte mengen. Het is misschien wel verstandig om even te overleggen met het CB. Je koopt AR bij de apotheek. De ene apotheek heeft het staan en bij de ander moet je het bestellen. Je kunt ook Nutriton mengen door de standaard voeding. Veel succes
Die voedingen tegen spugen zijn vaak gemengd met JBPM. Dat is een verdikker. Dit kun je ook los kopen en door je voeding doen. Het heet nutriton van nutrilon. Maar spugen is niet gek. Als je kindje er niet om huilt en geen echte last van lijkt te hebben is het niet erg. Maar vooral lastig. Huilt je kindje er wel veel bij, dan zou ik zeker naar de ha gaan.
Mijn dochtertje spuugt al vanaf dag 1 veel, zowel met de borstvoeding als nu met de flesvoeding. Ik doe er nutriton doorheen en dat helpt wel iets maar het kan er net zo makkelijk na een uur alsnog eruit komen. Kinderarts zegt dat dit geen probleem is zolang de baby goed groeit en er zelf geen last van heeft. Je kan natuurlijk altijd ander voeding proberen of nutriton maar probeer je er niet te druk om te maken. Succes!!