Tot wanneer baby op jullie kamer en waarom naar eigen kamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hanneke, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza heeft tot een maand of 4 overdag in de wieg op onze kamer gelegen en tot een maand of 5 's nachts. Ze is toen helemaal overgegaan naar haar eigen kamertje, omdat ze gewoon niet meer in de wieg paste... anders had ze nog wel even mogen blijven, :) (Dan was ze met 6 mnd overgegaan ofzo).

In verband met wiegedood wordt geadviseerd je kleintje in ieder geval tot 6 mnd bij je op de kamer te houden, (je schijnt het te horen...), maar er is dus geen reden waarom het niet langer zou mogen.
    Ik vind het zelf wel een prettig idee dat ze over is gegaan voordat ze een beetje ging snappen dat ze daar controle/effect op zou kunnen hebben: nu ging de overgang redelijk soepel. Als ze wat ouder zijn, zou ik denken dat het met wat meer protest gepaard gaat en daar zou ik niet zoveel zin in hebben.

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bedankt meiden voor de antwoorden! En idd gewoon doen wat goed voelt, maar toch nieuwsgierig denk ik ofzo of het niet gek is dat we haar best nog een tijdje bij ons willen hebben! Maar de meeste kindjes gaan dus of ivm geluid maken en dus nachtrust naar het eigen kamertje of omdat ze niet meer in het wiegje passen.

3. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ons meisje (nu bijna 7 maand) lag denk ik na 3 weken op haar eigen kamertje. Ik ben met 2 weken overgegaan van bv naar fv en toen sliep ze gelijk ook veel langer. Bovendien werd ik van alle geluidjes wakker, terwijl mevrouwtje gewoon lag te slapen. Toen hebben we besloten haar naar haar eigen kamertje te doen en dat ging meteen goed. Ze is 2 keer heel erg verkouden geweest en toen hebben we haar wel weer in de wieg op onze kamer gelegd.

4. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Mijn zoontje ligt nog bij ons op de kamer en ik laat hem zeker tot 6 maanden daar lekker liggen. Hij slaapt lekker rustig en soms drinkt hij nog 1 x per nacht en dan vind ik het wel zo handig dat hij naast me ligt.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Laatst zaten wij in een vakantiehuisje waar ons zoontje weer een paar nachten bij ons op de kamer sliep en toen kwamen we er pas achter dat hij echt woelt! Jeee, wat gaat dat kind heen en weer in zijn slaap zeg ;) Van de ene zij, hups naar de andere zij, naar de buik, hoofd even verleggen, even kuchen, even mormelen etc. Haha. En iedere keer schrokken wij omhoog om te kijken of ie wakker zou worden (in de starthouding om hem in slaap te sussen) maar hij sliep gewoon steeds verder ;) Hihi dat merken we dus allemaal niet nu hij een kamer naast ons ligt. Vond het een hele gewaarwording :D

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier tot een maand of 14, 15 bij ons geslapen (eerst in wieg, toen in co-sleeper en af en toe tussen ons in), uiteindelijk naar haar eigen kamertje, maar daar voelden we ons beiden niet prettig bij (terwijl het wel goed ging), dus ligt madam weer in haar co-sleeper naast mij.
    Als de tweede komt dan gaat ze in de co-sleeper naast mijn man en de baby komt dan naast mij (i.v.m. nachtvoedingen).
    Tuurlijk hebben we wel eens periodes gehad dat we niet konden slapen van de geluidjes, maar daar wenden we al snel aan. En nee, een grote kamer hebben we niet, maar de kasten hebben we naar een andere kamer verhuisd. De babykamer gebruiken we als kleed- en badkamer, ook staan daar de kinderwagen en buggy.
    Nu dat mijn man in het buitenland is slaapt ze op mijn plek in het bed en ik ernaast. Gezellig. Zodra 'ie terug is dan gaan we er een gezellige kamer van maken; leuk behangetje en twee rode/roze klamboes boven de co-sleepers.
    Verklaar ons maar voor gek, maar we voelen ons er prettig bij. Dan daarbij is het voor mijn man helemaal niet vreemd; in zijn cultuur is het meer dan normaal dat de kinderen bij de ouders slapen.
    Wil ik persé een keer tv kijken in bed, dan kan dat, alleen doe ik wel het geluid uit.
    Het intieme gedeelte kan ook in de andere ruimtes in ons huis :).
    Een keer was ik niet lekker en moest ik de hele nacht heel erg hoesten, dus toen sliep ik in het logeerbed. Heerlijk geslapen.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Yake wat een heerlijk verhaal zeg!!

Mijn manneke slaapt altijd op mijn kamer... altijd in mijn bed.. hij is 9mnd!

Nu moet ik wel zeggen dat ik een alleenstaande mama ben, en dus ten eerste plaats genoeg heb in mijn bed + geen activiteiten heb in de slaapkamer haha ;)

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Weet je waar ik zo gelukkig van word? Als mijn dochter me 's morgens wekt met een dikke vette zoen! Zo lief!

