Tot wanneer baby kleertjes wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

nou viespeuk wil ik het niet noemen hoor... das wel heel hoog gegrepen..

Maar stel dat iemand een shirt pas die huidschilvers heeft en dan zie jij dat shirt hangen en da koop je hem en leg je hem gelijk in de kast en trek je hem alsgevolg aan...(zonder te merken dat er huidschilvers inzitten) nee dank je wel ben niet zo erg erin maar kwa kleding wil ik wel dat het eerst gewassen word......!!!

2. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    ik was voor mijn dochter nog wel alles voor ze het draagt. als ik het snel wil gebruiken doe ik het op de hand en anders gaat t mee met de gewone was. wasverzachter gebruiken we zelden, meestal neem ik azijn. en dan leuker aan de waslijn, dan rukt t weer lekker.
    voor mijzelf was ik alleen ondergoed vooraf. verder ben ik niet zo vies van wat ermee gebeurd kan zijn.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan zijn wij ook viespeuken haha.
    Ik was dus echt nooit nieuwe kleding voor mezelf of voor mijn man.
    Alleen ondergoed was ik van tevoren maar geen nieuwe broeken,shirts ed.
    Ik ken ook helemaal niemand in mijn omgeving die dat doet dus ik ben verbaasd dat volwassenen het ook doen.
    Besmettelijke ziektes loop je niet op door een kledingstuk oid.Op een deurklink zitten meer bacillen,
    Voor de baby doet ik het enkel en alleen omdat er soms van dat stijfsel inzit en dat vind ik niet zo heel aangenaam op het huidje.Voor mijn andere 2 kinderen van 6 en 8 jaar was ik ook geen nieuwe kleding meer.

Wel leuk om te lezen hoe iedereen het doet.

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Heb ik alleen met de kleertjes gedaan voordat mijn zoontje geboren werd. Nu doe ik het niet meer, en voor onszelf ook niet.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maare, huidschilfers, zijn die besmettelijk dan?

Ik was de kleertjes van mijn dochter wel. Niet omdat ik ergens vies van ben, maar omdat ze niet echt tegen iets in die kleertjes kan heb ik het idee. Een tijdje niet gedaan, en daar reageerde haar huidje op. Nu gewoon wel dus. Maar mijn eigen kleding niet hoor. Vind het niet nodig.

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was ook alles voor het aangetrokken wordt. Ook van onszelf. Ik doe het even in de snelwas vd machine. 30 minuten. Dan droger en dan gestreken de kast. in.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Voor onszelf niet, alleen ondergoed e.d. Voor de oudste ook alleen ondergoed. Bij de jongste was ik alles nog wel eerst, behalve misschien een keer de sokjes niet.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik was nogsteeds nieuwe kleertjes voor mijn dochter en ze is 17 maanden. Soms wil ik het wel eens vergeten of over het hoofd zien, dat is dan ook geen ramp. Maar.... liever doe ik het wel. :)

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb het nog nooit gedaan eigenlijk...

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blij het ook wassen, ik vind het zo naar plastic ruiken...

11. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Hier wordt ook alles gewassen, zowel van ons als van kinderen. Maar ook beddengoed, handdoeken, theedoeken...Dat staat ook overal op aangegeven, om stijfsel weg te krijgen

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    ik heb het alleen gewassen voor ze geboren was inderdaad daarna niet meer. Heb het ook nog nooit gedaan voor mezelf buiten ondergoed.

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik heb vanaf begin af aan niets gewassen als het nieuw was.
    en mijn zoon heeft nergens last van.(mijn vriend en ik ook niet)

14. adi

adi Niet meer actief

Kinder bovenkleding tot een jaar of 3.

Ondergoed, pyjamas, beddengoed enz was ik altijd eerst voor het gebruik.

15. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Je wast toch na het dragen de kleertjes ook steeds weer? Dan snap ik niet zo goed waarom je nieuwe kleren vooraf niet wast. Kost weinig moeite of je koopt elk kledingstuk nieuw :cool: Ik vind ze uit de winkel viezer dan als mijn dochter ze 1 dag heeft aangehad. Dan gooien jullie ze toch ook de was in :(

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik was nog steeds haar nieuwe kleding, zeker alles wat ze op de huid draagt. Ze is nu 20 maanden. Jassen doe ik trouwens niet. Soms was ik een mooi vestje of een rokje dat ze toch niet op de huid draagt, ook niet voor het dragen. Maar alle andere kleding wel.

Hoezo heeft ze het maar 1x aan? Ze draagt de kleding toch wel eens vaker?

In nieuwe kleding zit een irriterende stof en daar kunnen baby's en jonge kinderen (nog) niet tegen.

17. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik was ook alles, maar de eerste maal alleen op een kort wasje op lage temp.

Babysokjes e.d. was ik trouwens niet voor gebruik ;)

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik was alles wat ik nieuw koop, of het nou uit de winkel komt of een webshop. Ik vind het wel zo fris het eerst te wassen wie weet wat voor troep er allemaal op of aan zit

doe ik ook met onze kleding en al het andere wat je uit kunt wassen

19. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hihihi... ben maar gestopt met lezen toen ik bij 'huidschilfers' kwam ;)

Hier ook zo een vieze mama (haha en eerlijk waar, als ik er over na denk, wie die kleren allemaal aan gehad zou kunnen hebben...).

Maar ik was dus niet van te voren, niet voor mezelf, niet voor me man en heb het voor onze knul alleen maar voor maatje 56 gedaan. Lang leve het immuunsysteem zullen we dan maar zeggen ;)

En eerlijk gezegd vind ik nieuwe kleren juist heel erg fijn en zacht aanvoelen ;)

20. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Blij dat ik niet de enige 'viespeuk' ben hihi

Deel Deze Pagina