katoen of gewone luiers?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Kimmies, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmies

Kimmies Actief lid

9 mrt 2007
    205
    0
    0
    Op dit moment ben ik zwanger van de eerste en druk bezig mijn baby uitzet compleet te krijgen.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met luiers: Katoen (bambino mio) of "gewoon" .
    En waarom kies je voor een bepaald type luier? Is dat om milieu overwegingen, praktische overwegingen of omdat het gewoon voordeliger is?
    en hoe is het werk dat je er zelf mee hebt? Ik had eigenlijk het idee dat het met katoenen luiers nog wel een heel (vies) karwei was, maar met die inleggers lijkt me dat totaal niet eigenlijk.

graag hoor ik van jullie!

Groetjes Kim

2. MollyM

MollyM Bekend lid

ze hebben pas ons katoen topic gesloten maar hier kan je heel veel er over lezen. Het valt best mee met vies en extra wassen en je went er aan. Ik vond het fijn dat de luiers minder vies roken dan papieren luiers en het is een fijn idee dat je kindje in lekker katoen zit ipv in papieren luiers met allerlei chemische dingen, mijn kindje kreeg ook bv uitslag van Huggies toendertijd.

Ik ben trouwens niet zo'n fan van bamvino mio systeem, ik ga helemaal voor de totsbots achtige luiers. (houden de ontlasting beter binnen en werken makkelijker vind ik) maar dat is persoonlijk.

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=16244

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=46152

Als je na het lezen van deze onderwerpen (succes want het is veel :D ) nog speciale vragen hebt hoor ik het graag!

Succes en ik zou zeggen ga ervoor!

3. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi Kim, had je de andere topics nog door gelezen? Is een boel lezen he! :) ik kwam vande week nog wel op een nadeel. Tegenwoordig is de mode vrij strak en vaak passen de langebroekjes van de juiste maat dan niet over het luierkontje. De wat goedkopere merken valen vaak wat ruimer. Wel loop ik met rompertjes vaak een maatje groter dan met een papieren luier. Verder zijn er nog bergen met voor en nadelen maar die staan allemaal beschreven in dat topic. Een belangrijk voordeel is dat het financieel goedkoper is zeker als je het voor meerdere kindjes gebruikt of tweedehands verkoopt of koopt.

De meeste mensen als ze eenmaal begonnen zijn eraan willen niet meer terug, en vaak zijn de mannen ook snel omgepraat ;) Mijn man wilde eerst ook niet maar deed vrij snel uit zijn eigen mee. Ik zou het wel de eerste paar weken niet doen, omdat je aan zoveel dingen moet wennen en dan zou je voor die paar weken een behoorlijk klein maatje aan moeten schaffen terwijl als je wat later begint je langer met de luiers kan doen. Ik begon met de totsbots mt 2 vanaf een maand of 4 tot potje training.

4. MollyM

MollyM Bekend lid

oh en vergat te zeggen, ik doe de ontlasting altijd in een klein plastic zakje (verzamel ik met boodschappen doen) en de natte inleggers was ik mee en hergebruik ik.

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat vind ik juist een voordeel haha. Mijn mannetje verliest anders helemaal zijn broeken ;).

6. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ik gebruik hiervoor altijd luierzakjes vd etos. Zitten er een hoop in zo'n pakje en ze ruiken ook nog eens erg lekker, wat de lucht van de nate/vieze luier mooi compenseert :)

Oja en nog een groot voordeel vindt ik dat ikmet poepbroeken nog nooit een doorgelekte luier heb gehad wat met de luiers van het KDV helaas nog wel eens eens gebeurd. Het overbroekje is dan van binnen misschien wel eens wat vies maar tenminste niet de kleertjes!

Oja en ook wel een nadeel want hoe krijgen jullie de overbroekjes goed schoon als er een keer wat poep aan gezeten heeft. Ik spoel ze dan direct uit en zsm in de machine maar die poep is net verf :( De vlekken gaan er bij mij in de was dan niet goed uit, wordt een beetje geel/rozig. :(

Deel Deze Pagina