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Onze dochter heeft tot ongeveer 5 maanden in een wiegje naast ons bed geslapen. Heerlijk vond ik dat. Wij hadden ook geen 'last' van haar geluidjes en konden gewoon intiem zijn zonder dat we ons opgelaten voelden.

Op een gegeven moment begon ze echter te groot te worden voor haar wiegje. Vooral ook omdat ze ging draaien geloof ik, vond ik het niet meer zo veilig.

Plus dat ik iets gelezen had over de ontwikkeling van kinderen met 6 maanden (weet niet meer precies wat, sorry, het was geloof ik in Spock), waardoor ik dacht dat het beter was als ze voor die tijd gewend was aan haar ledikantje en 'alleen slapen' (wij slapen op zes meter afstand en ze kan ons zien als allebei de deuren open zijn).

Overdag sliep ze al in haar ledikantje en rond 5 maanden zijn we haar daar dus ook de nachten gaan leggen. Ging prima, gelukkig.
    Wel was het lastiger dat als ze dan 's nachts even wakker werd, ik niet meer makkelijk een duwtje tegen de (schommel)wieg kon geven of een speen geven ofzo. Dus voor mij was het vermoeiender, want ik moest er vaker uit.

Bij een volgende zou ik het denk ik weer ongeveer zo doen.

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #30 Kiwi1, 7 aug 2009
    Laatst bewerkt: 7 aug 2009
    Mijn zoontje ging naar zijn eigen kamer toen hij 1 maand was. Waarom? Omdat het voor ons natuurlijk aanvoelt om onze kamer voor ons te hebben en een eigen kamer voor ons kind. Op die leeftijd stond de hele dag in het teken van ons zoontje, 's avonds is onze kamer van ons.
    Het is meteen prima gegaan en voelde heel goed voor ons allemaal.

11. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ja daar wordt je toch blij van...:D:D;)

12. LovelyDK

zo lief!! dat doet mijn zoontje, nog, niet... die wekt me door zijn vingers in mijn oog/neus/oor te duwen :D

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn kind slaapt ook nog op onze kamer. Hij is nu 9 maanden. Wij hebben maar 1 slaapkamer maar ook als ik een andere kamer zou hebben voor 'm dan zou ik het niet kunnen doen.
    Het voelt zo natuurlijk om 'm dicht bij me te hebben.

14. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik heb beide dochters ongeveer 2 weken op onze kamer gehad, daarna naar de eigen kamer.

Na 2 weken hadden wij weer zin in meer dan knuffelen s'nachts en dat vind ik geen fijn idee met een kind op de kamer.

plus dat ik elk zuchtje hoor en dan alweer helemaal standby lig om eruit te gaan, vervolgens wordt die kleine dan niet wakker maar ben ik het dus wel.

Nee ik ga het waarschijnlijk bij de derde weer zo doen.
    Al weet je nooit hoe het loopt natuurlijk.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn slaapt sinds 3 maanden op zijn eigen kamer de rede was ik sliep niet meer omdat ik mezelf niet durfde te draaien omdat fynn van het minste geluid wakker en dus kwam hij maarzo 6 keer per nacht we hebben hem toen over gelegt en hij sliep gelijk door.sinds hij 5 maanden in geweest slaapt hij in ochtend nog wel eens tussen ons in ik moet zeggen dat ik het wel erg jammer vind dat hij niet langer bij ons heeft geslapen.

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn eerste is na 4,5 maand over gegaan naar zijn eigen kamer. Dit omdat het wiegje te krap was voor hem.
    Mijn dochter is over gegaan toen ze bijna 7 maand was.
    Als het aan mij had gelegen had ze nog bij me gelegen.
    Mijn zoon heeft heel veel tussen ons in geslapen vanaf dat hij een maand of 8 tot anderhalf was. Dit vooral omdat hij minimaal 5 x per nacht wakker werd.
    Mijn dochter neem ik 's ochtends altijd nog een uurtje bij me. Ze is vroeg wakker maar slaapt tegen mij aan nog heerlijk een uurtje langer.

Voor mij voelt dat goed en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Doe wat je hart je ingeeft.

17. LovelyDK

pinguin, hier ook een mannetje wat veel snachts wakker wordt... is je zoontje daar vanzelf overheen gegroeid of??

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn meisje heeft 1 week bij ons gelegen en daarna in haar eigen bedje.

19. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Toen zijn hoektandjes door waren was het van de een op de andere dag voorbij.
    Heeft bij hem echt aan het doorkomen van al zijn tanden gelegen.

20. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Milan heeft 4 weekjes bij ons op de kamer geslapen. We wilden hem pas naar zijn eigen kamer doen als hij de nachten goed doorsliep en als het aan mij lag, zelfs nog later :) Echter nadat Milan 's nachts zijn fles had gehad kwam hij binnen 3 uur alweer voor de volgende en vervolgens ging hij niet meer slapen en dat was dan om 5uur ' s ochtends. Wij hadden het idee dat het kwam omdat het zo licht is op onze kamer, hebben geen goede raamverduistering. En bij Milan hebben wij rolluiken en inderdaad, op zijn eigen kamertje sliep hij na 5 uur wel weer gewoon verder en 1 week later zelfs de hele nacht door.

Deel Deze Pagina