Tot wanneer baby op jullie kamer en waarom naar eigen kamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hanneke, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zoals de titel al zegt, tot welke leeftijd heeft jullie kindje bij jullie op de kamer geslapen? En dan daarbij waarom hebben jullie bij die leeftijd besloten dat het tijd werd om op het eigen kamertje te slapen?

Ik vraag dit omdat ik eigenlijk helemaal niet weet tot wanneer ik de kleinste meid hier op onze kamer wil laten slapen. Misschien gek, maar ik zou niet weten wanneer/waarom ik haar op haar kamertje zou leggen omdat het bij ons zo lekker is en zo gemakkelijk en ook gewoon zo fijn vind. (en ja dat is niet alleen mijn mening ook die van mijn vriend).

De eerste 2 hebben nooit bij ons geslapen (achteraf spijt). Daarom is dit dus eigenlijk nieuw ;)!
    En ben dus benieuwd wanneer en waarom jullie het dus gedaan hebben.

Groetjes Hanneke!

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje... Waarom? Omdat onze slaapkamer voor ons is en dat de enige plek en moment is waar wij compleet samen kunnen zijn. De hele dag staat in het teken van de kleine dus s'avonds lekker op eigen kamertje en dat is altijd prima gegaan. Zou ook niet kunnen slapen van zijn geluidjes en moet er niet aan denken om altijd op me tenen de slaapkamer in te gaan en amper te kunnen kletsen omdat meneertje er ligt. Dus vandaar

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Tot 4 maanden in onze kamer (ivm met alle prikken voor dit jaar). Met 4 maanden in zijn eigen kamer.
    Ik moet zeggen dat het altijd wel makkelijk was in onze kamer, zodra zijn speentje viel kon ik hem er zo in doen en verder slapen, maar nu is het heen en weer lopen. We hebben ook een tv in de kamer staan, die moest dan altijd zacht staan anders werd hij wakker, geldt ook voor het licht etc.

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

1 week bij ons,daarna werdt ik helemaal gek van mezelf bij elk zuchtje zat ik in de wieg te loeren...;)gelukkig ook een makkelijk meisje die prima sliep op haar eigen kamer.
    Enne het intieme gedeelte is dan ook weer geoorloofd!:D

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Onze zoon heeft tot een maand of 5 bij ons op de kamer geslapen. Toen werd zijn wieg te klein en moest hij dus in zijn ledikantje, dit stond op zijn eigen kamer.
    Met onze nieuwe spruit gaan we dit weer net zo doen, dus bij ons op de kamer tot het niet meer past.
    Mijn man maakte het niet zoveel uit, maar ik vond het heerlijk om onze zoon nog even lekker dicht bij ons te hebben 's nachts.
    Ze moeten toch al zo snel zelfstandig worden lijkt het wel...

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hey, toch nog antwoorden op dit tijdstip ;)! Haha!

Tja geluidjes hebben wij geen last van. Hebben een meisje dat snachts tussen 24.00 en 6.00 nog 1-2 keer voor een voeding komt, dus vind ik het wel handig.

En dat intieme gedeelte, wij vinden dat dit bij zo een kleine ook nog wel geoorloofd is :D! Maar als ze bijv 1 of 1.5 zijn echt niet meer ;)!

Nu idd hier de wieg op onze kamer en haar eigen kamertje moet eigenlijk nog gemaakt worden (zelfs de meubels nog besteld :$) maar had bedacht anders gewoon het ledikantje dan bij ons op de kamer te zetten.

En natuurlijk moet eigenlijk iedereen doen wat hij/zij fijn vind, maar vind het wel eens fijn te horen waarom en wanneer iemand anders het doet. Je kan denk ik ook niet zeggen bijv 4 mnd is een normale leeftijd om naar een eigen kamer te gaan, maar toch fijn te horen wanner iemand anders het doet ;)! (zo nog even een aanvulling ;) haha)!

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Een aantal weken geleden vroeg iemand aan mij of ik de kleine al alleen liet slapen in zijn kamertje (hij sliep nog bij ons), waarop ik zei nee, 'dit was volgens die persoon heel gek, want hij had allang op zijn eigen kamer gemoeten', aldus die persoon.

Daar gaan mijn haren dus echt van rechtovereind staan. Alsof er een regel voor is.

8. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Haha,intiem zijn mag natuurlijk altijd!;) Maar vondt dat zelf zo lastig,;) nee ben van mening dat de slaapkamer voor papa en mama is. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen!;)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ik had dat ook hoor! Maar veel over gehad met een voor mij heel belangrijk iemand en die zegt eigenlijk dat het dus idd tot een bepaalde leeftijd echt geen kwaad kan en als het voor ons fijn is er alleen maar positieve energie is en zij dit dus ook voelt en dat het belangrijk is dit te voelen. Dus ook buiten de slaapkamer gewoon elkaar knuffelen en kussen ;) en niet alleen buiten het zicht van de kindjes. En eerlijk gezegd vind ik het ook nu nog een beetje lastig, maar gelukkig nog andere kamers in huis ;)! Haha!

