2 vraagjes: haarconditioner en zwembandjes

Discussion in 'Verzorging' started by Snoopy1979, Jul 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Hoi!

Wij zijn de afgelopen 2 weken op vakantie geweest en nu loop ik tegen 2 dingetjes aan:

Eva's haar is inmiddels net touw door alle zon en chloor, bestaat er ook zoiets als conditioner voor peuters? Zodat haar haar weer wat mooier wordt?

En zwembandjes (voor om de armen): wij hadden gratis dingen van CZ, waarvan er eentje al snel kapot ging, die hebben we dus weggegooid. Ze bleef er ook niet geweldig mee drijven. Mijn schoonouders hebben wel redelijk goede zwembandjes, maar spuuglelijk (fel oranje met blauwe letters, van Speedo). Ik zoek dus leuke zwembandjes, die ook goed werken! Iemand tips?

Alvast bedankt!

Snoopy

2. Tink

Tink Niet meer actief

Ik weet niet of het nog bestaat, maar ik gebruikte voor mijn oudste altijd spul van Guhl, het heette geloof ik Hair Repair en je hoefde het niet uit te spoelen. Na het wassen erop doen, het haar werd er heerlijk zacht van en makkelijk te kammen.

Voor de zwembandjes zou ik eens naar een speelgoedwinkel gaan denk ik, overal barst het nu van dat soort spul.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Spul dat niet uitgespoeld hoeft te worden is natuurlijk dé oplossing! Dinsdag even kijken! Kammen is hier nu inderdaad ook erg vervelend, al wordt het wel iets beter. Maar we zullen wel vaker gaan zwemmen en voor daarna in haar haar in wel prettig dan.

Die zwembandjes zal ik ook even voor kijken, maar ik ben bang dat ik dan leuke kopen die helemaal niet zo goed schijnen te zijn. Dus nog meer tips zijn welkom! Heb je zelf geen zwembandjes waar je tevreden over bent?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb hier een setje gehaald bij de prenatal. Donkerblauw aan de binnenkant, transparant aan de buitenkant, en met leuke visjes erop.

Dat haar weet ik zo niet. Maar ik weet wel dat door een goede hoofdhuidmassage de talgproductie omhoog gaat, dan wordt het haar misschien wat minder droog?

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Er bestaat speciale antiklit/antiknoopspray voor kinderen. Dat verzorgd het lekker en maakt het makkelijk doorkambaar. Etos eigenmerk heeft het ook.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Ik was bij de Tuinen vanmiddag en heb daar een haarconditioner gekocht (met lekker kokos geurtje!) wat je erin kan laten. Is voor droog haar. Van de week na het badderen maar eens proberen. Hoofdhuidmassage zal ik ook eens proberen, alleen zijn het vooral de uiteinden die erg droog zijn.
    Verder heb ik toch lelijke oranje zwembandjes gekocht, ik kon verder niet echt iets vinden, wel van Nijntje en met visjes, maar volgens mij zijn die niet zo goed.

Bedankt voor jullie reacties!

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    wellicht helpt de haarlotion van zwitsal om het haar wat zachter te maken

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Vandaag is Eva weer eens in bad geweest en ik heb die conditioner erin gedaan en haar haar is nu superzacht! Ga ik voorlopig dus even doen en ook als we hebben gezwommen.

Haarlotion van Zwitsal gebruik ik sowieso al iedere dag :)

9. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ahh je had m bij de tuinen gehaald, dat zou ik inderdaad meer aanraden dan echt een ander merk voor volwassenen.
    Dat leek me toch iets te agressief voor een klein kinder koppie ;)

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Snoopy, wij hebben die knaloranje lelijke bandjes voor Joey. Maar ik heb toevallig bij de Little Swimmers Blauwe bandjes van Nemo gehad. durf ze ook niet te gebruiken maar vrolijk zijn ze wel!

11. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik heb voor youame laatst zo''n zwemvest gehaald die bandjes waren haar veelste groot ja ook de kleinste omdat ze van die dunne armpjes heeft en die bandjes komen dan op de ellebogen waardoor ze niet lekker kan spelen in het water

12. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Waarom zouden die goedkopere bandjes het niet goeddoen? Lucht is toch lucht?

Voor Milan heb ik ook die spuuglelijke knaloranje dingen, maar voor Misha heb ik leuke roze met inktvisjes erop (Etos). Werken gewoon prima hoor, zou niet weten hoe zwembandjes het "niet zouden kunnen doen"...

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    De lucht zit bij verschillende zwembandjes anders verdeeld, of de zwembandjes zijn groter/kleiner. Ik merkte dus echt verschil tussen die van ons (gratis van CZ) en die van mijn schoonouders (Speedo). Sowieso waren die van ons na een week kapot (gescheurd bij het gedeelte waar geen lucht zit) en ze dreef hoger bij die van mijn schoonouders.

Ik heb de nieuwe zwembandjes nog niet geprobeerd trouwens, ik wil binnenkort wel met Eva gaan zwemmen, maar ik ben nu zó moe de laatste tijd dat we meestal lekker thuis blijven. En vanaf 1 september gaan we dreumeszwemmen, maar ik heb geen idee of ze dan zwembandjes om mag of dat dat juist niet de bedoeling is.

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Er zit inderdaad verschil tussen die dingen, maar ik ben er ook nog niet achter welke leuke het beste werken. Bij m'n dochter werken die gele nog niet, maarja, die is misschien gewoon nog net te klein. Ze vind het overigens vreselijk... Maarja, dat is omdat ze gewend is zonder bandjes te zwemmen bij de zwemles..... Dat zal bij jullie straks ook vast zo zijn -als je echt les krijgt tenminste (en het geen speciale ochtend is met alleen maar dreumessen en zonder lesgever zeg maar) .

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Het is in een heel erg klein zwembadje en het zijn lessen, dus het zal wel zonder zwembandjes zijn. Maar we willen ook zelf met Eva gaan zwemmen en dan zijn zwembandjes wel handig, vooral met glijbanen afgaan. Mochten we haar per ongeluk niet goed vasthouden bij in het water komen, dan zinkt ze tenminste niet meteen :).

Share This Page