Veel op vuistjes sabbelen...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by channe, May 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn lieve kleine meid is ruim 16 weken en sinds 2 weekjes sabbelt ze veel op haar vuistjes.
    Tijdens het slapen krijgt ze een puckababy aan en die zit best een beetje aan de ruime kant nog, ze probeert dan nog steeds aan haar vuistjes ze sabbelen.. Wat kan er zijn? Of hoort dit er gewoon bij?

Alvast bedankt!

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier hoort het erg gewoon bij ondanks zijn speentjes, hij wil alles in zijn mondje en ook zijn vuistjes maar nu begin het stilaan duimen te worden

3. Inge36

Inge36 Actief lid

Apr 16, 2013
    181
    0
    0
    Ons popje sabbelde op haar handjes als ze honger had. Dan liet ze me weten dat het tijd was om aan de borst te drinken.

4. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hoort er helemaal bij! Dus top hihi!

Heeft te maken met het ontwikkelen van de speekselklieren. Hier verdwijnt ook het liefst de hele vuist in haar mond en al het speelgoed wordt 'op'gegeten ;) Hier heeft ze dus geen honger op die momenten, maar zou een mogelijkheid kunnen zijn..

5. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Van mij was het een vraag aan de cb omdat Gideon dat ook ineens sinds een week of 2 doet. Cb zei dat hij zn handjes heeft ontdekt en er dus nu veel op.sabbelt. Hij doet het bijna de hele dag door (begint al eczeem onder zn lip te krijgen... dus probeer het droog te houden).

6. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    Onze zoon is volgens mij geboren met zn vuistje in zn mond haha!
    Hij isnu bijna een half jaar maar heeft al maaanden lang zn vuistjes in zn mond, ook door de bakerzak heen (lekker nat dus altijd!).

Zou welgewoon bij 'm horen denk ik. Honger heeft ie niet en tandjes zijn er ook nog niet.

7. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    Bedankt allemaal!
    Het ligt er in ieder geval niet aan dat ze honger heeft.... Ze is idd haar handjes aan het ontdekken..dan zal het er wel bij horen:)

8. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Britt doet dat ook al een tijdje. Ook gaat inmiddels alles wat ze in haar handen krijgt haar mond in. Het liefst stopt ze haar hele hand in haar mond en dan die vinger zo het keelgat in. Regelmatig zie ik haar kokhalzen. Dan denk ik eigen schuld.. Ze leert er dus niet van haha.

Deze tekenen worden ook genoemd zodra een kindje klaar is voor vastere voeding. En aangezien Jenthe bijna 4 maanden is, is dit ook niet zo raar. Dus ik zou met het cb overleggen(als je er zelf achter staat) om te beginnen met fruit/groente.

9. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Dat is juist goed! Tenminste, dat heb ik me laten vertellen door het CB. Bij jonge baby's ligt het wurgreflex voor in de mond, en op deze manier wordt het reflex naar achteren verplaatst, zoals het hoort :)

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier krijg ik altijd te horen: als ze op haar vuistje/handje sabbelt, heeft ze ATLIJD honger, geef haar dan eten! En dan geef ik haar eten en dan drinkt ze het inderdaad helemaal op..

11. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Dat deed ik vroeger ook altijd maar in de tussentijd is dat gesabbel veranderd naar een soort speels gesabbel, doet hij heel vaak en dan zit hij ook te brabbelen. Doet hij ook als hij al gevoed is en gewoon wat speelt, op dat moment hoeft hij de borst echt niet! Ik denk dat voor hij 2,3 maanden is het dan wel vaker betekent dat hij honger heeft. Nu is het meer het voelen van handjes, ontdekken en misschien tandjes (als hij wat ouder is) :).

12. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    Het zou idd te maken kunnen hebben met dat ze vast voeding wilt.
    Wie kan me daarmee verder helpen?
    Wat zou een reden kunnen zijn om daar nu al mee te beginnen en waarom doen sommige het met 6 maanden?
    Ze lijkt me nog zo jong..... En zoveel drinkt ze niet..
    Jenthe komt meestal rond 04.00 in de ochtend en dan meestal om de 3 uur 120 cc, maar als ze slaapt dan ook 3,5 of 4 uur,per dag meestal 6 flessen.
    Afgelopen 2 dagen heeft ze soms nog honger en krijgt dan 30cc erbij..wat zou dus een meerwaarde zijn om nu te beginnen?

13. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Britt krijgt om de vier uur 150 cc met 5 scheppen en de laatste fles 180 cc. Dit is een advies he.. Ik zeg niet dat het moet. Maar misschien flessen ophogen? Dat ze langer dan 3 uur uithoud?

14. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    We hebben dat 2 weken geleden inderdaad geprobeert, maar toen liet ze elke keer wel 20 cc over en vaak spuugt ze dan ook wat eruit, terwijl dat dus met 120 cc minder is. Misschien dat dat nu 2 weken later wel anders is, ze wordt natuurlijk wel steeds zwaarder...

De laatste keer bij t cb (11 april) zei de arts dat ik haar echt om de 3 uur wakker moest maken, maar jah als die kleine slaapt dan maak ik haar gewoon niet wakker....
    Jenthe krijgt haar laatste fles meestal tussen 22.00 en 23.00 en dan krijgt ze wel 150 cc, wat ze vaak ook opdrinkt zonder problemen.
    Ik denk dat ik het nu maar weer probeer om haar toch om de 4 uur dan 150 geef..

Hoe doen jullie dat met 1e fles in de ochtend? Jenthe krijgt fles wanneer ze wakker wordt en soms is dat 7 uur dan, half 8 en soms half 9...( ze komt rond 04.00 snachts) ze heeft wat dat betreft niet echt een ritme.. maken jullie je kindje dan wakker om bijv 7 uur... zodat je die ritme toch houdt? Ze gaat namelijk wel tussen 19.00 en 20.00 naar bed....(maak haar weer wakker voor avondfles 23.00)ligt dus aan wanneer ze in de ochtend komt....

15. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Wij maken haar ook echt wakker. De wekker gaat hier om 7 uur. En dan krijgt ze om de 4 uur. Dat moet jouw kindje wel redden natuurlijk. Maar vaak krijgt ze de fles pas om 8 uur omdat ik te lui ben om op te staan en zij nog slaapt.

De tijden: 07:00(08:00/11:00/15:00/19:00/23:00.

Mijn vriend is dus nu aan het voeden en ik ben om 7 uur aan de beurt. Hij blijft dan liggen. Ik maak haar wel wakker. Of ik rek een half uurtje maar niet langer.

16. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Als ze nog niet zoveel krijgt zou je langzaam eens kunnen kijken wat een beetje ophogen doet.. Bijvoeden hoeft in principe niet voor de 4/6 maanden (net welk onderzoek je wilt geloven), omdat kindjes genoeg hebben aan bv of fv en het dan nog weinig toevoegt aan voedingswaarde, maar vooral omdat de darmen er nog niet rijp voor zijn.

17. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female

Maar je kleine is nog wel heel klein he! dan heeft dat sabbelen wel een andere functie.

Hier is het gewoon de handjes ontdekken en dat sabbelen vinden ze dan blijk geweldig. Robin sabbelt overigens niet, maar kluift. De enige nadelen vind ik dat alles onder het kwijl zit en dat ie misselijk ervan wordt, wat weer resulteert in spugen.

Share This Page