OMG zeg! Waar mensen zich al niet mee bemoeien! Lekker doen wat jij wil hoor en gewoon daar je eigen rede voor hebben!

10. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Beeb is bij ons tot 8 weken bij ons op de kamer geweest. Daarna in de wieg (rieten mand) in eigen ledikant. Hubbie vond dat de geluidjes, zuchtjes etc. hem te veel zijn nachtrust gingen afleiden. ;)

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ons zoontjes was 4 maanden oud toen hij naar zijn eigen kamertje ging.
    de reden was dat ik zelf steeds slechter ging slapen. ik kon niet meer slapen door al zijn geluidjes.
    de reden dat hij bij ons sliep was dat ik het met nachtvoedingen (bv) wel heeeel makkelijk vond.

12. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wij hadden een 2 kamerwoning,Dus jinthe heeft 13 maanden bij ons geslapen;) nu wonen we in een 4-kamerwoning en heeft ze dus haar eigen kamertje..

maar gewoon lekkerdoen waar jij je goed bij voelt hoor,ik vond het altijd heerlijk naast me.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier heeft mijn zoontje totdat hij een maand oud was bij ons op de kamer geslapen. Toen zijn we verhuisd en had hij zijn eigen kamer. Hij had langer bij ons op de kamer mogen slapen, maar we hielden elkaar echt wakker. Daarbij ben ik direct overdags gaan uitproberen of hij het slapen op zijn eigen kamer prima vond en dat ging direct goed. Dus toen zijn we het ook 's nachts gaan doen. En sindsdien zijn we alle drie beter gaan slapen.

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    #14 Nynke31, 7 aug 2009
    Laatst bewerkt: 7 aug 2009
    De oudste tot 10 maanden, de jongste nog steeds. We hebben van het ikea ledikant de zijkant weggelaten en ligt nu op gelijke hoogte als ons bed, een co-sleeper hebben we gemaakt. Dit gaat beter als de wieg, nu kan ze me zien en lijkt het net alsof ze bij ons in bed slaapt.

Ik vond het wel makkelijk voor ons en fijner voor hem/haar om bij ons te slapen. En van activiteit in de slaapkamer merken ze niets :)

15. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Niek lag een kleine week bij ons op de kamer daarna is hij naar zijn eigen kamer gegaan. Ik kon zelf amper slapen, hoorde elk geluidje en hing dan boven de wieg. Daarnaast vind ik het belangrijk dat hij weet dat hij zijn eigen kamer heeft en dat wij ook nog een eigen plekje hebben waar we samen kunnen zijn :).

16. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Tot ze echt niet meer paste in haar wiegje! Rond 6 maanden geloof ik. Vond het ZO jammer dat ze naar dr eigen kamertje moest...had helaas geen plaats om haar ledikantje naar onze slaapkamer te verplaatsen, had dat anders zeker ook gedaan! Vond het heerlijk slapen met zo'n ukkie naast me, en heerlijk wakker worden ook van lieve kraaitjes en mooie lachjes...:)

17. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

hier ook vanaf dag 1 op eigen kamer.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoonlief is met 6 weken naar zijn eigen kamertje gegaan? Waarom? Hij maakte zo'n herrie in zijn slaap dat mama niet goed kon slapen en bij elk kreuntje wakker werd. Ik haalde hem ook te snel uit bed omdat ik dacht dat hij zou gaan huilen ivm de voeding. Ik wilde niet dat manlief steeds wakker werd. Wat bleek.. toen hij op z'n eigen kamer lag, sliep hij door.

Bij ons is de slaapkamer ook van ons beide. Zoontje slaapt dan ook nooit in ons bed en dat zullen we ook zo min mogelijk gaan doen. Bevalt me zo prima en zoontje ook want hij is bijna jarig en heeft misschien 10 nachten (EN de eerste 6,5 week niet doorgeslapen)

19. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ons zoontje is met 8 weken naar zijn eigen kamertje gegaan. Waarom? Hij sliep toen door en had geen nachtvoeding meer nodig. Dat leek ons wel een mooi tijdstip om hem naar zijn eigen kamertje te verhuizen.

20. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hier slaapt onze kleine man nog bij ons op de kamer in zijn wiegje, we vinden het allebei (man en ik) wel gezellig.
    Maar duurt waarschijnlijk niet meer heel lang en dan past het niet meer, vind het wel jammer, denk dat hij wel goed slaapt op zijn eigen kamertje (doet hij overdag ook), maar mama vind het wel moeilijk hihi.

Deel Deze Pagina