Tot wanneer baby s'avond meenemen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalicious, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Mijn zoontje gaat s avonds rond half 7 op bed en dan ga ik de deur gewoon niet meer uit! Hij is een onrustige slaper in andere omgevingen, als er een verjaardag oid is dan gaan we s middags wel of dan gaat 1 van ons alleen!

2. Dana

Dana Niet meer actief

Met verjaardagen gaat 1 van ons 2 of we gaan vroeg in de avond en nemen haar mee en dan uiterlijk half 9 thuis. Of we wisselen af dus eerst de een en dan de ander. Oppas is hier ook vaak een probleem omdat de mensen die wel eens op onze dochter passen ook vaak op die verjaardagen zijn.

Soms gaan we 's middags maar dan bellen we eerst of dat een probleem is en/of uitkomt.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij namen dochter tot voorkort gewoon mee, ze sliep vaak overal. Maar de laatste twee keren dus niet meer, gisteren voor het eerst oppas aan huis gehad, ideaal!

Of we brengen haar uitlogeren bij opa en oma..

4. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze oudste van baby af aan altijd overal mee naartoe genomen. Die is het gewoon gewend om overal te slapen.
    De jongste is wel wat minder gemakkelijk, maar ook die nemen we overal mee naartoe, dan went hij eraan om overal te kunnen slapen.
    Ik vind het wel handig als dit kan. Anders kun je echt niets meer doen zelf.
    En sorry, thuis blijven voor verjaardagen.. Ondanks dat ik moeder ben, vind ik dat ik zelf ook nog wel een leven heb en ik zie er geen probleem in dat de kids en ik ons wat aan elkaar aanpassen.

Kijk, als ik merk dat de jongens er echt last van krijgen of moeilijk (terug) in slaap komen, dan wordt het een ander verhaal.
    Dan gaan we op zoek naar een oppas voor hier in huis en/of gaan ze een nachtje bij opa/oma slapen.
    Maar zolang het goed gaat blijven we dit gewoon nog doen.

Thuis hebben we natuurlijk wel gewoon ons vaste ritme en ritueel, maar vind het ook belangrijk dat je kind flexibel blijft.

5. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ik lees verschillende reacties, maar de meeste dames gaan dus volgens mij niet met hun kleine op pad s'avonds. Ben ik gelukkig niet de enige ;)

Ons zoontje is wel een rustige slaper, maar volgens mij krijgt elk kind er wel wat van mee als het midden in zijn/haar slaap wakker gerukt wordt. Zou ik zelf ook niet fijn vinden om ineens mijn jas aan te moeten doen en de kou in te gaan. ;)
    Maar dat is mijn mening natuurlijk.

We hebben besloten om in het vervolg om en om te gaan of gewoon een keer op een zondagmiddag op verjaardag te komen.

Bedankt voor jullie reacties!!

6. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Wij nemen onze zoon vanaf het begin af aan elke keer mee en leggen hem dan daar te slapen zodat we hem s' avonds weer mee naar huis kunnen nemen. Meneertje is ontzettend makkelijk en vind het geen enkel probleem dus zolang dit zo blijft, blijven we hem lekker meenemen :)

7. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    vanaf 5 maanden wij gaan altijd s'middags naar verjaardagen we hebben een vast avondritueel om 18:30 gaat ze in bad daarna de fles en dan lekker naar bed en ik wil dat niet verstoren omdat ze heel snel wakker word en moeilijk in slaap komt is er wat belangrijkers dan past een van onze ouders op maar dat komt eigenlijk weinig voor

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij hebben onze dochter nooit mee kunnen nemen naar verjaardagen / feestjes.
    Ze was erg onrustig.
    Zou het doen zolang je je er zelf prettig bij voelt.
    Wij regelen nu voor verjaardagen waar we echt samen naartoe willen een oppas of ze gaat een nachtje logeren.

9. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Onze dochter gaat gewoon mee..
    En slaapt overal..
    Ze krijgt om 20 uur haar laatste fles..
    Thuis altijd douchen voor die tijd maar op visite kan dat niet..
    De meeste mensen waar wij op verjaardagen komen is "eigen" dus dan mag ik haar daar even gaan wassen..
    Daarna lekker bedklaar maken pyjama aan enzo...
    Laat haar dan heerlijk bij hun in bedje slapen of in maxi cosi...
    Thuis in bed leggen ook geen probleem gelukkig

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier gaat Finn nog steeds mee op visite/verjaardag. Hij gaat dan gewoon daar op bed (campingbedje) en dan maken we hem net voordat we weer naar huis gaan wakker. Thuis valt hij dan zo weer in slaap...ben daar eerlijk gezegd niet zo moeilijk in...

