Op stap met je baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door -, 7 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Nadine is nu 3 weken en ben eigenlijk nog nergens met haar geweest. Alleen met de kinderwagen lopend ergens heen. Vanaf hoeveel weken namen jullie je baby mee in de auto?

Tevens wil ik graag weten hoe jullie dat doen met voeding als je op stap bent. Ik geef borstvoeding, maar leg niet aan omdat ze dat niet kan. Ze krijgt dus moedermelk uit het flesje. Stel ik ga winkelen en neem haar mee. Kan ik bijna overal mijn melk warm laten maken? In het ziekenhuis deden ze dat ook in de magnetron op de laagste stand. Thuis doe ik het in een flessenwarmer.

Groetjes,

Mariska

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn was 8 dagen toen ze meeging met de auto.
    Sommige kinderen maken al een ritje mee op hun geboortedag (als ze uit het ziekenhuis komen bij een poliklinische bevalling).

Je kan ook de BV marie au bain (ofzoiets) warmen. Dat wil zeggen in een pannetje heet water. Meestal kun je ergens wel heet water krijgen.
    BV liever niet in de magnetron ivm verliezen van voedingsstoffen, maar een enkele keer maakt denk ik niet uit.

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Kenao was 3 uur oud en zat al in de auto, was een polikllinische bevalling, verder nemen we hem echt over mee naar toe, en je kan inderdaad je voeding opwarmen au bain marie!
    Nou meid veel plezier en neem die kleine lekker mee!

liefs,misspuma

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hihi dat was het woord.....zat ik toch dichtbij

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ja scheelde niet veel Chacha!

6. Niet meer actief

Maar hoe doe je dat dan als je in de stad bent. Kun je dan in een restaurant een pannetje krijgen? Lijkt me wel onhandig. Nadine is prematuur geboren, dus ben een beetje bang om haar mee te nemen in de maxi cosi. Maar dat moet ik toch eens van me afzetten! Moet deze week met haar naar het ziekenhuis dus ik moet wel...

7. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Meissie inderdaad probeer jezelf erover heen te zetten, ik vond het zelf ook in het begin eng om ergens naar toe te gaan en zag de ergste rampsenario's voor me, een volle broek en alles ondergepoept, honger en nergens een plek kunnen vinden etc. Maar natuurlijk kun je ergens in een restaurant een pannentje krijgen om je voeding in op te warmen!
    Meid probeer de stap te zetten het is zo leuk om met je kindje op stap te gaan!
    Veel plezier!

liefs, misspuma

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    In de maxi-cosi zitten ze stevig hoor, maak je daar geen zorgen over.
    Het is even een drempel waar je overheen moet, dat had ik in het begin ook.

9. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Je kan toch ook de flessenwarmer meenemen? In elk restaurantje o.i.d. hebben ze wel een stopcontact.....

10. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    björn nam ik na 6 weken mee in de auto want ik mocht daarvoor door de zware bevalling en keizersnee niet in de auto rijden en het ook niet.

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij namen Iman vanaf het begin over mee naar toe in de auto. Flesjes kunnen ze bijna overal opwarmen.

12. Raomi

Raomi Actief lid

4 mei 2006
    130
    0
    0
    Storm zat drie uur na de bevalling in de maxi cosi in de auto. Afgelopen vrijdag zijn we weer met hem in de auto weg geweest, even gewinkeld in het dorp verderop. Niet zo lang dat we voeding moesten meenemen. Als ik een dagje ga winkelen, neem ik gewoon voeding en water mee, en zoek ik in de Hema of croissanterie of een andere eetgelegenheid gewoon een magnetron, en vraag of daar het flesje even in mag....

Waarom mag BV niet in de magnetron en FV wel? Daar zitten toch ook voedingsstoffen in....

13. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
  14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Sommige kindjes vinden borstvoeding op kamertemperatuur ook prima. Mischien dat je thuis een keer zou kunnen testen of je kindje het op die temperatuur wil. Scheelt dan weer opwarmen onderweg.

15. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik moet altijd wel rekening houden met voedingstijden. Lucas krijgt flesvoeding van Friso Comfort. Dat hele dikke. En volgens mij is dat niet helemaal handig om dat weer opnieuw op te warmen.
    Wie heeft daar misschien ervaring mee, met het heropwarmen van de dikkere voeding.

16. Niet meer actief

Hey Nemo. Bedankt. Dat is misschien wel een goede tip.

17. sweetangel100

Het gaat wel, maar niet bv na een uur... Dan wordt ie namelijk nog veeeeel dikker... Ik heb een kleine thermosfles gekocht en als ik ergens heen ga waar ze geen heet water hebben neem ik die mee!

18. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Helemaal nog niet aan gedacht. Dat is dus een hele makkelijke en simpele oplossing.

19. sweetangel100

Ja easy he... Ik heb een kleine blauwe gekocht bij blokker. Toen we op vakantie in London waren vulde ik die smorgens en die bleef echt tot in de middag heet genoeg om de poeder op te kunnen lossen!

20. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Ik denk dat ik dat binnenkort maar eens ga uitproberen. Dan zit ik ook niet zo vast meer. Meneertje heeft redelijk strake tijden waarop hij zelf komt. Een enorme regelmaat er in... Meestal lukt het me wel een 15 min te rekken, maar met familie in Friesland waar ik dan vanaf Gelderland naar toe moet rijden... Kan wel eens wat mis gaan of een file zijn en dan is het handig om wat bij je te hebben. ;)

Deel Deze Pagina