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Het ligt er een beetje aan van wie de verjaardag is, als die van iemand is waar we niet zo heel veel mee hebben dan gaan we een van beiden en blijft de ander bij Jesse.
    Maar is het de verjaardag van onze ouders/zusjes, goede vrienden, etc en wordt dit 's avonds gevierd dan nemen we hem wel mee. Hij slaapt dan in een campingbedje en slaapt lekker door wanneer we hem overzetten in de auto en daarna ook weer van zijn autostoel naar zijn bedje. Maar Jesse is sowieso gewend om 1 keer per week bij mijn ouders naar bed te gaan (na de oppasdag) en als we dan 's avonds (meestal laat) naar huis gaan, dan leggen we hem slapend over. Eigenlijk nooit geen problemen mee gehad, hebben speciale slaapzak met gat voor de autogordel.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij zijn er heel strikt in, zeker bij mijn jongste Sam die heel erg rust en regelmaat nodig heeft. Onze zoons gaan altijd thuis om zeven uur naar bed, tenzij ze bij opa en oma logeren. Maar ze savonds uit bed halen doen we niet meer sinds ze heel klein waren.

13. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Wij doen het ook verschillend. Soms s'middags op visite, soms wel gewoon mee en slapen in een campingbedje, soms gaat 1 van ons naar de verjaardag s'avonds. Ligt aan de situatie en aan je kindje...

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik ga wel naar verjaardagen maar nhet savonds hoor,ga altijd smiddags. Heb vandaag 2 verjaardagen gehad en was om half 4 vanmiddag alweer thuis. Ik ga altijd overdags,nooit savonds.

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

meestal komen de opa's of oma's hier oppassen. Alleen naar opa's en oma's nemen we haar 's avonds mee, maar daar is ze gewend aan de slaapkamer, omdat we daar zelf ook wel eens een nacht blijven slapen.
    Meeste van onze vrienden wonen bij mijn ouders in de het dorp en dan gaan we daar dus met z'n allen slapen. Ik breng haar dan zelf naar bed en pas als ze echt diep slaapt gaan we heen. Is er dan iets bellen ze en zijn we binnen 5 minuten terug.

Bij vrienden die zelf ook kinderen hebben hebben we steeds vaker overdag een feestje. Kunnen de kinderen ook gezellig samen spelen.
    In onze families is het al normaal om overdag de verjaardagen te vieren. Meestal zondagmiddag

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Toen ze kleiner was, sliep ze heel onrustig. Een paar keer meegenomen en vervolgens thuis elk uur wakker. Tot voor kort deden wij het dus nooit. Elkaar afwisselen op verjaardagen of een van ons tweeën. Tegenwoordig slaapt ze goed en doen we het af en toe weer eens. Ze valt goed in slaap en als we haar er uit halen slaapt ze thuis weer verder.

Maar niet te vaak, zo'n warm frummel uit haar slaap halen toch ook wel sneu :) :).

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    met 1 kind deed ik het wel eens maar nu met 2 kids vind ik het te veel gedoe Nou heb ik ook niet vaak verjaardagen s avonds dus die ene keer zoek ik wel oppas.

18. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik spreek (nog) niet voor mezelf. We hebben vrienden met een zoontje van bijna 6 en die nemen zij altijd mee als ze bij ons komen. Dan gaan we met z'n allen eten, dan de jongeman naar bed (ons bed of logeerbed) en dan doen we met de ouders vaak een avond met spelletjes etc.

Erg gezellig, en werkt goed...

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het ligt ook wel aan je kind, natuurlijk. Onze zoon slaapt prima in. Het maakt niet uit of dat thuis is of ergens anders. Op zich zou het dus geen probleem zijn om hem bij een ander in een campingbedje te leggen. (Hebben we ook wel vaak gedaan.) Maar hij wordt wakker als we hem eruit halen. We hebben zo'n slaapzak die in de autostoel kan, dus dat is het probleem niet. Maar gewoon van het uit bed halen en naar de auto brengen wordt hij wakker. Om vervolgens non-stop keihard te gillen en huilen totdat hij in zijn eigen bed weer in slaap valt. En al is het maar vijf minuutjes rijden; tegen de tijd dat wij thuis zijn, is hij zo over zijn toeren dat hij niet zomaar weer in slaap valt.
    "Vroeger" losten we dit op door hem aan de borst te leggen. Dan kalmeerde hij gelijk en viel hij rustig weer in slaap. Maar sinds we met de nachtvoedingen gestopt zijn (sinds deze week zelfs helemaal), was dat geemogelijkheid meer. Toen zijn we er dus mee gestopt om hem tijdelijk ergens op bed te leggen. Dus gaan we naar huis voor hij echt te moe is, of we leggen hem bij de ander in bed en laten hem daar liggen. (Dat doen we alleen bij onze ouders.) Overigens kunnen wij zijn bedtijd vaak best een half uur of uurtje rekken. Dan ligt hij pas om acht uur / half negen op bed. We blijven nogal eens eten en dan drinken we nog een kop koffie en dan gaan we naar huis.

20. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier gaat t campingbedje mee, word hij moe dan leg ik hem lekker bij de visite in de slaapkamer in bed. Thuis nog een klein flesje en dan weer slapen.
    Gaat eigenlijk wel goed. Hij komt daarna weer makkelijk in slaap en zo kunnen wij ook lekker langs op visite.
    Meestal is dit bij familie trouwens. Zelfs op oud en nieuw sliep hij in zijn campingbed overal doorheen en nadat we thuis hem verschoont hadden en eten gegeven sliep hij zelfs door tot half elf!

Deel Deze Pagina